El køb

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
poul efterlønner
Stoker IX
Stoker IX
13
Indlæg: 356
Tilmeldt: 27 mar 2011 23:06
Mit fyr: Pilevang m 3100 l akutank
Areal: 200
Brændsel: Halm/Brænde/Kvas/Sol/varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Geografisk sted: Nordfyn
Blevet takket: 8 gange

Re: El køb

Indlæg af poul efterlønner »

Hej alle
Nu er der jo gået nogen tid, jeg vil høre om der er nogen der har fundet et elselskab der sælger el til spotpris på samme betingelser som vindstød, selvfølgelig + moms og et eller andet gebyr/abbonemaent ?

jeg har siden 1/3 købt spot el hos energi fyn, i den tro at det var til spotpris, men har fundet ud af at det er en eller anden beregnet gennemsnitspris + noget administration, som man ikke kan se nogen steder. icon_frown.gif
så kan jeg vælge grøn strøm til spotpris, med et abb på kr 1,- pr dag men så er det stadig en beregnet spotpris, så det dur heller ikke, jeg skal have fundet noget andet inden nytår.

mvh Poul J
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)

Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 12 gange
Kontakt:

Re: El køb

Indlæg af Dinsol »

poul efterlønner skrev: 12 nov 2020 00:09 Hej alle
Nu er der jo gået nogen tid, jeg vil høre om der er nogen der har fundet et elselskab der sælger el til spotpris på samme betingelser som vindstød, selvfølgelig + moms og et eller andet gebyr/abbonemaent ?

jeg har siden 1/3 købt spot el hos energi fyn, i den tro at det var til spotpris, men har fundet ud af at det er en eller anden beregnet gennemsnitspris + noget administration, som man ikke kan se nogen steder. icon_frown.gif
så kan jeg vælge grøn strøm til spotpris, med et abb på kr 1,- pr dag men så er det stadig en beregnet spotpris, så det dur heller ikke, jeg skal have fundet noget andet inden nytår.

mvh Poul J
Tror resultatet bliver det samme desværre
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh
383CI
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: El køb

Indlæg af 383CI »

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at finde noget der er billigere end elforbundet.dk / Vindstød.dk

18,x øre ingen abonnement eller pjat.

Har for sjov Barry på telefonen, de sælger til spotpris siger de. De er så på +30 kr./ Mdr og af og til er prisen på over 50 øre, så det kan aldrig blive billit!

Besvar