Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aarhus Universitet studieprojekt spørgeskema

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
nemocharley

Re: Aarhus Universitet studieprojekt spørgeskema

Indlæg af nemocharley » 23 okt 2015 08:22

Jeg vil tillade at bruge mig selv som henvisning, selvom det ikke er kosher (du kan sikkert finde noget helt præcist formuleret på skrift, hvis du søger efter det). Jeg har lige siddet til mit første specialemøde, hvor netop det her forhold er blevet indskærpet for os ift. hvad der kan betegnes som videnskabelig god praksis. I fald man har en samarbejdspartner, så skal dette oplyses ikke bare i den endelige opgave, men også i evt. kvalitative og kvantitative undersøgelser man udfører. Dem man involverer skal så også gives fuld oplysning. Til skræk og advarsel blev vi da også vist eksempler på afviste opgaver og sager om videnskabelig uredelighed.

Der er dog undtagelser, hvor interviewede ikke skal informeres fuldt ud, da det vil skade selve undersøgelsen (tænk f.eks på visse forskningsfelter i psykologi eller sociologi) men her er der mig bekendt ikke eksterne samarbejdspartnere involverede.


nemocharley

Re: Aarhus Universitet studieprojekt spørgeskema

Indlæg af nemocharley » 23 okt 2015 08:38

http://sociologi.samf.aau.dk/fileadmin/ ... 7_etik.pdf

Jeg ombestemte mig, der kan vist ikke ske noget ved at jeg linker til dette. Det er ud fra det her vi modtog undervisning, ved nærlæsning begynder det at gå op for en, at det hurtigt kan gå galt.

Men ift. ovenstående markedsundersøgelse, så kan det naturligvis argumenteres for at den sociologiske vinkel er beskeden (hvilket jeg uenig i, da den smides ud i et felt som dette).

Besvar