Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil. Men hvilken.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 16 okt 2020 07:39

pendec skrev:
16 okt 2020 07:35
Det er bare en LCD skærm på 4.2" størrelse :)
Billede
Nååå - Det er den der sidder i midten. Vores Kona kommer nemlig med en 10 tommer i stedet for en 7 tommer på instrumentbordet og kunne ikke lige regne ud hvad "Cluster" var/er.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 16 okt 2020 07:41

Lintz skrev:
16 okt 2020 07:39
Nååå - Det er den der sidder i midten. Vores Kona kommer nemlig med en 10 tommer i stedet for en 7 tommer på instrumentbordet og kunne ikke lige regne ud hvad "Cluster" var/er.
Den 10" er den skærm i har i midterkonsol, til musik, gps navigation osv.
t.ex har min 2 store skærme, 12" och 10" , de 12" er så i wide format, da hele panelet inkluderer speed indikatorer og ændrer udseende når man skifter profil (ret sejt på en måde).

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 16 okt 2020 07:45

pendec skrev:
16 okt 2020 07:41
(ret sejt på en måde).
Head-up display er med på vores - Vel også en smule "sejt". Nu får vi se om det er sådan en smart ting eller om man bare glemmer at kigge deri istedet for instrumenthuset.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 16 okt 2020 08:09

Lintz skrev:
16 okt 2020 07:45
Head-up display er med på vores - Vel også en smule "sejt". Nu får vi se om det er sådan en smart ting eller om man bare glemmer at kigge deri istedet for instrumenthuset.
Jeg valgte det fra, øv. Jeg havde sådan et i min tidligere Kuga (aliexpress), det virkede fint, så hvorfor betale for det igen.
Nå, det virker bare ikke med eldelen i bilen, kun når jeg kører ren brændstof, ellers blinker det og slukker og andet, så værdiløst i en hybrid. Så nu kan jeg være lidt irriteret over jeg skippede HUD option denne gang.

Jeg synes personligt det var godt, så man holdte synet bare det mere på vejen foran og ikke nede i panelet eller lign for at forholde sig til noget der.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 16 okt 2020 08:13

pendec skrev:
16 okt 2020 08:09

Nå, det virker bare ikke med eldelen i bilen, kun når jeg kører ren brændstof, ellers blinker det og slukker og andet, så værdiløst i en hybrid.
Den skal jeg lige have en forklaring på - Er det ikke fordi du har et problem med batteri-pakke.
For selvfølgelig burde det da virke uanset hvad der trækker bilen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 16 okt 2020 08:22

Lintz skrev:
16 okt 2020 08:13
Den skal jeg lige have en forklaring på - Er det ikke fordi du har et problem med batteri-pakke.
For selvfølgelig burde det da virke uanset hvad der trækker bilen.
Nej, det er ikke relateret, den HUD skærm har fejlet fra 1. dag jeg prøvede den i bilen (den tilsluttes via OBD2 interface), og den er bare ikke hybrid kompatibel. Og min bil oplader jo stadig idag, bare ikke eksternt men når jeg kører og bremser, så får jeg el og bruger det til 35-40% af turen vil jeg mene, er lidt usikker nu med koldere vejr.
Capture.JPG

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 16 okt 2020 08:27

pendec skrev:
16 okt 2020 08:22
Nej, det er ikke relateret, den HUD skærm har fejlet fra 1. dag jeg prøvede den i bilen (den tilsluttes via OBD2 interface), og den er bare ikke hybrid kompatibel.
Okay så - Ja. Det lyder ikke godt.
Forklar venligst hvad OBD2 interface betyder icon_cheesygrin.gif :oops:

I Kona er det en lille plexi-glas skærm der vipper op og så (tror jeg ) at info bliver projektiseret (hedder det sådan) derop.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 16 okt 2020 08:39

Lintz skrev:
16 okt 2020 08:27
Forklar venligst hvad OBD2 interface betyder icon_cheesygrin.gif :oops:
OBD2 interface bruges til diagnosticering af bilen, og dens indre styresystem, som viskere hastighed, aktiverer gps, lygter eller varmen og jo, der er også den del som styr brændstof, så bilen kan tunes (remap) , så OBD2 tilgang kan give dig mange options, som her, et OBD2 interface til et display som aflæser aktuelle rpm, hastighed , fuel forbrug osv... smart nok.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 20 okt 2020 19:35

Faldt lige over denne.

https://www.youtube.com/watch?v=9CyR7r0wgSg

Godt 24 minutters skamrosning af en Kona Hybrid icon_cheesygrin.gif

Tror ikke at jeg på noget tidspunkt hørte ham sige noget negativt omkring bilen.
Det er jo nærmest lige så galt som når nogle bare sabler en model ned.

Jeg kan da godt finde ting på den som jeg syntes kunne være bedre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 20 okt 2020 19:44

Lintz skrev:
20 okt 2020 19:35
Godt 24 minutters skamrosning af en Kona Hybrid icon_cheesygrin.gif
Tror ikke at jeg på noget tidspunkt hørte ham sige noget negativt omkring bilen.
Selv i Danmark er bilforhandlere repræsenteret på youtube med anmeldelser, de reklamerer dog ikke med det direkte af navn,
men skiltning og nummerplader, og andre smarte steder, eller måske selve navnet kommer frem.

Bilbasen har deres egen sjove facon at reklamere på:
Du skal ud og finde anmeldelser af personer som har troværdigheden og mange følgere, de skal have styr på at tale og dårligt og de kan starte bilen uden at stå foran en forhandler eller holde hånd med sælger ved siden af :)


Besvar