Jow jow den er jeg klar over.
Ny bil. Men hvilken.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Sorry - Du har ret - Var lidt for hurtig der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Det er heller ikke sådan jeg ser det, jeg synes faktisk det er en interessant debat dette. Den bringer nogle detaljer frem som jeg ikke engang var klar over.Lintz skrev: ↑24 okt 2020 19:53 Det var jo så et par detaljer som ikke var med i første omgang. Men ja - Alt skal indregnes i det.
Nu er det sådan at bare fordi jeg har købt en hybrid er det ikke fordi den hermed bare er det bedste på jorden og jeg skal have overbevist alle om at det er guds gave til alle.
Folk må sku selv om hvad de kører i men kan da godt forstå at nogle er skeptiske overfor ideen med PHEV eller ren el.
Lige for at svare på den med hvorfor vi har to biler der må trække så meget, så er det nødvendigt, fruen kører heste, og jeg har en ufattelig dårlig vane med at køre med en stor trailer i ny og næ
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
I england har de konstateret at hybridbiler køre kortere på literen, end ikke hybrid biler.
Det skyldes tildels at regeringen giver afslag i afgiften (Ligesom i danmark) til firmabiler. Og hvis man har et benzinkort, så gider man nok ikke lade bilen op. Og så er det jo bare en benzinbil med 300 kg mere og slæbe på. I stedet for den dieselbil de ellers ville have valgt.
Her i danmark er det ikke meget anderledes (i år)
Jeg har 2 kammerater der har fået en mercedes C klasse hybrid som firmabil. Den har 306 hk (inkl. 122 el hk) 700 Nm, og 0-100 på 5,6 sek. den koster det samme som en passat diesel med 190 hk.
Det er jo ikke en bil de har valgt pga at den er grøn, men kun fordi den er fed, og bliver beskattet som den Seat leon den ene havde før.
Og jeg sværger; Ingen af dem bliver nogensinde sat i et stik.
Tror meget af hybrid hypen skyldes hetzen mod diesel. Og hvor benzinmotore mangler moment ved lave omd, er det lige netop der elmotoren er stærk. Samt at det er lidt fjollet at køre rundt med 200 hk, hvor man kun bruger de 70 hk, 80 % af tiden. Så er det jo smartere og have 100 hk alm motor, og så 100 hk der kan slå til ved overhaling/acceleration. Sagt med andre ord, så tror jeg mere det handler om ekstra power, end om et ekstra grønt køretøj
Det skyldes tildels at regeringen giver afslag i afgiften (Ligesom i danmark) til firmabiler. Og hvis man har et benzinkort, så gider man nok ikke lade bilen op. Og så er det jo bare en benzinbil med 300 kg mere og slæbe på. I stedet for den dieselbil de ellers ville have valgt.
Her i danmark er det ikke meget anderledes (i år)
Jeg har 2 kammerater der har fået en mercedes C klasse hybrid som firmabil. Den har 306 hk (inkl. 122 el hk) 700 Nm, og 0-100 på 5,6 sek. den koster det samme som en passat diesel med 190 hk.
Det er jo ikke en bil de har valgt pga at den er grøn, men kun fordi den er fed, og bliver beskattet som den Seat leon den ene havde før.
Og jeg sværger; Ingen af dem bliver nogensinde sat i et stik.
Tror meget af hybrid hypen skyldes hetzen mod diesel. Og hvor benzinmotore mangler moment ved lave omd, er det lige netop der elmotoren er stærk. Samt at det er lidt fjollet at køre rundt med 200 hk, hvor man kun bruger de 70 hk, 80 % af tiden. Så er det jo smartere og have 100 hk alm motor, og så 100 hk der kan slå til ved overhaling/acceleration. Sagt med andre ord, så tror jeg mere det handler om ekstra power, end om et ekstra grønt køretøj
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
En mecedes c klasse hybrid må trække 1800 kgBigfoot skrev: ↑24 okt 2020 20:04 Det er heller ikke sådan jeg ser det, jeg synes faktisk det er en interessant debat dette. Den bringer nogle detaljer frem som jeg ikke engang var klar over.
