Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forklaringer til de mange parameter

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 24 okt 2012 22:21

Øhhh...den får godt nok ikke ret meget at leve af...ydelses% gætter jeg på kommer ret højt op. Prøv at nærme dig mine indstillinger...siger ikke de er de rigtige, men mit fyr kører rigtig godt. Hold øje med den ikke begynder at ryge...det må den ikke.

Sneglemax 15......den tid sneglen kører
Brændsel 2,7.......hvor ofte den kører (i normal menu)
Luftmax 17........det maxmale den kan blæse
Luftmin 7..........det mindste den kan blæse
*Reduce 0........
regrampeTID 20...
Last edited by 2 on Kjeld P; edited 24 times in total
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 24 okt 2012 22:24

toberg » 24 Oct 2012, 22:11 skrev:pausestop 10 ifohold til mine 3 hvad gør det,
Det er hvor meget fyret kan komme over den kedel-temp du har bestemt inden den går i pausefyring...10 er fint eller er der for stor risiko for at den går i pause fyring.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

toberg
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09 aug 2011 21:54

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af toberg » 25 okt 2012 08:55

Jeg har sat den på 1.05 for at få forbruget ned. Den skal jo næsten ikke lave varme i denne tid. Hvis jeg sætter den til 2 bruger den vel dobbelt så mange piller og kan ikke komme af med varemen.

Eller er det helt forkert forstået

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 25 okt 2012 10:41

Det er ikke rigtig..det er jo et AUTOMATISK fyr som selv skruer ned for brændsel (og luft)så er det vores opgave at bestemme fyrets max ydelse og afstemme brændsel med luft...man kan ikke bare skrue ned for brændsel...ved at pine den på brændsel risikerer du at spare dig fattig idet fyret bliver nødt til at forhøje ydelsen og det gir mere luft igennem fyret som afkøler det.

Det jeg har gjort er at presse fyret så langt ned i MAX ydelse det kan ifh til de begrænsninger der er i det. I vores tilfælde er det luften som sætter grænsen..så jeg har skruet ALT det ned man kan for luften og så SKAL man regulere brændsel til det passer med luften. Luft min er valgt til 7 fordi fyret ganske enkelt ikke kan holde sig igang med mindre...luftmax17 er valgt fordi det er det mindste jeg kan få lov til. Softwaren betinger en forskel på mindst 10...og luftreduce skal være 0..ellers kan den smutte under 7 i luftmin og så oser den.


Nå den er sådan indstillet er der kun en ting tilbage og det er at gi´ve den passende brændsel, men ikke mere end den absolut ikke ryger (prøv forsøgsvis med med sneglemax15 og brændsel 2,5) og herefter kører fyret på sin udmærkede automatiske regulering..så er der ikke ret meget andet at gøre end at passe den og nyde varmen. Den bruger ikke mere brændsel af at blive indstillet sådan...nærmere mindre...HUSK...den skruer jo selv ned via automatikken.

Jeg er MEGET glad for min...vil ikke bytte den med noget andet fyr, men den skal behandles rigtig....da jeg fik min slugte den piller hurtigere end jeg kunne hente dem og give varme kunne den ikke. Den blæste det hele ud i skorstenen fordi den stod på 40% i luft. Jeg fik hverken hjælp eller info...så det tog mig et par dage at finde ud af at få et tåleligt forbrug, men en måned eller to at nå frem til de indstillinger jeg har nu.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

toberg
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09 aug 2011 21:54

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af toberg » 25 okt 2012 12:01

Så er instilingerne rettet, 4 nye sække er på så må vi se om forbruget rasler ned.
skal jeg også øge pause stop fra 3 til noget andet


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 25 okt 2012 12:23

toberg » 25 Oct 2012, 12:01 skrev:Så er instilingerne rettet, 4 nye sække er på så må vi se om forbruget rasler ned.
skal jeg også øge pause stop fra 3 til noget andet
Ja...du kan sagtens sætte den til det dobbelte...når fyret rammer dit setpunkt vil det altid skyde over og så er det træls at den går på pause

Kontroller nu at den ikke ryger...man ved jo aldrig om din snegl giver mere end min..som grundregel skal man altid se efter når man piller.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

toberg
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09 aug 2011 21:54

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af toberg » 25 okt 2012 14:40

Fyret går i pause og det ryger sort.
køre 100% ved kedel temperatur på 60 grader,
er det så snegle maks eller brændsel jeg skal justere

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 25 okt 2012 15:23

Så skal brændsel ned træk..en fra...så du er på 1,...så skulle den gerne holde op med at ryge..det her det er grovjustering...
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

toberg
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09 aug 2011 21:54

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af toberg » 25 okt 2012 15:31

obsavere lige lidt mere, må den heller ikke ryge når den starter op. evt efter pausefyring

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Forklaringer til de mange parameter

Indlæg af Kjeld P » 25 okt 2012 16:45

joo...det kan den godt uden det gør noget, men de kommende dage skulle den gerne kunne køre uden at gå i pause
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.


Besvar