Ødrift

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
fryseren
Stoker IX
Stoker IX
14
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Har takket: 59 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Ødrift

Indlæg af fryseren »

@Rasmus Jensen.

Det med styring til at købe strøm når det er billigst er IKKE et argument der bringer nogen som helst værdi til Danmark
For vores afgifter er så høje, at selv om kraftværkerne gav strømmen væk gratis, ville den stadigt koste næsten 2 kroner pr kwh.


Det er jo det med holdbarheden:
Grunden til at Viva og ligende kun trækker 50% fra batterierne er jo for at de skal holde længe.

Tesla's 24.000 kroners sprit ny udviklede 7Kwh batteri, hvis holdbarhed kun er testet/beregnet hos Tesla selv.
-- vs --
For 24.000 kendt og afprøvet teknologi med 50% afladning af 19,6 Kwh fra Viva, (og hvis der også kun trækkes 7Kwh fra dette dvs ca 35% vil det jo også holde ret længe)


Eneste fordel ved Tesla's er at de i deres pris har inkluderet en batteri til 230 volt inverter, hvilket desværre også er en ulempe når noget går i stykker.


Jeg kunne frygte at Tesla's system lige så lukket, og lige og komplet umuligt og dyrt at servicere og reparere som Apple I-pads og deres bærbare computere. Men den ser flot ud......... :)


Skulle jeg smide penge på bordet i år, vil jeg helt klart sætte mine penge i afprøvet teknologi, her vil det f.eks også være pænt nemt at skifte døde elementer og inverter og/eller evt. udbygge. Også selv om det vil tage en del plads i mit isolerede skur.!


Vedr. Din sidste sektion, så er det jo sådan cirka det, som Viva og andre laver med deres batteriløsninger "man gemmer til natten" og det tjener sig hjem på ca 11-13 år.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Ødrift

Indlæg af triumph »

Hvis man har et solcelleanlæg (på den nye ordning) kunne det da give rigtigt god mening med et batteri lager, og så køre ren ødrift
Derudover er der en politisk vilje til at fremme varmepumper (Fordi; Nu er der jo sat mange vindmøller op, og hvis strømmen fra vindmøllerne eksporteres på grund af overproduktion, så kan ikke opkræve PSO afgift af den el der eksporteres, og så bliver der et hul i statskassen)
Derfor vil politikkerne have folk til at bruge el til opvarmning (Hvilket jo i sig selv er undeligt, så længe en stor del af varmen kommer fra kraftværker. grønne eller ej, så har de næppe en årsvirkningsgrad på mere end 60%)
For at fremme varmepumper, har man jo allerede været ude og give fradrag i elprisen til varmepumper.
Jeg er sikker på at man i fremtiden vil se en eller anden form for regulering der gør det mere attraktivt at bruge strøm, når der er overproduktion af el.
Og så giver Tesla´s system jo god mening

http://ing.dk/artikel/energipolitikere- ... rne-175987

http://ing.dk/artikel/dansk-biomasse-bo ... ien-175929

http://ing.dk/artikel/biomasse-blokerer ... rug-175935
calle

Re: Ødrift

Indlæg af calle »

triumph skrev:Hvis man har et solcelleanlæg (på den nye ordning) kunne det da give rigtigt god mening med et batteri lager, og så køre ren ødrift
Derudover er der en politisk vilje til at fremme varmepumper (Fordi; Nu er der jo sat mange vindmøller op, og hvis strømmen fra vindmøllerne eksporteres på grund af overproduktion, så kan ikke opkræve PSO afgift af den el der eksporteres, og så bliver der et hul i statskassen)
Derfor vil politikkerne have folk til at bruge el til opvarmning (Hvilket jo i sig selv er undeligt, så længe en stor del af varmen kommer fra kraftværker. grønne eller ej, så har de næppe en årsvirkningsgrad på mere end 60%)
For at fremme varmepumper, har man jo allerede været ude og give fradrag i elprisen til varmepumper.
Jeg er sikker på at man i fremtiden vil se en eller anden form for regulering der gør det mere attraktivt at bruge strøm, når der er overproduktion af el.
Og så giver Tesla´s system jo god mening

http://ing.dk/artikel/energipolitikere- ... rne-175987

http://ing.dk/artikel/dansk-biomasse-bo ... ien-175929

http://ing.dk/artikel/biomasse-blokerer ... rug-175935
Jeg tror også, at de artige børn i klassen fremadrettet bliver dem, der opvarmer med el :shock: Det er sgu skæbnens ironi icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
nemocharley

Re: Ødrift

Indlæg af nemocharley »

man kan sige at den mistillid som politikerne selv har skabt, også denne gang kommer for at bide dem bagi. Jeg skifter ihvertfald ikke varmekilde frivilligt.
calle

Re: Ødrift

Indlæg af calle »

nemocharley skrev:man kan sige at den mistillid som politikerne selv har skabt, også denne gang kommer for at bide dem bagi. Jeg skifter ihvertfald ikke varmekilde frivilligt.
Nej så skulle det da være for at slippe for svineriet fra brændeovnen. En varmepumpe kunne jo være fed om sommeren. Den får vel varmen hurtigt rundt i huset, hvis der skulle være en enkelt kølig sommeraften i ny og næ.

Venlig hilsen

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Ødrift

Indlæg af triumph »

Det er bare lidt besynderligt at man først betaler 1 kr/KWh i tilskud til havvind, og så bagefter nedsætter elafgiften med 41,4 øre/KWh for at bruge elén i en varmepumpe
nemocharley

Re: Ødrift

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:Det er bare lidt besynderligt at man først betaler 1 kr/KWh i tilskud til havvind, og så bagefter nedsætter elafgiften med 41,4 øre/KWh for at bruge elén i en varmepumpe
ja :lol:
nemocharley

Re: Ødrift

Indlæg af nemocharley »

calle skrev: Nej så skulle det da være for at slippe for svineriet fra brændeovnen. En varmepumpe kunne jo være fed om sommeren. Den får vel varmen hurtigt rundt i huset, hvis der skulle være en enkelt kølig sommeraften i ny og næ.

Venlig hilsen
enig - en varmepumpe til +7 grader og op det ville være fint.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Ødrift

Indlæg af triumph »

nemocharley

Re: Ødrift

Indlæg af nemocharley »

interessant - og godt at tesla bliver presset lidt.

Besvar