Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil. Men hvilken.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 12 okt 2020 18:34

pendec skrev:
12 okt 2020 17:46


Måske skal vi bare få afsløret om det er plugin eller en ren elbil?
Tja - Det er faktisk ingen af delene :D
Som jeg skriver til John M er det hybrid.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 12 okt 2020 18:37

Lintz skrev:
12 okt 2020 18:34
Tja - Det er faktisk ingen af delene :D
Som jeg skriver til John M er det hybrid.
Ahh, den falder jo under samme stamme, som er hybrid som min, du har bare MH foran, jeg har lade option, så PH.

Så er det en MH EV (Mild Hybrid ...), hvor min er PH EV (Plugin hybrid.....)

edit: Personligt, i 2020, ville jeg springe MHEV over, da den er belagt med 150% afgift, hvor PHEV har meget lav afgift i 2020, som jo næsten er 0 på alle producenters biler under 400.000.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 12 okt 2020 18:42

pendec skrev:
12 okt 2020 18:37


Så er det en MH EV (Mild Hybrid ...), hvor min er PH EV (Plugin hybrid.....)
Ikke MHEV - Kun HEV
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Dunas » 12 okt 2020 18:56

Lintz skrev:
12 okt 2020 16:45
Som du kan se længere oppe er diesel skrottet men de to andre er korrekt.
Vi prøver en gang mere Kia Niro 1,6 PHEV Comfort DCT 5d
Havde ikke lige set KUN HEV

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 12 okt 2020 18:59

Dunas skrev:
12 okt 2020 18:56
Vi prøver en gang mere Kia Niro 1,6 PHEV Comfort DCT 5d
Havde ikke lige set KUN HEV
Du er der næsten. Dog er det moderfirmaet til Kia.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Dunas » 12 okt 2020 19:00

Lintz skrev:
12 okt 2020 18:59
Du er der næsten. Dog er det moderfirmaet til Kia.
Hyundai Kona 1,6 HEV 1st Edition DCT icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 12 okt 2020 19:01

Dunas skrev:
12 okt 2020 19:00
Hyundai Kona 1,6 HEV 1st Edition DCT icon_cheesygrin.gif
- Og som du skriver er det 1st Edition :great: :great: :great: :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Dunas » 12 okt 2020 19:02

Lintz skrev:
12 okt 2020 19:01
- Og som du skriver er det 1st Edition :great: :great: :great: :great:
Tillykke med bilen. Regner med, at du kommer med nogle erfaringer med HEV......

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 12 okt 2020 19:29

Dunas skrev:
12 okt 2020 19:02
Tillykke med bilen. Regner med, at du kommer med nogle erfaringer med HEV......
Som Duas så korrekt skriver blev det simpelthen til en Koreaner.
Hyundai Kona 1,6 HEV Advance +1st Edition .

- Og hvorfor det.

Tja - Allerede da vi skulle have skiftet vores 307 SW ville jeg gerne prøve et andet mærke men konen ville helst have Peugeot igen så vi fandt denne 5008 med ca 18 mdr på bagen dengang.
Egentlig - Når det nu skulle være Peugeot - ville jeg gerne 5008 med automatgear og 167 hk, men så var vi oppe i en startpris på ca 430.000 - I 2014.

Nu må folk fuldstændig selv om hvad de har lyst til at ofre på deres biler men jeg nægter simpelthen at give så mange penge for en bil.
Så det blev så en 150 hk med manuel gear - En drøm af en motor med masser af bundtræk. Bilen har måske et lidt kedelig design og betragtes nok mere som en familiecontainer - Har også 7 sæder.

Denne gang var konen mere opsat på at skifte til andet mærke - Gerne lidt mindre.

Jeg har haft lidt de samme tanker som John Skov luftede i sin tråd med ny bil ang. dieselbiler. Allerede nu bliver de gamle gulplade diesel jagtet hvad angår kørsel i byer samt milijø-afgiften er noget højere - Så denne gang skulle det ikke være diesel selv om jeg mest er til det.

Ren el - Nej tak. Kort og godt.
Vi har ikke et fast kørselmønster hvilket gør som jeg kender til det at det aldrig kan betale sig at have en eller anden form for ladestation derhjemme med et fast abb.
Nogle gange kører bilen måske kun 40 - 50 km i weekenden, andre gange er hun måske 2 gange i Aalborg på en uge.

- Og så kender jeg min bedre halvdel godt nok til at vide at det stik kommer nok ikke i når hun kommer hjem - Så derfor Hev Hybrid.

Jeg kunne jo selvfølgelig bare have valgt en ganske alm benzinbil så men syntes det kunne være en smule interessant at prøve dette system.

Jeg havde en klar holdning om at det var max 300.000 sådan en øse måtte koste og kunne godt få en Kona med en del udstyr og træk til de penge. Det viste sig så at forhandler ville give lidt mere end jeg havde regnet med for vores 5008 - Skal vi bare sige at den så lidt træt ud udvendig som indvendig.
Vi tænkte lidt over det og fik ham så til at lave et tilbud på en Kona med alt det udstyr der faktisk kunne proppes ind i den. Derved røg prisen så lidt over de 300K .

En klar fordel ved skiftet er at der er en besparelse på godt 7000 årligt bare på afgift samt forsikring.

Bliver jeg glad eller skuffet over at komme ind i en Koreaner - Jeg aner det simpelthen ikke. Min gamle motor kommer jeg til at savne - Automatgearet ved jeg at jeg kommer til at holde af.
Udstyrslisten bliver noget af en godnatlæsning tror jeg.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af John Skov Jensen » 12 okt 2020 19:32

Lintz skrev:
12 okt 2020 19:29
Som Duas så korrekt skriver blev det simpelthen til en Koreaner.
Hyundai Kona 1,6 HEV Advance +1st Edition .

- Og hvorfor det.

Tja - Allerede da vi skulle have skiftet vores 307 SW ville jeg gerne prøve et andet mærke men konen ville helst have Peugeot igen så vi fandt denne 5008 med ca 18 mdr på bagen dengang.
Egentlig - Når det nu skulle være Peugeot - ville jeg gerne 5008 med automatgear og 167 hk, men så var vi oppe i en startpris på ca 430.000 - I 2014.

Nu må folk fuldstændig selv om hvad de har lyst til at ofre på deres biler men jeg nægter simpelthen at give så mange penge for en bil.
Så det blev så en 150 hk med manuel gear - En drøm af en motor med masser af bundtræk. Bilen har måske et lidt kedelig design og betragtes nok mere som en familiecontainer - Har også 7 sæder.

Denne gang var konen mere opsat på at skifte til andet mærke - Gerne lidt mindre.

Jeg har haft lidt de samme tanker som John Skov luftede i sin tråd med ny bil ang. dieselbiler. Allerede nu bliver de gamle gulplade diesel jagtet hvad angår kørsel i byer samt milijø-afgiften er noget højere - Så denne gang skulle det ikke være diesel selv om jeg mest er til det.

Ren el - Nej tak. Kort og godt.
Vi har ikke et fast kørselmønster hvilket gør som jeg kender til det at det aldrig kan betale sig at have en eller anden form for ladestation derhjemme med et fast abb.
Nogle gange kører bilen måske kun 40 - 50 km i weekenden, andre gange er hun måske 2 gange i Aalborg på en uge.

- Og så kender jeg min bedre halvdel godt nok til at vide at det stik kommer nok ikke i når hun kommer hjem - Så derfor Hev Hybrid.

Jeg kunne jo selvfølgelig bare have valgt en ganske alm benzinbil så men syntes det kunne være en smule interessant at prøve dette system.

Jeg havde en klar holdning om at det var max 300.000 sådan en øse måtte koste og kunne godt få en Kona med en del udstyr og træk til de penge. Det viste sig så at forhandler ville give lidt mere end jeg havde regnet med for vores 5008 - Skal vi bare sige at den så lidt træt ud udvendig som indvendig.
Vi tænkte lidt over det og fik ham så til at lave et tilbud på en Kona med alt det udstyr der faktisk kunne proppes ind i den. Derved røg prisen så lidt over de 300K .

En klar fordel ved skiftet er at der er en besparelse på godt 7000 årligt bare på afgift samt forsikring.

Bliver jeg glad eller skuffet over at komme ind i en Koreaner - Jeg aner det simpelthen ikke. Min gamle motor kommer jeg til at savne - Automatgearet ved jeg at jeg kommer til at holde af.
Udstyrslisten bliver noget af en godnatlæsning tror jeg.
Jammen den bliver da spændene at følge her på fora

Har du fået den?


Besvar