Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så kom der opgørelse fra HEF

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
nemocharley

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 20:52

nej det tror jeg faktisk ikke - jeg har været ved HEF siden 2005


pendec

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af pendec » 21 dec 2014 21:40

nemocharley skrev:plus at min afgift er røget fra 380kr til 1380kr - cirka........ :shock:
De 1000kr ekstra har været omtalt tidligere på året at de ville hæve deres pris ca. 1000kr afhængig af selskabet.

Så det bekræfter jo kun hvad andre skrev om for nogen måneder siden, at selskaberne ville begynde at opkræve højere afgift.

Jeg tror det er det her forslag som er vedtaget? her

nemocharley

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 21:43

det lyder sandsynligt...

pendec

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af pendec » 21 dec 2014 21:52

nemocharley skrev:det lyder sandsynligt...
Tag det som en mand, du bor i Danmark, og afgifter er gud i Danmark. Budgettet bukker vel ikke under de næste 20år på 20K merudgift. Det er jo stadig meningen nettomåler ordningen skulle give et rigtig fint overskud , det var jo årsagen til den lukkede igen.

Du får vel også de sidste 5995 - 2199 tilbage i danske kroner? Som der nævnes har du sendt 6K til oplagring og kun trukket 2200 tilbage? eller? Det lyder da som en fin deal, du får vist også mere end 60øre pr. kWh?
Når jeg læser info igen, hvordan får du reelt forbrug til 3700+ ? Din "hentet" strømforbrug er jo kun 2200

nemocharley

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 22:03

det er hvad der står på opgørelsen - og jeg kan ikke gennemskue den. Derfor ringer jeg til hef i morgen. Jeg har ikke noget imod at betale en ekstra udgift for at bruge el-nettet som buffer - slet ikke.

Jeg begynder dog at stå af når de samlede udgifter reelt set nærmer sig 1500dkr - det er vel næppe sandsynligt heller, at de her priser ikke stiger?


pendec

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af pendec » 21 dec 2014 22:24

nemocharley skrev:Jeg begynder dog at stå af når de samlede udgifter reelt set nærmer sig 1500dkr - det er vel næppe sandsynligt heller, at de her priser ikke stiger?
Der er vist ingen der kan spå om fremtiden, bare se alle de handler som er fejlet og statsbudgetter som ikke går op fordi olietønde prisen er faldet så meget.

Du kan jo håbe afgiften fjernes af ukendte årsager. Folk finder bedre udnyttelse i sol eller solpanel udnyttelse kan skrues op med en dippedut som giver mere overskud, det er jo set før, men om elektronikken kommer om 5 eller 10år det er jo det.

Men omkring emnet, så er det altid godt at ringe imorgen og få bekræftet hvad du læser, så kan du måske glædes lidt over den ekstra tilbagebetaling du muligvis har på vej.

nemocharley

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af nemocharley » 21 dec 2014 22:27

jeg krydser fingre og vender lige tilbage når jeg ved mere.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af Rasmus Jensen » 22 dec 2014 00:51

Jeg ved at både jeg selv og min far - blev "snydt" ved den første afregning fra Tre-For - vi fik solcelle anlæg samtidig.

Men da vi henvendte os - så var de gdt klar over at der var sket en fejl - og der kom en rettelse sener. Men jeg tror sku bare de kun har rettet de kunder der har henvendt sig - og kunne sagtens forstille mig en del der ikke opdager den slags fejl. Mig forsøgte de at snyde for ca 500kWh min far var det ca 1500kWh.
Ser frem til at høre dit svar.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

nemocharley

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af nemocharley » 22 dec 2014 11:55

så fik man svar....

de havde lavet en fejl - knap 1300 bobs skylder de mig - de kan så gå til at næsten dække deres ublu afgifter.

jeg spurgte ind til hvordan de kunne sige at mit forbrug var 3796kwh når de nu kun havde leveret 2199kwh til mig - hun gav mig et svar, som jeg ikke forstod - jeg kan ikke engang gengive det, så lidt forstod jeg det.

De 1597kwh (fra 2199 til 3796kwh) kan jeg ikke rigtig få til at passe ind nogen steder - jeg har sendt 5995kwh ud til dem - hvilket vil sige at cirka 800kwh har jeg brugt i samme øjeblik de er blevet produceret (årsproduktion på 6700-6800kwh)

Men altså de kan se det på min måler.....

pendec

Så kom der opgørelse fra HEF

Indlæg af pendec » 22 dec 2014 12:00

Og så blev vi det klogere ;) Eller?

Go' Jul!


Besvar