Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vinterdæk vs Helårsdæk

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Vinterdæk vs Helårsdæk

Indlæg af MichaelK » 01 feb 2010 09:07

Tass skrev: Ja du har ret i jeg køber billigt http://www.daekonline.dk :)
Men tror nu ikke det er de dårligste "sommerdæk" på markedet det er Michelin og de er helt nye.

Om du vælger at holde dig til "Sommerdæk" er jo dit valg :)

Mht hvor de bedste dæk skal side ja det afhænger jo af dig, men den ende hvor de sidder i, er formodentlig også den ende der vil vende bagud hvis tingene går galt :)

Jeg handler også hos Daekonline, det er gode priser på gode dæk fra de kendte mærker.
Altså ikke nødvendigvis dårlige lavprisdæk. I øvrigt handler jeg både sommer- og vinterdæk
efter FDM dæktest. At testvinderen er at finde hos daekonline til en fornuftig pris, er jo
bare alletiders :great:

Og så vil jeg påstå, at de bedste dæk skal sidde bagerst, da det er bagenden, der har
tendensen til at skride ud i svingene. Men skifter man rundt mellem hver sæson, så
dækkene slides nogenlunde ens, så burde det ikke have den store betydning.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: Vinterdæk vs Helårsdæk

Indlæg af mr.mcp » 01 feb 2010 15:46

mejeristen skrev:Men du er altså en af dem som ikke sætter egen og andres sikkerhed særligt højt!
Har du aldrig kørt for stærkt?
Tænk lige på det inden du bliver for hellig!
Det kan da godt være at vinterdæk bedre. Men om det er farligt at kører på sommerdæk om vinteren, er jeg nu ikke sikker på. Man kan da kører efter forholdene. Det er ofte det, der er problemet, folk har for travlt.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: Vinterdæk vs Helårsdæk

Indlæg af kent a » 01 feb 2010 21:09

mr.mcp skrev: Har du aldrig kørt for stærkt?
Tænk lige på det inden du bliver for hellig!
Det kan da godt være at vinterdæk bedre. Men om det er farligt at kører på sommerdæk om vinteren, er jeg nu ikke sikker på. Man kan da kører efter forholdene. Det er ofte det, der er problemet, folk har for travlt.
Jeg køre efter forholdene... hvis jeg synes jeg kan køre forstærk så gør jeg det....
Som vejret er nu tag jeg afsted meget før end jeg ville gøre normal hvis...
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: Vinterdæk vs Helårsdæk

Indlæg af Meldgård » 03 mar 2010 10:03

Jeg er nu to gange i denne vinter blevet påkørt bagfra,første gang ved en lysregulering,og nu igen her for 10 dage siden,hvor jeg holdt i et t kryds,det er ret irriterende når man skal bruge sin bil hver dag
I begge tilfælde kørte fj....... på sommerdæk,i det sidste tilfælde var der ingen problemer med modparten,men første gang stod jeg der med en mand som havde sine meninger med vinterdæk,meget lig dem man kan læse i flere af indlægene i denne tråd.
Manden ville overhovedet ikke vedkende sig ansvaret,og sagde at jeg kunne sq bare køre frem,altså frem for rødt lys,for så var det ikke sket,og på min påstand om at han havde nok kørt for stærkt,blev den skudt ned med, at han havde faneme ikke kørt for stærkt,og at han kunne jo ikke gøre for at kommunen ikke havde saltet ordentligt,hvor jeg så kiggede på hans halvt opslidte sommerdæk,og en bemærkning om at vinterdæk måske ville være bedre.
Her kammede han fuldstændig over,og nu blev der budt på øretæver også,jeg fik ham dog dysset lidt ned og bad om at få hans navn og adr.samt kørekort nummer,hvorefter han sprang ind i bilen og forsvandt,han havde ikke set hans forreste nummerplade lagde bag min bil,så den blev afleveret til politiet, de kunne jo så samtidig se skaden på min bil.
Med sådan et optrin,og så den med han ikke havde kørt for stærkt,viser det jo at vurderingen af om man kører for stærkt kan åbenbart tolkes på mange måder,og hvem kan vurdere 100% om man nu kører for stærkt eller ej.
En ting kan slås helt fast,glat føre er uberegnelig,så sæt dæk på efter forholdene.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: Vinterdæk vs Helårsdæk

Indlæg af kent a » 03 mar 2010 13:06

Man ser desværre for mange mennesker der ikke køre efter forholdene...

Vi havde haft tød i en perio og den første morgen hvor der havde været natte frost komme om ved indtil flere der har forsat lige ud i kryds og op bag i andre biler...

Det bedste man kan køre er at køre som en nybegynder når det er glat og vinter så er man mere opmærksom....

Lad nu vær med at køre på rutinen.... Så går det nemlig galt....

Hvis jeg laver en fejl og jeg banker ind i nogen.... Så er det sku min skyld fordi jeg har kørt forsærk og ikke har holdt nok afstand.... Samt nok lidt fordi jeg kun har sommer dæk på...
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


Besvar