Vi endte med en Seat Altea XL 1,9 TDi 105 Stylance 5d som skal hentes i næste uge.
Den er okay i højden. Kun 13 cm lavere end Vitaraen, men nem at komme ind og ud af.
Kører 18,5 km/l
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Diesel Vs Benzin
Re: Diesel Vs Benzin
KANON godt valg - det kommer I ikke til at fortryde!Ulrik » 13 Mar 2011, 10:37 skrev:Vi endte med en Seat Altea XL 1,9 TDi 105 Stylance 5d som skal hentes i næste uge.
Den er okay i højden. Kun 13 cm lavere end Vitaraen, men nem at komme ind og ud af.
Kører 18,5 km/l
Re: Diesel Vs Benzin
Hej Ulrik.
Tillykke med dyret. VW´s 1,9 TDi er en fin maskine. Der er et solidt bundtræk i den, og så kan den chippes til ca. 30 % højere effekt. Dog skal man huske, at drivlinien skal kunne holde til det, så man skal altså ikke køre for meget dørtræk. Den går lidt hårdt, så man er ikke tvivl om, at det er en diesel. Til gengæld kan den køre på vand i stedet for olie
Venlig hilsen
Tillykke med dyret. VW´s 1,9 TDi er en fin maskine. Der er et solidt bundtræk i den, og så kan den chippes til ca. 30 % højere effekt. Dog skal man huske, at drivlinien skal kunne holde til det, så man skal altså ikke køre for meget dørtræk. Den går lidt hårdt, så man er ikke tvivl om, at det er en diesel. Til gengæld kan den køre på vand i stedet for olie
Venlig hilsen
-
- Stoker VI
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 11 feb 2010 22:06
- Mit fyr: JA stoker på Tasso US3
- Areal: 140+70 (+300L vvb)
- Brændsel: savsmuld, træpillesmuld
- Fremviser gerne i postnummer: 4100
- Geografisk sted: Tvindelstrup v. Ringsted
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 2 gange
Re: Diesel Vs Benzin
Det passer vist ikke...calle » 28 Feb 2011, 23:06 skrev:Nu kan man desværre ikke få en dieselmotorcykel
http://www.dieselmotorcycles.co.uk/
Denne har NATO vist allerede i Afghanistan
http://www.dieselbike.net/militaryprodu ... _584cc.pdf
Der er skam også udviklet diesel-hybrid motorcykler, men de er vist aldrig kommet i produktion
http://journeytoforever.org/biodiesel_ebike.html
-og hvorfor ikke hælde rapsolie på cyklen
http://www.ppo-mc-global-tour.dk/index.html
Mvh.
Hans
Hans
- frølårsraketten
- Stoker VII
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
- Mit fyr: Aduro H1
- Areal: 109 m²
- Brændsel: piller fra Helenemøllen
- Fremviser gerne i postnummer: 5600
- Geografisk sted: Sydfyn
- Kontakt:
Re: Diesel Vs Benzin
Altea XL 1,9 TDi 105 Stylance 5d..... Det var da godt nok noget af en modelbetegnelse!
Her nøjes vi med 405 T16
Her nøjes vi med 405 T16
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1
- Fer
- Supporter
- Indlæg: 1019
- Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
- Mit fyr: Biotech Top Light
- Areal: 237 + 25
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4684
- Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
- Geografisk sted: Nr. Tvede
- Modtaget likes: 1 gang
Re: Diesel Vs Benzin
Jeg vil kongratulere med du ikke endte med en kastrering (Berlingo)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Re: Diesel Vs Benzin
Hej Hans.
Tak for links. Interessant læsning. Jeg tror nu, at jeg holder mig til benzin, når det gælder MC. Symfonien fra en V2 med åbne carbonpotter vil blive for stort et afsavn. Vedlægger lige et link til en MC med dieselmotor, så i kan høre og "lugte" sådan en fætter
http://www.youtube.com/watch?v=KAr391NvGsA
Venlig hilsen
Tak for links. Interessant læsning. Jeg tror nu, at jeg holder mig til benzin, når det gælder MC. Symfonien fra en V2 med åbne carbonpotter vil blive for stort et afsavn. Vedlægger lige et link til en MC med dieselmotor, så i kan høre og "lugte" sådan en fætter
http://www.youtube.com/watch?v=KAr391NvGsA
Venlig hilsen