Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biler siger nej til reklamer, det giver nemlig problemer.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Biler siger nej til reklamer, det giver nemlig problemer.

Indlæg af BWJ » 03 nov 2021 21:12

Værre er det at køre efter en turistbus i byområde, og bilen bestemmer sig for at måtte køre 100 km/t som der står på bussen
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Biler siger nej til reklamer, det giver nemlig problemer.

Indlæg af pendec » 03 nov 2021 21:18

BWJ skrev:
03 nov 2021 21:12
Værre er det at køre efter en turistbus i byområde, og bilen bestemmer sig for at måtte køre 100 km/t som der står på bussen
Enig, har læst Kuga også kan finde på at følge en lastbil mærke på de 90km/t når man overhaler, så ender det jo i højre side af bilen når man kører ud. De må virkelig oppe sig på dette, især hvis de kan se skilt kommer ind fra venstre og man er på motorvej osv, der er masser af "IF THEN" som kan bruges her :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Biler siger nej til reklamer, det giver nemlig problemer.

Indlæg af Lintz » 05 nov 2021 08:30

Nu har jeg kørt omkring 1500 km i ny Ford Focus Active primært med Skiltegenkendelse slået til og generelt vil jeg sige det virker godt.
Jeg kan forstå at bilen åbenbart bruger både data fra navi-anlægget samt at den læser skiltene.

Som sagt virker det rimeligt fint men har oplevet følgende:
Ved Svendborg/E20 motorvejskryds går den ind og aflæser 90 km/t skilt ovre i tilkørselsbanen til Svendborgmotorvejen når jeg kører østpå ad E20 men ikke når jeg kører mod vest.
Zone-skilt med 45 km/t i hvid skrift på blå baggrund kan den åbenbart ikke finde ud af.

Og så er der de par ting hvor man er nød til at tænke selv.
Farten sættes jo først ned EFTER man har passeret skiltet - Ergo kører du 80 og møder et byskilt forsætter man jo med alt for høj fart langt ind i en by - Hvilket kan blive meget dyrt.

De intelligente lys-hastighedstavler som står ved farlige vejkryds som tænder automatisk ved krydsende færdsel og sænker hastigheden til 70 eller 60 Km/t kan den fint finde ud af men da der ikke er en "Forbud ophører" tavle efter krydset kan den ikke selv regne ud at nu må man køre 80 igen.
Men har da oplevet at den til sidst regulerer op til de 80 - Antageligt fordi den får besked fra Navi.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar