Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil. Men hvilken.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 20 nov 2020 15:43

Lintz skrev:
20 nov 2020 14:54
Officiel WLTP-norm siger 20 km/l.
Her har Ford sagt jeg kan klare 15,8 km/l WLTP , det har jeg så efterprøvet og synes mere jeg ligger på 18-19km/l men jeg har ikke de perfekte tal, for jeg tankede kun 10 liter af gangen, og den med XX tilbage, var svær at ramme.

Nu har jeg endelig fået mit benzin kort på 3700kr, og jeg skal så ignore mit batteri de næste mange måneder, for jeg skal spendere 3700kr på brændstof , som jeg aldrig op når på de næste 11 måneder, når den kører næsten 19km på en liter :)
Altså med 8000km/år , så ender jeg på 400 liter, til ca. 4200kr, så jeg når nok lige at ramme dec. 2021, hvor kort udløber.

Men nu er der plads til at ignorere og gi' den lidt gas, når Ford betaler :great:


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 18 dec 2020 15:43

Det blev så anden tankfuld der blev brændt af.

Kørecomputer sagde denne gang 21,1 km/l.
Samme slags kørsel som ved første tankfuld, dog 30 km med trailer og generelt en smule køligere i vejret.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 18 dec 2020 16:10

Lintz skrev:
18 dec 2020 15:43
Kørecomputer sagde denne gang 21,1 km/l.
Det er da meget godt :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 18 dec 2020 16:14

pendec skrev:
18 dec 2020 16:10
Det er da meget godt :)
Det syntes jeg også - Især når WLTP siger 20 km/l.
Ved så ikke om det er generelt for biler at de nu kører cirka det som normen opgiver istedet for den gamle målemetode.
Den skulle være mere realistisk men om den faktisk ligger lidt i underkanten generelt skal jeg ikke kunne sige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 18 dec 2020 17:02

Lintz skrev:
18 dec 2020 16:14
Det syntes jeg også - Især når WLTP siger 20 km/l.
Ved så ikke om det er generelt for biler at de nu kører cirka det som normen opgiver istedet for den gamle målemetode.
Den skulle være mere realistisk men om den faktisk ligger lidt i underkanten generelt skal jeg ikke kunne sige.
Min siger vist 15,x , og jeg ligger da også en del over der , så normen er måske ændret nok til at folk er tilfredse med hvad de ser, istedet for de ukorrekte tal, som sjældent passede flertallet og kun super trænet folk, som sagde det kunne lade sig gøre.


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 18 dec 2020 21:06

Lintz skrev:
18 dec 2020 15:43
Kørecomputer sagde denne gang 21,1 km/l.
Nu når jeg tanker "fri benzin" og må lave regnskab på kortet, så har jeg lige tanket 1 måned efter sidst, ca. 29 ltr, omkring 17,81km/ltr , når jeg ser på km vs benzin købt.

Så kulden gør sit, og jeg gør også lidt på at gasse hurtigere op :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 21 jan 2021 16:55

Ak ja. Ikke mange biler går fri af en indkaldelse :roll:
Kona.jpg
Kona.jpg (5.41 KiB) Vist 2090 gange
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 21 jan 2021 17:14

Det ser så ikke så vildt ud.

Min første C-max , den blev indkaldt alt for ofte, 3 eller 4 gange de første 2 år, så fik jeg ny C-max som det gik bedre med.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 18 mar 2021 20:35

Så fik man lige prøvet endnu en funktion af - Ja, det går ikke stærkt med at få prøvet alt af :-) Men dette var faktisk den første rigtige tur mens der var mørkt og mente lige jeg skulle afprøve den automatiske nedblænding. En funktion jeg måske ikke er så imponeret over at bilen har - Men prøves skulle det og må sige at det virker fint.

Blænder ned tidsnok og der går nok kun et sekund eller to inden den blænder op igen.

Idag fandt jeg også ud af at "Lane-assistent" ikke er idiotsikker. På vej ind mod Aalborg havde man tjæret riller og der var nogle langsgående på måske 100 meter som passede cirka med venstre hjulpar. Her troede bilen at jeg kørte på den hvide streg og ville trække til højre mens alarmen gik.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 19 mar 2021 08:28

Jeg synes også lys styring fungerer rimeligt, der kan være lidt på bakker men ellers har det fungeret godt i mange år (haft det siden 2016).

Lane assist er afgjort ikke perfekt, samme med til/fra kørsel på motorveje, har du ikke husket at blinke så bliver du skubbet tilbage, eller ved vej sammenfletning hvor 2 bliver til en vej, det er altså dig som styrer bedst, det må man ikke glemme.


Besvar