Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mit fyrum viadrus 22 med multi 22

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
Besvar
stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

mit fyrum viadrus 22 med multi 22

Indlæg af stokerbent » 15 maj 2008 21:30

Her er et diagram over mit nye fyrrum med akkumuleringstank med rustfri varme veksler, dobbeltspiral varmvandsbeholder, 15m2 solfangere

skal nok få taget nogle billeder

http://w13.easy-share.com/1700381768.html


Lidt om hva der er lavet indtil nu

har lavet følgene styring til det

styringen i dag kører således her:

der sidder en føler udenfor den bestemmer hvornår der skal varme til huset. denne bliver styret af en differensstyring. Når der er eks. under 18 grader udvendigt åbner en ventil til central varmen i huset bliver samtidig med der leveres varme til vvb. Denne sidder parrallelt over tur retur til huset og har 1 1/4 rør selve huset har 3/4 rør. Pumpen kører vandet fra tur gennem vvb samt til centralvarmen. Når temp kommer over Setpunkt (18 grader) lukker Ventilen til huset, derefter træder en termostat i gang denne er sat til 60 grader. Når denne kommer under 60 grader starter en timer der er sat til en time, denne sikre at fyret ikke står og starter og stopper hele tiden. Ryger temp under 40 grader før timers udløb overstyres den og fyret starter op, ellers starter den efter en time, eller hva man nu stiller den til og kører indtil den igen er oppe på 60 grader. Når den er oppe på 60 grader stopper fyr og pumpe samt når den har været under en time starter det igen

på temp kompentserings styringen er der også en overstyrings knap så fyret kører hele tiden samt en til sommerkørsel og vinterkørsel

Er så ved at udbygge den med følgene

en 300l vvb
en 650l akkumuleringstank
temp kompentserings styringen udbygges med time og uge ur for indstilling af tider for start og stop af system
16m2 solfanger skulle ca kunne levere varme til hus og vvb i 5-6 måneder håber jeg
div ny energispare pumper
en 4m3 silo med automatisk fyld af bufferlager (silo der medfølger fyret)


Besvar