Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af triumph » 22 mar 2013 20:22

2009bokke skrev:man kan godt grine af de mennesker der i mellemøsten tager på gaden smider alt hvad de har i hænderne og sætter (folkevalgte) på gaden arabiske forår....

Hvis man så kigger på os herhjemme er vi bundet på hænder og fødder, med hensyn til at sætte folkevalgte på gaden... vi er alle dybt forgældet...vi har alle noget vi ikke vil give slip på/miste såsom Hus Bil...m.m......alt det gør vi ikke tør!!!!

tænk tanken hvis alle stopper med at betale afgifter afdrag på lån... og rejser os op hvad vil de så gøre,,,, ansætte 10.000 kontantsmodtager som forged og sætte os alle sammen på gaden.

Er godt klar over det er ren fantasi..... men nogen gange overgår virkeligheden fantasien...

PS: hvorfor opretter man ikke et folkemandat i Folketinget til afstemninger så der så der er 180 mandater i stedet for 179" så kan folk bruge deres NEMID og deltage aktivt... hvorimod vi kun deltager hver 4 år.
Jo, men hvem skal vi sætte istedet for........ Preben Møller er jo død, og der er jo ikke så mange andre revolutionære tilbage icon_cheesygrin.gif


levi

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af levi » 22 mar 2013 20:27

triumph skrev:
Jo, men hvem skal vi sætte istedet for........ Preben Møller er jo død, og der er jo ikke så mange andre revolutionære tilbage icon_cheesygrin.gif
KARL MAR SOM STATSMINISTER :great:

nemocharley

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af nemocharley » 22 mar 2013 20:38

Vi kan starte med mere direkte demokrati, decentralisering og en egentlig nationalisering af vores fælles goder. Så må folkene derinde såmænd godt blive siddende derinde på borgen.

dannidines

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af dannidines » 22 mar 2013 21:51

nemocharley skrev:Vi kan starte med mere direkte demokrati, decentralisering og en egentlig nationalisering af vores fælles goder. Så må folkene derinde såmænd godt blive siddende derinde på borgen.
YUP! Enig....

Og Levi, vær dog seriøs - hvorfor lun lave en 50%er med Karl Mar, når vi kan gå all in med Dolph som statsminister og Rocco The beawer som energiminister:-)

nemocharley

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af nemocharley » 22 mar 2013 22:21

Død ved kølle! Yeah I fuck it... - ja det ville løse en del på de forskellige direktionsgange...


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af Bjarne B. » 23 mar 2013 08:27

nemocharley skrev:Ja jeg kan kun tilslutte mig ovenstående. Steen Møller har sgu fat i den lange ende.
Enig, for så længe vi bliver ved med at forgælde os, så kan de styre os.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af Bjarne B. » 23 mar 2013 08:32

dannidines skrev:Jeg syntes det er helt fint med en abonnements ordning hvor man bliver pålagt en eller anden rimelig takst for brug af offentligt net til opbevaring af strøm - samme net som vi er tvunget til at være tilsluttet jf. Stærkstrømsbekendtgørelsen (mener jeg den hedder)!

Når det er sagt, så er joken om at "betale sig at fyre med olie," snart ikke helt skæv - hvis jeg tager alle de ting jeg har lavet iht. Energirenovering & CO2 besparelser (pillefyr, solfangeranlæg, solceller, isolering, nye vinduer) og tager summen af de udgifter + arbejdstimer, jamen så ville der være til nogen år med oliefyret iht. Tidligere ejers oplysninger... Regnestykket bliver da slet ikke bedre af "forsyningssikkerhedsafgift & VE anlæg tariffer" .... Men igen den solidariske tilgang er jo i fokus - os i udkants Danmark skal velvilligt se til, at vi skal, med disse tiltag i afgifts beskatning, støtte storbyernes massive offentlige transport (afgang hver 10-15 min mod egne 1-2 gange i timen..), deres etablering af fjernvarme/naturgas o.l samt tillige selv begynde at pendle dertil iht. Centralisering af stort set alle arbejdspladser omkring storbyerne...

Jeg er ikke naiv, eller måske nok i nogen henseender, men jeg havde skisme ikke set beskatning af "CO2 besparende tiltag for private," samt den her vildt barnlige & pinlige konstante ændringer i love/lovforslag af vores politikere - selv samme personager som har opfordret til "det grønne" .... Det sgu som at spille russisk rulette med fyldt tromle - imponerende vores politikkere kan se sig selv i øjnene!!!

