Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny Firma-dyt til fatter.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 23 okt 2021 17:23

pendec skrev:
23 okt 2021 14:08
Hvorfor afleveret til FDM? leasing hos dem eller?
Det er vist meget normalt at erhvervsleasing biler bliver afleveret til dem

Så har de et skema de skal gennemgå og de piller også plader af og afmelder bilen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af pendec » 23 okt 2021 22:55

Lintz skrev:
23 okt 2021 17:23
Det er vist meget normalt at erhvervsleasing biler bliver afleveret til dem

Så har de et skema de skal gennemgå og de piller også plader af og afmelder bilen.
Ok, det vidste jeg ikke. Troede de selskaber selv fik checket den, det lyder dog helt iorden at få en neutral 3rd part til at gennemgå bilen.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 24 okt 2021 06:43

pendec skrev:
23 okt 2021 22:55
Ok, det vidste jeg ikke. Troede de selskaber selv fik checket den, det lyder dog helt iorden at få en neutral 3rd part til at gennemgå bilen.
Husk på at mange af de Leasingselskaber ikke har nogle faciliteter og folk der er uddannet til det.
De behøver strengt taget ikke anden end en PC og en stol for at køre sådan en forretning.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny Firma-dyt til fatter.

Indlæg af Lintz » 05 nov 2021 08:48

Lidt betragtninger efter ca 1500 km kørsel i den nye Focus Active.

En fin bil med en dejlig motor - 2,0 l 150 hk diesel.
5 køre programmer (Normal - ECO - Sport - Galt og Let terræn) og 8 trins automat gearkasse - Kører primært ECO program.
"Sport" bryder jeg mig ikke om da den kører alt for langt op i omdrejninger efter min smag.

Forbrug fra 18 til 20,5 km/l - Hvilket overrasker mig positivt. Mere økonomisk end min C-max 120 hk.

Skiltegenkendelse - Adaptiv fartpilot - Laneassistent gør at bilen praktisk talt kan køre af sig selv. Især Laneassistent imponerer.
Når den har kontakt til midterstreg samt streg i højre side af vej kan den køre lige så fint igennem kurver. Så en ganske let hånd på rattet med et lille modtryk en gang cirka hver 10 til 15 sekund gør at den ikke fortæller at jeg skal holde hænderne på rattet.

Automatisk nedblænding virker også upåklageligt.

En rimelig fed og dejlig feature er at man kan starte bilen via Fords app så den kan blive en smule varm inden man går ud til den her i den kolde tid vi går ind i.

Man sidder en anelse for lavt efter min smag og den er klart mindre plads bag forsæderne (Gul plade) til den opbygning jeg har og det som jeg nu slæber rundt med. Men det går.

Et hurtigt kig på Ford´s side siger at Ford Focus Active 5 dørs starter ved 215k og omkring 100k mere så får du topmodel - Så priserne er vel også rimelig fornuftig.

Ser dog ud til at Diesel-versionerne er taget ud af programmet - En skam men her er det nok regeringens holdning til diesel-biler der er udslagsgivende.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar