TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
Brugeravatar
nielsenworld
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29 okt 2008 07:35
Mit fyr: Twinheat M20i, 1400L magasin
Areal: 270 + 60 garage
Brændsel: Flis, briketter m.m.
Dagligt forbrug: Uvist
Årligt forbrug: Uvist. ca. 7-9 ton
Geografisk sted: Morild, 9830 Tårs
Kontakt:

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af nielsenworld »

Jo, det kan jeg sagtens ;) Og de skal også prøves når det skal startes op...

Elefantlorten skal jeg blot hente selv med trailer, og så ender prisen på ca. det samme som dem her.

Det kan også være jeg laver en blanding af det her og så elefantlort ;)

Hehe, ja det er ved at blive koldt derude nu!... Det koldt om morgenen når man står op!
Har du lagt billeder ind af dit projekt?

Rasmusam
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af Rasmusam »

Nej det har jeg ikke fået gjort endnu. Det går lidt langsomt med projektet når jeg kun får lavet noget efter kl ni om aftenen de dage jeg orker det. Der er lige 3 unger der skal ses til også..:o) Og så har jeg lige købt en rendegraver der skal repareres lidt på også. Hvor er det henne i landet du henter lortene..:o)
Brugeravatar
nielsenworld
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29 okt 2008 07:35
Mit fyr: Twinheat M20i, 1400L magasin
Areal: 270 + 60 garage
Brændsel: Flis, briketter m.m.
Dagligt forbrug: Uvist
Årligt forbrug: Uvist. ca. 7-9 ton
Geografisk sted: Morild, 9830 Tårs
Kontakt:

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af nielsenworld »

Hehe, ja der skal være tid til det hele!.. Vi har også en lille en mere på vej, så indefor kort tid bliver vi en mere i husstanden. Henover sommeren er jeg også blevet selvstændig, så der er nok at se til! - Også derfor tingene omkring fyring gerne skulle forløbe så flydende som det nu kan ;)

Jeg køber dem i en lille by nord for Frederikshavn, Strandby
Jeg fandt også ud af, de har noget tilsvarende hos en møbelfabrik i Hjørring.
Der har de dem med diameter på 70mm samt nogle andre med diameter på 16mm. Dem var jeg også lune på, da de jo næsten er som almindelige træpiller. Man kommer bare forbi med sin trailer og læsser på.

Prisen for 70mm er 1200,- pr. ton
Prisen for 16mm er 1400,- pr. ton
Dem jeg fik i Strandby lå på 1000,- pr. ton for en 50mm
Rasmusam
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 37
Tilmeldt: 05 jan 2009 12:13
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 286+Kommende værkste
Brændsel: Alt
Årligt forbrug: Endnu uvist

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af Rasmusam »

Ok. Ja det bliver sgu noget i den stil jeg skal have fat i. Det bliver nok flis på sigt når jeg har fået lavet grav med snegl i rummet ved siden af fyrrummet. Så piller eller klumper de første par år. Jeg kan næsten ikke vente med at få gang i fyret! Så nu viil jeg ud og mure..
Brugeravatar
nielsenworld
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 104
Tilmeldt: 29 okt 2008 07:35
Mit fyr: Twinheat M20i, 1400L magasin
Areal: 270 + 60 garage
Brændsel: Flis, briketter m.m.
Dagligt forbrug: Uvist
Årligt forbrug: Uvist. ca. 7-9 ton
Geografisk sted: Morild, 9830 Tårs
Kontakt:

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af nielsenworld »

Så blev det igen tid til en opdatering her fra Nordjylland!

Der er sket en del siden sidst!

For snart 3 uger siden blev fyringssæsonen startet heroppe. Det startede godt, men efter en dags tid, begyndte sneglekanalen igen at blive brandvarm ovenpå. Kort tid efter udløste sprinkleranlægget pga. tilbagebrænd.
Jeg tænker, at jeg må åbenbart have så lille et forbrug, at en simpelthen ikke kan komme af med varmen.
Jeg forsøger at fyre op igen, men dagen efter kan jeg se, at den havde brændt tilbage igen, i løbet af natten.

Installatøren bliver kontaktet for at høre, om jeg måske gør noget galt. Umiddelbart lyder alt til at være ok, så han anbefaler mig at kontakte TwinHeat.
Jeg får fat i Søren (den ene af de 2 ejere). Han siger, at det er helt galt. Den skal ikke kunne brænde tilbage, om så jeg slukker alle mine radiatorer og gulvvarme.
Jeg har 330kvm koblet på, så der skulle være en smule til den. Omvendt siger han, at de har testet dem til at stå i pause i flere uger i træk, UDEN nogen former for tilbagebrænd. Han siger, at den må kunne trække noget falsk luft et eller andet sted fra.
Han anbefaler mig at lave testen, hvor jeg ligger papirstrimler ind mellem magasinkanten og lågen, for at teste pakningen. Kan man trække dem ud, ja så tyder det på en pakning der ikke slutter helt tæt. Jeg forsøger med ca. 10 stk. hele vejen rundt. Og rigtig nok! I siderne kan jeg trække det midterste papir ud.
Søren sagde med det samme, at han ville komme forbi en tur, indenfor et par timer!.. (God service!).. Han tjekkede tingene som jeg, og vi synes at kunne blive enige om, at den store magasinlåge havde en meget svag bøjning på midten. Pakningen var nemlig helt intakt, men blev simpelthen ikke presset hårdt nok ned mod kanten.
Han kom igen dagen efter, med en helt ny låge, som vi monterede. Problemet var dog det samme derefter!.. Dernæst så vi, at det egentlig var magasinet, der havde en meget svag bøjning langs kanten. Hvis man lægger et vaterpas på, så kan man se, at der er ca. 1mm luft under midten. De har aldrig oplevet den slags før med magasinerne, da kanterne er bukket på maskine, så de skulle altid være 100% lige og ens. Problemet må være opstået under en form for transport eller noget i den stil.

Jeg spurgte til, om vi kunne erstatte den med en anden pakning for på den måde at tætne det. Det sagde han jo til, men det var jo ikke det der var meningen med det sagde han.
Så sagde han; "Vi kommer op med et helt nyt magasin til dig, for det skal bare være iorden!".. Okay tænkte jeg!!!! Det vil jeg ikke klage over!
Bedre kundeservice kan man vist ikke få nogle steder!.. IGEN igen kan TwinHeat klart anbefales :)
Iøvrigt en rigtig flink fyr, der brugte flere timer pr. gang på at svare på spørgsmål og give små tips og tricks :)

Indtil det nye magasin bliver leveret, kører jeg med det gamle som vi modificerede lidt. Søren bukkede kanten en smule op og vi satte lidt ekstra tape ovenpå, så den kunne holde tæt.

Og så skal jeg ellers love for, at fyret pludselig begyndte at opføre sig bedre!!.. Det er noget HELT andet nu!...
Det kører bare som smurt, ingen tlbagebrænd overhovedet, selv når den står meget i pause :)

Som tidligere nævnt i tråden her, kører jeg på en blanding af træpiller/flis. Det æder den som ingenting!
Så smed jeg elefantlort i.. Det kører også bare!!
Styringen er så god, at den bare kører det ind der skal, uanset hvad jeg putter i.

Så i disse dage går jeg og blander flis, elefantlort og træpille/flis, uden overhovedet at røre ved styringen. Den tager bare det den får :)

Som også tidligere nævnt, så troede jeg tilbagebrænd var pga. for lidt brændsel i magasinet. Det er heller ikke korrekt - Den sidste uges tid har jeg kørt med magsinet komplet tomt, måske kun 30-40 kg brændsel i bunden. Jeg kan se 90% af bunden af magasinet, samt det meste af sneglen. Ingen tilbagebrænd eller røg i magasin :-)

Super dejligt med noget godt isenkram! :)

Billeder følger

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af thy »

Super service sådan skal det gøres
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af Ulrik »

Godt at høre.
TwinHeat er også kvalitet.
MvH Ulrik©
danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Re: TwinHeat M20i, MiniQ 1400L mag - Nyt fyrrum i det nordjyske!

Indlæg af danni-nielsen »

ja det er en super service man får ved twinheat, havde også lidt start problemer med mit, der kom en montør fra twinheat dagen efter jeg havde ringet til dem og tjekked min styring og byttede om på et par ledninger min lambesonde var dog også feset af pga. fejl montering. Montøren ringede så hjem til fabrikken og en time sener stod der er mand med en ny lambasonde.

Twinheat :great:
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

Besvar