Hej alle sammen, jeg har et spørgsmål og vil gerne høre jeres mening. Jeg leder efter en mikro-inverter til brug i et altan solcelleanlæg, systemstørrelsen er omkring 800W.
Jeg ledte efter produkter fra nogle store navneproducenter, jeg synes, Enphases IQ7A-model og apsystems DS3D-model er gode. Men DS3D af apsystemer ser ud til at være velegnet til strømsystemet på 1800W, hvilket er meget højere end effekten af solcelleanlægget på den altan, jeg planlagde. Vil dette påvirke noget?
Derudover fik jeg for nylig information om, at mærket af fotovoltaiske paneler, jeg købte, for nylig lancerede et nyt altan-fotovoltaisk produkt ved hjælp af mikro-invertere. Det skete, at jeg lagde mærke til mærket under min søgning, og den PV-panelmodel, jeg planlægger at bruge til PV-systemet, er nogenlunde den samme model som den i det nye produkt. Så jeg vil også gerne vide om HMS-400-1A model mikro inverter.
Er der nogen der har brugt samme model inverter? Er der nogen forbehold eller forslag?
Hvad synes du?
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Hvilken mikro-inverter er mere egnet?
-
- Stoker XV
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Givet likes: 139 gange
- Modtaget likes: 266 gange
Re: Hvilken mikro-inverter er mere egnet?
Altan-anlæg er ikke lovlige i DK, med mindre din elektriker tilslutter behørigt og melder anlæg til hos netselskabet. Dit indlæg minder i øvrigt betænkeligt meget om noget en chatbot ku' ha' skrevet.