Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 19 sep 2020 11:06

Så er min 2007 Suzuki Grand Vitara aut blevet solgt i bytte med en ny Outlander PHEV

Elbil er til mit behov og temperament helt udelukket og derfor var plug-in hybrid det helt rigtige

Jeg følte det var tiden at skifte til noget mere økonomisk. 9,3 l/km i snit og grøn afgift på 3100kr halvårligt

Der er måske prisstigninger på vej til el og hybrid biler da aftalen om den nedsatte afgift udløber til årsskiftet, samt at en tørstig bil som min Vitara garanteret vil blive udskammet og tæppebombet med afgift på den ene eller anden måde grundet dens ringe bensin økonomi. Og så har den passeret 265000 km.

Mit daglige pendler behov vil kunne ske på el alene så jeg er spændt på at se den reelle driftøkonomi efter nogle tusinde km. Grøn afgift på Outlanderen er 1/5 del af Vitaraen.
Jeg vil om sommeren kunne lade den delvist med overskudsstrøm fra mine solceller til 18-19 øre pr. Kwh.


Den leveres på torsdag

Mere følger


pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 19 sep 2020 11:11

Har du husket at købe reservedele nok :twisted:
Mitsubishi har valgt ikke længere at være i Europa og der er mange som mener det bliver sort for ejere når bilen skal ordnes og der bliver leveringsvanskeligheder og lange ventetider , som er snakken.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 19 sep 2020 11:16

pendec skrev:
19 sep 2020 11:11
Har du husket at købe reservedele nok :twisted:
Mitsubishi har valgt ikke længere at være i Europa og der er mange som mener det bliver sort for ejere når bilen skal ordnes og der bliver leveringsvanskeligheder og lange ventetider , som er snakken.
Det er jeg egentlig ikke så bange for, har snakket med min forhandler om fremtiden.

leveringsvanskeligheder og lange ventetider det kender du jo også lidt til på en eller anden måde selv om din er en Ford? :roll:

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 19 sep 2020 11:37

John Skov Jensen skrev:
19 sep 2020 11:16
Det er jeg egentlig ikke så bange for, har snakket med min forhandler om fremtiden.

leveringsvanskeligheder og lange ventetider det kender du jo også lidt til på en eller anden måde selv om din er en Ford? :roll:
Ja, bare surt at se andre hoppe ud i det, velvidende de kan risikere et kæmpe tab på værdien, og køber nyt. Jeg har desværre købt så tidligt så man ikke vidste noget om problemerne der. Mitsubishi har jo korte leveringstider, og det er et stykke tid siden de trak sig fra Europa.
Den sidste man skal tro, er nok sælgeren , de er jo der for at sælge og ikke for at rådgive dig til at gå igen, ellers er de jo godt nok ikke særlig gode til jobbet.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE123 ... ugtpriser/


Fortsætter Ford det her, så vil jeg da seriøst overveje at gå til forbrugerombudsmanden.

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 19 sep 2020 11:43

Udover det, så tillykke med bilen.

Jeg var selv ude og se på den, den tabte på features og på udseende i reallife, og priser og sidst et fjols for en sælger. Så kom jeg tilbage og så en Kuga igen med nye øjne efter den oplevelse.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 19 sep 2020 11:55

pendec skrev:
19 sep 2020 11:37
Ja, bare surt at se andre hoppe ud i det, velvidende de kan risikere et kæmpe tab på værdien, og køber nyt. Jeg har desværre købt så tidligt så man ikke vidste noget om problemerne der. Mitsubishi har jo korte leveringstider, og det er et stykke tid siden de trak sig fra Europa.
Den sidste man skal tro, er nok sælgeren , de er jo der for at sælge og ikke for at rådgive dig til at gå igen, ellers er de jo godt nok ikke særlig gode til jobbet.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE123 ... ugtpriser/


Fortsætter Ford det her, så vil jeg da seriøst overveje at gå til forbrugerombudsmanden.
Ja der er mange eksperter.
Jeg har læst alt der der at læse om en Outlander de sidste 3 måneder
Og set alle, som i Absolut alle, video test på youtube.
Så jeg mener jeg har sat mig ind i tingene.
:great:

Og bilen kører fantastisk, så jeg glæder mig

Der var egentlig mange ting der gjorde jeg valgte den
Blandt andet
El drift op til 130 kmt
4*4
Den måtte ikke koste mere end jeg kunne betale den kontant
1500 på krogen
En anelse større end min Vitara
Outlander er gennemtestet da den har været på markedet med hybrid teknologi de sidste 7 år
Og så er Forhandleren er en personlig kammerat tilbage fra skole tiden, ikke at det er afgørende men det fjerner det der bilforhandler skepsis icon_cheesygrin.gif

Mit regnestykke siger en driftbesparelse på 15000kr om året ved 20.000 km kørsel, vi får se hvad det reelle tal bliver

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Zarge » 19 sep 2020 13:55

Har en kammerat der havde kik på den, men efter de første 15 km eller hvor meget det var den kørte på el, kørte den noget ala 9 km pr liter brændstof, så med 2x50 km til og fra arbejde var den pludselig ikke så interessant...

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 19 sep 2020 14:24

Zarge skrev:
19 sep 2020 13:55
Har en kammerat der havde kik på den, men efter de første 15 km eller hvor meget det var den kørte på el, kørte den noget ala 9 km pr liter brændstof, så med 2x50 km til og fra arbejde var den pludselig ikke så interessant...
Hej Zarge
Ja så var han da også uheldig, for jeg har testet den flere gange til at køre 40 km på el på en blanding af landevej og motorvejs kørsel
Så 15 km er noget mindre end det forventede, måske han kørte med håndbremsen trukket icon_cheesygrin.gif
Jeg har ialt 31 km fra hjemmeadressen og til arbejde og retur. Så jeg håber og tror på det kan gøres på el

9 km per liter er ikke meget, og lyder urealistisk lavt. Det er mindre end min særdeles tørstige Vitara aut ved blandet kørsel, men jeg vil teste og vende tilbage. Umiddelbart forventer jeg 12,5km/liter når batteriet er tømt, men vi får se

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Zarge » 19 sep 2020 17:45

Jeg har lige snakket med ham, lidt korigering, den kørte knap 12 km pr liter, men kun 10 km på el... Det var ren motorvej dog...

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 19 sep 2020 18:10

Zarge skrev:
19 sep 2020 17:45
Jeg har lige snakket med ham, lidt korigering, den kørte knap 12 km pr liter, men kun 10 km på el... Det var ren motorvej dog...
Motorvej er hård ved forbruget, det siger alle test og erfaringer. Det han oplevede ligger dog stadig noget fra de ture jeg selv har kørt i den på motorvej, men det beror selvfølgeligt meget på hvor stærkt man kører og hvor hård man er på gassen. Min Vitara har lært mig at køre rimelig flydende da den ellers nemt drikker forbruget op til 7 km/l på motorvej.
Så tænker kørestilen er en afgørende faktor.

Men det skal jeg nok få aftestet


Besvar