Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Leasingpriser

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Leasingpriser

Indlæg af Lintz » 05 feb 2021 07:57

Nogle af jer Stoker-frænder der ved - Eller tror de ved - hvordan leasingpriserne udregnes for bil-leasing?

En klog mand har fortalt mig at hvis man har et udlejningsfirma så skal varen man udlejer gerne være betalt på 100 udlejningsdage.
Ergo hvis en skovl koster 100 kroner i indkøb skal den lejes ud til 1 krone om dagen.

Tænker på om et lignende forhold gør sig gældende inden for bil-leasing.

Har kigget lidt på helt tilfældige bil-sider og fundet nogle priser ved Privat-leasing. Erhvervs-leasing er ikke så nemt at finde priser på.

Ved godt at der er mange parameter der skal/kan indregnes i disse priser men ved at gå ind på VW / Ford og Mazda´s hjemmesider og udvælge tilfældige modeller der og vælge 36 mdr leasing passer det faktisk meget godt at leasingprisen på de 36 mdr udgør cirka halvdelen af indkøbsprisen på den model jeg lige tilfældig valgte.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Leasingpriser

Indlæg af pendec » 05 feb 2021 08:45

Lintz skrev:
05 feb 2021 07:57
En klog mand har fortalt mig at hvis man har et udlejningsfirma så skal varen man udlejer gerne være betalt på 100 udlejningsdage.
Ergo hvis en skovl koster 100 kroner i indkøb skal den lejes ud til 1 krone om dagen.

Tænker på om et lignende forhold gør sig gældende inden for bil-leasing.
Jeg så på mercedes for en kort periode, da jeg synes mine 8000kr/md for min tidligere Kuga var en del, så fandt jeg Mercedes udfordrende på prisen, til ca. 6000kr / md med et mindre engangs beløb .

Jeg kan ikke se den Mercedes betalt på 3 eller 4 måneder med 6000kr om måneden, så den holder ikke her.
Det skal siges dette var korttidsleasing (6mdr)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Leasingpriser

Indlæg af Lintz » 05 feb 2021 08:55

pendec skrev:
05 feb 2021 08:45
Jeg så på mercedes for en kort periode, da jeg synes mine 8000kr/md for min tidligere Kuga var en del, så fandt jeg Mercedes udfordrende på prisen, til ca. 6000kr / md med et mindre engangs beløb .

Jeg kan ikke se den Mercedes betalt på 3 eller 4 måneder med 6000kr om måneden, så den holder ikke her.
Det skal siges dette var korttidsleasing (6mdr)
Den billigste A klasse med 6500 pr mdr i 24 mdr som de reklamerer med giver knap nok 50 % af indkøbspris. Det er korrekt.

Var det muligt at lease den 36 mdr holder det godt og vel stik :) Men her må man gå ud fra at leasingprisen vil være noget lavere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Leasingpriser

Indlæg af pendec » 05 feb 2021 08:58

Lintz skrev:
05 feb 2021 08:55
Den billigste A klasse med 6500 pr mdr i 24 mdr som de reklamerer med giver knap nok 50 % af indkøbspris. Det er korrekt.

Var det muligt at lease den 36 mdr holder det godt og vel stik :) Men her må man gå ud fra at leasingprisen vil være noget lavere.
:) Men ikke 100 dage.

Og da jeg så de mercedes reklamer var det 6 måneders leje.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Leasingpriser

Indlæg af MichaelK » 05 feb 2021 09:01

Er der ikke noget med afgiften på leasingbiler? - Måske det ikke er listeprisen hos en forhandler, I skal gå ud fra?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Leasingpriser

Indlæg af Lintz » 05 feb 2021 09:02

pendec skrev:
05 feb 2021 08:58
:) Men ikke 100 dage.
Det er korrekt. Jeg har bare gået ud fra 48 mdr leje men kan ikke lige umiddelbart finde det interval så er gået ned i 36 mdr. leje og leget lidt med tallene der.

Og som sagt ser det ud til at ved 36 mdr leasing passer det meget godt at halvdelen af indkøbsprisen er brugt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Leasingpriser

Indlæg af Lintz » 05 feb 2021 09:09

MichaelK skrev:
05 feb 2021 09:01
Er der ikke noget med afgiften på leasingbiler? - Måske det ikke er listeprisen hos en forhandler, I skal gå ud fra?
Der er jo mange mærkelige regler for disse leasingbiler - Også erhvervsmæssigt. Regler som jeg kender lidt til og regler som jeg ikke aner noget om.

Jeg ved hvad listeprisen på en Ford Focus Active van er og ved hvad forhandler sælger den for til leasingfirmaet. Disse to tal er absolut ikke ens :)
Men i princippet er det jo ligemeget. Hvis man kender endelig indkøbspris på et bestemt køretøj mon man derved så kan halverer prisen i to og dele rest ud på 36 mdr og derved få leasing-pris pr mdr - Sådan cirka.

Jeg går ud fra at leasingselskaberne sætter prisen så den er attraktiv og ikke for højt. Men heller ikke så lavt at det ligge langt under hvis firmaer skal finansierer indkøbet selv. Bare lige tilpas under. Det er jo forretning.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar