Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil. Men hvilken.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 13 okt 2020 05:20

triumph skrev:
12 okt 2020 21:52


Fordelen ved Kia, er 7 års garanti, et (ofte) flottere design, og flottere kabine ( og ofte mere udstyr) og PGA af dette; en bedre gensalgsværdi.
Hyundai er (ofte) billigere at købe brugt, har bedre kundeservice ved garentisager/reklamation. Jeg har ikke haft problemer med lakskader/stenslag på Hyundai'er. Om det er mærket, eller bare en generel forbedring, ved jeg ikke.
Men jeg ved at du med al sandsynlighed få en bil med 0% bøvl.
Tillykke med den
Ps. Så du DR2 /Nikolaj Sinne med elbiler?
Min søn blev udlært som mekanikere ved Kia i år og han roser nu også mærket (selv om at han er BMW fan men kører VW). Han siger de skifter meget på garantien uden bøvl - Ja. selv motorer som der nok kunne sættes spørgsmålstegn ved hvorfor de er stået af.

Hvordan det kommer til at gå med Hyundai er der ingen der ved. Garantien er god. 5 år med 8 på batteriet og 12 år på karossen. Det må betyde et eller andet når de ligger så meget tillid i deres produkt.

Ang. tvprogrammet - Fjernsynet bliver tændt når der kommer F1 - Ellers ikke. Så nej, jeg så ikke programmet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af thoken » 13 okt 2020 08:58

Hej.
Tillykke med den nye bil.
Du skal nok blive glad for din koreaner. Vi har haft 3 (Hyundai gettz, Kia picanto, Kia Rio), og der har aldrig været nogle problemer. Jeg synes det er godt at de europæiske producenter bliver presset lidt på deres garantier.

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af triumph » 13 okt 2020 16:35

Lintz skrev:
13 okt 2020 05:20
Min søn blev udlært som mekanikere ved Kia i år og han roser nu også mærket (selv om at han er BMW fan men kører VW). Han siger de skifter meget på garantien uden bøvl - Ja. selv motorer som der nok kunne sættes spørgsmålstegn ved hvorfor de er stået af.

Hvordan det kommer til at gå med Hyundai er der ingen der ved. Garantien er god. 5 år med 8 på batteriet og 12 år på karossen. Det må betyde et eller andet når de ligger så meget tillid i deres produkt.

Ang. tvprogrammet - Fjernsynet bliver tændt når der kommer F1 - Ellers ikke. Så nej, jeg så ikke programmet.
Min nabo er mekaniker hos VW, og kunne købe VWér til en god pris. Han kører også Hyundai

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 13 okt 2020 16:40

triumph skrev:
13 okt 2020 16:35
Min nabo er mekaniker hos VW, og kunne købe VWér til en god pris. Han kører også Hyundai
Der er jo næsten kun ros omkring mærket - Lad os håbe det holder :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af lamborg » 13 okt 2020 16:56

Ja det kan da godt være at det er en god bil men man kan jo hverken udtale navnet eller langt mindre stave til det :-).
tror man skal ud i nogen indiske biler eller andet af tvivlsom oprindelse hvis man skal købe noget der er det man i gamle dage betegnede som en mandagsbil. Og man kan altid finde nogen der har været uheldige og det er ligegyldigt hvilket mærket der er tale om :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 13 okt 2020 16:59

lamborg skrev:
13 okt 2020 16:56
Ja det kan da godt være men man kan jo hverken udtale navnet eller langt mindre stave til det :-)..
Peugeot kan nu også engang være lidt svært at huske at stave til - men hvis det er udslagsgivende for at det er et godt mærke så kan jeg godt leve med stavemåden. Har været fint tilfreds med de nu 4 Peugeoter vi har haft.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af lamborg » 13 okt 2020 17:17

Det er bare pjat :-) selvom jeg synes navnet lyder som et kampråb fra en gammel karate film så er jeg lidt forelsket i en santa fe . Den ville passe fint til fruens behov når hun handler men uhadada de er dyre :-). Så når vi skifter forden ud (den er snart rådnet op ) så bliver det nok til en brugt vw turan . De er ikke så dyre og ja jeg ved godt de også rådner men dem der ikke gør det er møj dyre og vi går på pension inden for de næste 5-7 år så den holder jo nok så længe :-)
pegøjt er også håbløst at stave til . jeg har haft en 307 og lige nu en til at køre på arbejde i . En lille hidsig 207 ala brian model med 16 " alu ,sænket og strammet op i undervognen så den kører rundt i sving som en gocart :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 13 okt 2020 17:58

lamborg skrev:
13 okt 2020 16:56
Ja det kan da godt være at det er en god bil men man kan jo hverken udtale navnet eller langt mindre stave til det :-).
tror man skal ud i nogen indiske biler eller andet af tvivlsom oprindelse hvis man skal købe noget der er det man i gamle dage betegnede som en mandagsbil. Og man kan altid finde nogen der har været uheldige og det er ligegyldigt hvilket mærket der er tale om :-)
Man skal bare holde sig fra Trustpilot, så går det nok, ellers kan man begynde at tænke hvad mærke det er man har valgt.

"Problemer med Hyundai Kona Hybrid
Jeg købte en Hyundai Hybrid den 30.06.2020.
Jeg byttede med en Hyundai Kona 1,0-GDI Årgang 2019.
Jeg skiftede udelukkende for at komme til at køre Grønt.
Der er et par problemer.
Det føles som den hakker i Motor, mærkes som små huller i trækkraften. Meget irriterende.
Når man bruger fartpilot og vil gå tilbage til den først indstillede fart, så fare bilen frem som en raket.
Den rykker helt vild når man bruger sporline."

- Måske bare det du kalder en mandagsbil imellem de mange. Så igen, lad ikke trustpilot indlæg skabe tvivl, der er overvældende mange sure personer der.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 13 okt 2020 18:10

pendec skrev:
13 okt 2020 17:58
Man skal bare holde sig fra Trustpilot, så går det nok, ellers kan man begynde at tænke hvad mærke det er man har valgt.

Gider ikke at tjekke det men så må Kugaén vel stå noget for skud i øjeblikket - Og Ford i særdelshed nu når de slås med det batteri-problem
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 13 okt 2020 18:14

Lintz skrev:
13 okt 2020 18:10
Gider ikke at tjekke det men så må Kugaén vel stå noget for skud i øjeblikket - Og Ford i særdelshed nu når de slås med det batteri-problem
Jo, de er også populære på trustpilot men der går nøgleordet "manglende levering" og "kuga" igen, i alle indlæg :) Hårdt ramt, og sørgeligt. Min kører fint med sine 18-19km/l , så jeg forsøger at slå koldt vand i blodet, og 3700kr til brændstof som gavekort , kan da afhjælpe det lidt, og jo de 5 års garanti som trustpilot brugere også brokker sig over de ikke får på ikke udleverede biler, så værdien af deres bil er fra dag 1 lavere med kun 2 år, når den engang udleveres.

edit: Hyundai på trustpilot er generelt omkring flere modeller, så Kona'n er ikke specifikt ramt som min Kuga er.


Besvar