Alarm tilbagebrand

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
chip-trix
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31 aug 2011 14:59

Alarm tilbagebrand

Indlæg af chip-trix »

Hej herinde.

Jeg har fejlmeldingen "Alarm tilbagebrand", hvordan dælen får jeg den til at starte igen.
Efter manuelt opstart i Søndags kørte fyret til mandag ca. 15, en halv time før ingen problemer.
Pga. af programfejl er print og elpatron idag skiftet, tasterne var ikke længere virkbare, de virker nu igen.
Jeg talte med VVS eksperten igår og de sendte med det samme print og elparton, fin og hurtig service derfra.
Er der en her som lige ved hvordan vil jeg meget gerne vide det snarest da det er ved at være lidt koldt i huset igen.
Evt ring eller sms på 22413629

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

Alarm tilbagebrand

Indlæg af hahomi »

Kører det nu?
Vælg dine kampe med omhu.
chip-trix
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31 aug 2011 14:59

Alarm tilbagebrand

Indlæg af chip-trix »

Ja, fyret har kørt perfekt siden jeg fik lavet de sidste små fejl, (monteringssjusk fra frabrikken), løs forbindelse på bagsiden af stikket (til tilbagebrændsføleren) var årsagen til den ikke ville ud af alarm funktion.
Det kan godt være jeg er lidt hysterinsk, men ledninger der kun sidder i med 3 - 4 af trådene ind i terminalerne er ikke godt nok til mig. yderligere er der nok så flot jord på kedlen, den er bare ikke monteret på kedlen, den sidder og flagrer oppe ved overkogningssikringen med flad spadestik, men ikke nogen sted at montere den. det samme er tilfældet på sneglen, der er forbindelsen heller ikke ok, det lille kabeløje har et par millimeters slup op til rørret i dækslet, alt i alt her der været flere sådanne småting, jeg har så været det hele igennem og kender så derfor også fyret, hvilket jo er rart nok hvis der senere opstår et eller andet.
Men ellers er jeg ved at have tjek på justeringerne, den kører faktisk pissegodt, så det er perfekt.
Dog stadig lige et lille men, den har endnu ikke tændt op selv. det må komme senere.

Besvar