Det er ærgerligt at man nøjes med at sidde i sin sofa med tabletten og skrive et mavesurt indlæg i stedet for at rejse fanen, samles i flok, klippe hovedkablet og barriere sig på matriklen og køre ødrift på EL og fyre med importererde træpiller og have sig egen brøndboring;-)


Det har jeg drømt om længe, men hvordan gør man det i dagens Danmark? Vi har jo skabt et samfund, hvor man ikke engang har ret til et glas vand, hvis ikke man kan betale for det. :evil:

nemocharley

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af nemocharley » 23 mar 2013 09:03

Det kan lade sig gøre - eller i hvertfald næsten. Jeg har besøgt Friland, hvor Steen Møller bor. Han skal bruge 75.000 om året til at betale sine regninger, han vælger at tjene lidt mere, så han har penge at eksperimentere for.

Han bruger 6 rummeter træ om året (avanceret selvbygget kedelovn), 1000kwh strøm (rapsoliegenerator som deles med andre matrikler) og nyder godt af passiv solvarme - stor vinduesflade mod syd (sorte sten indenfor, som varmer let) og stort udhæng som skærmer for solen om sommeren.

og så er der drivhuset og den lille økologiske cirkel han har skabt mellem ham selv og hans produktion af grøntsager - i kr og øre giver de ham pt. 5000-6000kr grønt om året.

Man kan også tænke som en nybygger i Amerika: http://www.youtube.com/watch?v=fJsDOD0dTQI

Hvis det er for småt så er der også earth ships: http://www.youtube.com/watch?v=N2so9hyNWxc

Eller køb et hus til under 500.000 og lav det billigt at bo i med div. energi tiltag.

Gældfrihed = psykisk overskud og tankefrihed.

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af Bjarne B. » 23 mar 2013 09:32

Jeg kender godt Steen Møller og hans dejligt simple løsninger på mange ting. :great: Men men.. Man vil helt sikkert ikke få noget lignende godkendt andre steder end på Friland, som jo har særlige regler for deres eksperimentbyggeri. Derudover kommer etableringsudgifterne da man ikke må lave ret meget selv længere, og alt skal være i godkendte materialer samt dokumenteret i hoved og r.. osv osv! :evil:

Herhjemme hos os har vi et forholdsvist lille budget til de faste udgifter, da vi netop har et gammelt billigt hus, men der er stadig så mange mærkelige udgifter og afgifter, som vi ikke kan komme udenom. Eksempelvis skal jeg betale for, at skorstensfejeren skal komme og rense skorstenen. Det kunne jeg da nemt selv ordne. Jeg må ikke have min egen vandboring, selvom vand vel burde være en menneskeret. Jeg skal også betale vandafledningsafgift af det vand, jeg vander med i haven. Og og og jeg kunne blive ved. icon_frown.gif

Det er ikke for at være sortseer, for jeg vil faktisk rigtigt gerne spare på både forbrug og afgifter, men hver gang der findes på noget smart i det her land, så er der en eller anden regel, der sætter en stopper for det gode initiativ.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Privates grønne initiativer skal da straffes i bund!!!!

Indlæg af triumph » 23 mar 2013 09:43

nemocharley skrev:Det kan lade sig gøre - eller i hvertfald næsten. Jeg har besøgt Friland, hvor Steen Møller bor. Han skal bruge 75.000 om året til at betale sine regninger, han vælger at tjene lidt mere, så han har penge at eksperimentere for.

Han bruger 6 rummeter træ om året (avanceret selvbygget kedelovn), 1000kwh strøm (rapsoliegenerator som deles med andre matrikler) og nyder godt af passiv solvarme - stor vinduesflade mod syd (sorte sten indenfor, som varmer let) og stort udhæng som skærmer for solen om sommeren.

og så er der drivhuset og den lille økologiske cirkel han har skabt mellem ham selv og hans produktion af grøntsager - i kr og øre giver de ham pt. 5000-6000kr grønt om året.

Man kan også tænke som en nybygger i Amerika: http://www.youtube.com/watch?v=fJsDOD0dTQI

Hvis det er for småt så er der også earth ships: http://www.youtube.com/watch?v=N2so9hyNWxc

Eller køb et hus til under 500.000 og lav det billigt at bo i med div. energi tiltag.

Gældfrihed = psykisk overskud og tankefrihed.
Jeg er dybest set helt enig, men valgte selv forkert.
Vi skulle købe hus i 2006, og der kostede en ruin på 450 m2 grund ca. 1 mill. Så vi købte et hus på landet til 2 mill.
Hvis jeg i det hele taget kunne sælge det i dag, ku jeg måske få 1 mill for det. Og så er det svært at vælge om.

Den der nybygger historige er lidt svær her i Danmark.
For det første er det lidt svært at finde en tønde land jord for 25.000.
Dernæst skal nybygninger overholde 1 millard, milloner regler; Styrke beregninger, isoleringsgrad, tæthedsmåling, kloarkering. Man må ikke bare bore en brønd. OSv. osv, osv.
Man kan sige meget grimt om usa, men der er tingende altså ikke så komplicere.

jeg kan sku godt blive lidt harm over at staten skal bestemmem hvordan jeg skal bygge og bo


Besvar