Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af KjeldB »

Er der nogen der har kendskab til til dette produkt eller noget tilsvarende ??
Og hvad er jeres mening om det. ?

Kan oplyse at mikro-inverterne leveres med 20 års garanti som standard, og solcellerne med 25 års garanti.

Det er et plug & play system så det er noget man løbende kan bygge på, hvis det nødvendigt udbygge det, det er i hvert fald sådan jeg har forstået det. :)

Link til solcellepaneler : http://www.relacomhome.dk/solceller/sol ... solar.html

Link til mikro-inverter : http://www.relacomhome.dk/solceller/inv ... 0w-60.html
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af Emborg41 »

Hej

Som jeg ser det bliver det DYRT. micro-inverterene kan "kun" tage 2 paneler pr. styk og de er ike godkendt, så der skal en "moniteringsenhed" på ud mod nettet. Derudover ser det ud til at deres solcellepaneler koster ca. dobbelt så meget som andre steder. Så alt i alt tror jeg det bliver en meget dyr løsning.

Peter
Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af KjeldB »

jeg regner med at indhente et tilbud fra dem, inverterne skulle være på vej til at få en godkendelse, men er ideen i selve systemet ikke ok i forhold til et anlæg med kun 2 inverter med 5 års garanti ?
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af Emborg41 »

Hej

God ide at få et tilbud :great:

Så kan man jo se om MIN pessimisme bliver til grin icon_cheesygrin.gif

Peter
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af Rasmus Jensen »

Iden er som sådan god nok - Man kan optimer hver enkelt panel sæt (a 2).
Men umiddelbart er det en dyr løsning. Samt at man aldrig vil kunne producer mere end panel effekten på en tracer. Da den eneste begrænsende faktor vil være dine paneler - så du vil maks kunne få 6000Kwp og på en tracer ville de måske kunne give 7000Kwh om året. - men hvis det "kun" er til at dække et elforbrug på under 5500Kwh om året er det sikkert fint.
På et system med en inverter der er begrænset til maks 6Kw ville man kunne smide alle de paneler på som inverteren kan tåle og stadig være med på nettomåler ordningen.
Det kan jo være fordel hvis man f.eks. har jordvarme.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af KjeldB »

Så har fået et tilbud fra relacom, det er som flg.

Anlægsbeskrivelse og pris
22 Stk Panel(er) Latitude 245 Sort ....................................á kr. 2.458,00 + moms
11 Stk Inverter Enecsys Micro inverter 480 duo .....................á kr. 1.884,47 + moms
1 Stk Monitorering Enecsys Gateway Europe..........................á kr. 1.563,00 + moms
1 Stk Befæstigelse Würth...............................................á kr. 6.468,00 + moms
1 Stk Montage pr. Wpeak Relacom.....................................á kr. 20.472,80 + moms

kr. 129.136,20 incl. moms

Paneler er er valgt da jeg ikke placere dem stik syd og tag hældningen er 20 grader.
Med hensyn til valg af mikroinverter, er det fordi så er det et plug and play anlæg som nemt kan forbindes og der er som standard 20 ÅRS GARANTI på inverterne.

Nu må i meget gerne komme med jeres input til dette anlæg og pris eller evt. andre forslag. :)

Kom lige til at se dette anlæg, http://www.scotte.dk/product.asp?product=1219
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af Rasmus Jensen »

KjeldB » 22 May 2012, 23:34 skrev:Så har fået et tilbud fra relacom, det er som flg.

Anlægsbeskrivelse og pris
22 Stk Panel(er) Latitude 245 Sort ....................................á kr. 2.458,00 + moms
11 Stk Inverter Enecsys Micro inverter 480 duo .....................á kr. 1.884,47 + moms
1 Stk Monitorering Enecsys Gateway Europe..........................á kr. 1.563,00 + moms
1 Stk Befæstigelse Würth...............................................á kr. 6.468,00 + moms
1 Stk Montage pr. Wpeak Relacom.....................................á kr. 20.472,80 + moms

kr. 129.136,20 incl. moms

Paneler er er valgt da jeg ikke placere dem stik syd og tag hældningen er 20 grader.
Med hensyn til valg af mikroinverter, er det fordi så er det et plug and play anlæg som nemt kan forbindes og der er som standard 20 ÅRS GARANTI på inverterne.

Nu må i meget gerne komme med jeres input til dette anlæg og pris eller evt. andre forslag. :)

Kom lige til at se dette anlæg, http://www.scotte.dk/product.asp?product=1219
Jeg synes det er for dyrt.
Det med plug and play... Der skal stadig en elektriker på til at koble det til el-nettet. Jeg kan ikke se at det skal være 30.000 (eller mere) nemmer at montere med microinverter. Om de yder meget mere, tvivler jeg på, ikke nok til at retfærdiggøre den høje mere pris. Så med mindre der er masser af skygger, eller absolut ikke plads til flere paneler, så kan jeg ikke se fordelen.
Alm anlæg er som oftest også plug and play... Kabel fra et solcelle panel vider til det næste panel - så kan det godt være man skal sætte et stik på plus og minus ved invertern og første og sidste panel, men det er heller ikke noget problem.
130.000 for et 5,3KWP anlæg er alt for dyrt set med mine øjne.
Som du selv linker til - 80.000 for 6KWP monteret - Så kan det andet aldrig tjene sig selv hjem - heller ikke hvis en inverter brænder af efter 10 år - hvad tror du en "ny smart" inverter koster om 10 år? den er nok blevet noget billiger end den er i dag.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE
TITAN
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27 apr 2012 14:00

Er der nogen der har kendskab til dette produkt ?

Indlæg af TITAN »

SolarEdge laver også microinvertere, de er godkendt i DK.

De enkelte invertere til hvert panel koster ca 550kr stykket, og moder-inverteren der samler dem alle koster 17.000 (måske 13k i UK, er ved at undersøge)

Google søgeord: SolarEdge powerbox se7k se8000

/walther

Besvar