Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Bjarne Petersen
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 jan 2007 13:27
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 3 gange

Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af Bjarne Petersen »

Hej,

Er der nogen som har erfaring med eller har prøvet den "billige" afbalanceringsmaskine fra bla. Biltema.

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvark ... 2000041705

Specifikationer ser ok ud og kunne nok godt leve med at det tager lidt længere tid at afbalancere et hjul når det bare er til hjemmebrug.

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen

383CI
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af 383CI »

Ja, de virker fint, men de er ikke billige mere.

Min makker her https://ceprogress.dk/d%C3%A6kskifte/afbalancering som blev valgt i et "frit valg" altså han kunne have købt biltemaes, men valgte en "derfra" fordi vurderingen var at det var et bedre køb.
Desuden yder sælgeren en meget fin service og har alle reservedele til den på lager, men de går ikke i stykker.
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af john_madsen »

Jeg har en magen til den fra Biltema, men den hedder noget andet, da det er en re-branded kineser.
Den virker fint nu på 3år hos mig og jeg har nok kørt en 200-300 hjul igennem den.
Bjarne Petersen
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 jan 2007 13:27
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af Bjarne Petersen »

john_madsen skrev: 22 nov 2020 19:43 Jeg har en magen til den fra Biltema, men den hedder noget andet, da det er en re-branded kineser.
Den virker fint nu på 3år hos mig og jeg har nok kørt en 200-300 hjul igennem den.
Hej,
Hvad er din erfaring med kalibrering af maskinen, hvor tit er det nødvendigt?
Hvad bruger du til det, kan se de skriver et medfølgende 100 grams lod og en 14-16” plan fælg?
Hilsen Bjarne
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af john_madsen »

Jeg har aldrig kalibreret den. Hvis man afbalancerer en fælg og flytter dens position 90grader på akslen og sp prøver igen, så skal den stadig gå i 0 på begge sider. Så faktisk tjekker jeg kalibreringen hver gang jeg afbalancerer en fælg, da jeg altid løsner og genspænder og flytter hjulet, da centerhul nogle gange kan have en "kant/mærke" så hjulet ikke er ordentlig centreret.

Bjarne Petersen
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 jan 2007 13:27
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af Bjarne Petersen »

john_madsen skrev: 23 nov 2020 06:14 Jeg har aldrig kalibreret den. Hvis man afbalancerer en fælg og flytter dens position 90grader på akslen og sp prøver igen, så skal den stadig gå i 0 på begge sider. Så faktisk tjekker jeg kalibreringen hver gang jeg afbalancerer en fælg, da jeg altid løsner og genspænder og flytter hjulet, da centerhul nogle gange kan have en "kant/mærke" så hjulet ikke er ordentlig centreret.
Tak for feedback :-)
Det du skriver er hvad jeg har diskuteret med en lokale T-Hansen butik, de forstår det ikke.
Købet i foråret 4 stk. Continental Premium Contact 6 225/50-17 monteret og afbalanceret på mine alufælge hos ovennævnte butik, da selve prisen på dækkene var ok.
Nu har de haft tre forsøg på at få dem i balance, det er ikke lykkedes og de kommer frem til forskellige antal vægte på hvert hjul hver gang :-(
Nu er det slut, køber min egen afbalanceringsmaskine, den som 383CI refererer til.
https://www.youreconomicwebsite.com/ce- ... g-tilbehor
Med venlig hilsen
Bjarne Petersen
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af john_madsen »

Alt efter hvor du bor, er der denne, som er magen til min og billigere end dit link.
https://www.lonet.dk/vaerkstedsudstyr/a ... e-tw-f-150
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Søger erfaring med Biltema afbalanceringsmaskine

Indlæg af john_madsen »

Bjarne Petersen skrev: 23 nov 2020 19:30 Tak for feedback :-)
Det du skriver er hvad jeg har diskuteret med en lokale T-Hansen butik, de forstår det ikke.
Købet i foråret 4 stk. Continental Premium Contact 6 225/50-17 monteret og afbalanceret på mine alufælge hos ovennævnte butik, da selve prisen på dækkene var ok.
Nu har de haft tre forsøg på at få dem i balance, det er ikke lykkedes og de kommer frem til forskellige antal vægte på hvert hjul hver gang :-(
Nu er det slut, køber min egen afbalanceringsmaskine, den som 383CI refererer til.
https://www.youreconomicwebsite.com/ce- ... g-tilbehor
Med venlig hilsen
Bjarne Petersen
Det er sjovt, det var faktisk også thansens 4 mislykkede afbalanceringer der gjorde jeg købte mine dækmaskiner ;-)

Besvar