Lige for at svare på den med hvorfor vi har to biler der må trække så meget, så er det nødvendigt, fruen kører heste, og jeg har en ufattelig dårlig vane med at køre med en stor trailer i ny og næ
trailer.jpg
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Tror heller ikke at herhjemme vil det være en succes med firmabiler - Skal du have en firmabetalt ladestander derhjemme eller skal lade via din egen måler bliver det noget frygteligt vrøvl.
Det danske skattevæsen kan simpelthen ikke klare at du MÅSKE går hen og får en fordel ved det - Så skal der komme en beskatning eller en form for overvågning eller - eller.
Og hvordan kommer det til at gå når du begynder at lade din private bil på firma adressen. Der skal nok komme noget på et tidspunkt hvis det ikke allerede er der.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny bil. Men hvilken.
med Clever sætter de egen måler og ladestander op, så man afregner ingen strøm med dem, udover firma betaler dit abo hos Clever/Eon som jeg har hørt om det.Lintz skrev: ↑24 okt 2020 20:30 Tror heller ikke at herhjemme vil det være en succes med firmabiler - Skal du have en firmabetalt ladestander derhjemme eller skal lade via din egen måler bliver det noget frygteligt vrøvl.
Det danske skattevæsen kan simpelthen ikke klare at du MÅSKE går hen og får en fordel ved det - Så skal der komme en beskatning eller en form for overvågning eller - eller.
Og hvordan kommer det til at gå når du begynder at lade din private bil på firma adressen. Der skal nok komme noget på et tidspunkt hvis det ikke allerede er der.
Så erhverv kan da ikke få det lettere og billigere, med måneds abo og fri opladning, hvis man kører meget i en Tesla
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Men du har muligheden for at lade din egen bil hvis der står en firma betalt lader derhjemme. (Ved så ikke om sådan en lader kan låses til en bestemt bil)pendec skrev: ↑24 okt 2020 21:01 med Clever sætter de egen måler og ladestander op, så man afregner ingen strøm med dem, udover firma betaler dit abo hos Clever/Eon som jeg har hørt om det.
Så erhverv kan da ikke få det lettere og billigere, med måneds abo og fri opladning, hvis man kører meget i en Tesla
Har du firmabetalt telefon eller internet forbindelse skal du jo også beskattes for du kan (uha) komme til at ringe privat på den og så er det jo en kæmpe gode for dig. Altså set med skattevæsnets øjne.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny bil. Men hvilken.
De kan nok ikke se forskel men de kan jo godt se hvis man lader 2*45kW op på 1 dag flere gange om ugen.Lintz skrev: ↑24 okt 2020 21:07 Men du har muligheden for at lade din egen bil hvis der står en firma betalt lader derhjemme. (Ved så ikke om sådan en lader kan låses til en bestemt bil)
Har du firmabetalt telefon eller internet forbindelse skal du jo også beskattes for du kan (uha) komme til at ringe privat på den og så er det jo en kæmpe gode for dig. Altså set med skattevæsnets øjne.
Og ja, skat er nok ikke kommet dertil men de 795kr skal nok beskattes som man beskattes af fri bil.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5480
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Re: Ny bil. Men hvilken.
Den ene af dem med mercedesen fik både sat elstander op hjemme, og på job.Lintz skrev: ↑24 okt 2020 20:30 Tror heller ikke at herhjemme vil det være en succes med firmabiler - Skal du have en firmabetalt ladestander derhjemme eller skal lade via din egen måler bliver det noget frygteligt vrøvl.
Det danske skattevæsen kan simpelthen ikke klare at du MÅSKE går hen og får en fordel ved det - Så skal der komme en beskatning eller en form for overvågning eller - eller.
Og hvordan kommer det til at gå når du begynder at lade din private bil på firma adressen. Der skal nok komme noget på et tidspunkt hvis det ikke allerede er der.
Den anden bor i lejlighed, og er ofte ikke på firmaet, så han har slet ikke lade mulighed
De bliver begge beskattet af firmabilen, og har benzinkort. Og ligesom man kan benytte benzinkortet til at fylde en anden bil op med (Hvilket er tyveri) så er der vel heller ikke andre skatte regler for el til hybridbiler