Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbud på solcelleanlæg.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Tilbud på solcelleanlæg.

Indlæg af KristianVilhelm » 11 mar 2012 13:00

Ulrik » 11 Mar 2012, 10:38 skrev: Jo, hvis der er tale om et produkt man kender.

Men når det drejer sig om solceller er der snart lige så mange forskellige anlæg som der er forhandlere.
Derfor kan vi som forbrugere ikke sammenligne, det er i hvert fald svært.
Jeg vil mene at en investering som f.eks. i solceller, kræver en del korrespondance inden man køber.
Ligeledes skal sælger da ud og se om huset er velegnet og hvordan man får mest ud af det.

Et solcelleanlæg er ikke noget man bare putter i kurven online :)
Ikke destro mindre er det lige præcis hvad nabo'en er sprunget ud i. - Jeg skal nok prøve at give en tilbagemelding, så man har mulighed for at se om man i virkeligheden får mere kvalitet ved en af småforhandlerne.

hudle:

Har set flere forhandlere der heller end gerne putter mere end 50watt ekstra igennem deres 6kw inverter, der er vel ikke så meget at gøre end at se om det virker, lev. tid på 6-7 uger ville jeg personligt nok kunne leve med, ventede til sammenligning 3-4 mdr på mit stokerfyr.


Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Tilbud på solcelleanlæg.

Indlæg af Renevinum » 11 mar 2012 13:38

Det bliver spændende at høre ang. Naboens Bilka anlæg. Det kan jo være vi andre har lidt at ærge sig over så :-)

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Tilbud på solcelleanlæg.

Indlæg af hudle » 11 mar 2012 13:52

Ulrik: Helt enig.. det er alt andet lige meget rarere at have en mand ude at måle op og fortælle, hvordan tingene skal se ud og hvad der er af muligheder.. her hos bilka er det bare ned i kurven og så afsted... hvad så hvis man har målt forkert op osv når montøren kommer...

Kristianvilhel,... Nej og det er også der en af prisforskellene er på kvalitetsanlæg og et anlæg der er billigere. Der er brugt en lidt dyrere inverter som kan klare dette bedre end en billig model. Det er bare et problem for kunderne kigger for det meste kun på bundlinien og forventer at de får super kvalitet, men som i alt mulig andet så er pris og kvalitet som regel sammenhængende
- hvad angår fyr, så skal det jo ikke bruges i denne periode iv går ind i, hvorimod solcelleanlægget skal tjene penge i de næste måneder for virkelig at få noget ud af det.. jeg viller personlig være træt af at have investeret 100000 kr og så først se varen i gang om over 8 uger...

Det kan få mig til at finde en hurtigere leverandør... Det er dårligt at man ikke kan levere hurtigere... blot min mening :-)
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Tilbud på solcelleanlæg.

Indlæg af KristianVilhelm » 11 mar 2012 17:38

hudle

Jeg tror vi er enige langt hen af vejen. Jeg påstår ikke det er noget kvalitets anlæg han(min nabo) har købt, men det koster så heller ikke 150.000 som det første anlæg han kiggede på. Jeg er også godt klar over han har sparet alt muligt energi test væk.

Kan kun konstantere at han virker tilfreds, med den rådgivning han har modtaget hos bilka.
Tror ikke det anlæg kan lave strøm for 45k de første 7 uger, så mon ikke kan vente lidt med det for øje. icon_cheesygrin.gif

Om danfoss inverteren har længere levetid, tror jeg er meget svært at spå om endnu. Den er ikke ligeså effektiv som andre mærker der findes på market, det kan vi hurtigt blive enige om.

Nu må vi se hvordan det går med ham, vil gerne selv have celler op om et års tid.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tilbud på solcelleanlæg.

Indlæg af Rasmus Jensen » 11 mar 2012 18:13

Nu er der jo en anden tråd om Bilka sættet.
Men mener da at ha læst - at man putter det i kurven. og i løbet af 2-3 dag bliver man kontaktet af en konsulent, fra det firma som bilka har hyret til opgaven. Så kan man jo få vejledning der. Kan ikke se det store problem.
Jeg har jo også herinde hørt de "professionelle" er heller ikke enig om alting.
Jeg var til et Åbent hus arrangementn igår og den sælger/ejer var stik uenig i mange af de udsagn de professionelle her inde er kommet med. Så hvem skal man tror på....???

Det er vel lidt lige som en bil sælger - Den han sælger er den bedste - og når man så kan køre til en anden forhandler af samme bil og få den 15000 billiger - så må det være fordi de ingen service giver eller snyder...Tror jeg ikke
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


Besvar