Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 02 okt 2020 05:24

LCB skrev:
01 okt 2020 20:53
Men så kan de 15.000 jo også betale en del af afdrag, hvis der er lånt til bilen, og ellers være en direkte besparelse, det var det jeg mente med mit indlæg :)
Ja, det er en besparelse der kan mærkes i pengepungen.
Som tidligere ejer af en Grand Vitara aut er man på fornavn med alle dem der arbejder på den lokale tankstation.


pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 02 okt 2020 07:53

wow, leverede de den med 16" hjul, det kan min dårligt fås med, som jeg læser det.
Jeg har ca. 150 meter privat vej , så jeg kender det med marker hele vejen rundt om ejendom og privat vej :) Fygesne er årets værste.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 02 okt 2020 09:08

pendec skrev:
02 okt 2020 07:53
wow, leverede de den med 16" hjul, det kan min dårligt fås med, som jeg læser det.
Jeg har ca. 150 meter privat vej , så jeg kender det med marker hele vejen rundt om ejendom og privat vej :) Fygesne er årets værste.
Ja, når man er en fattigrøv og køber en af de nederste udstyrstrin :shock: .
Så de få vintermåneder med 16", og resten af året på nogle fine originale 18" :great:

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 02 okt 2020 09:22

John Skov Jensen skrev:
02 okt 2020 09:08
Ja, når man er en fattigrøv og køber en af de nederste udstyrstrin :shock: .
Så de få vintermåneder med 16", og resten af året på nogle fine originale 18" :great:
Kender det, genbruger min 19", køber billige vinter dæk, og kører videre så billigt som muligt. Det er da en kedelig udgift bare fordi Danmark er så omskiftelig i vejr, og vi har jo ældre som tror hvert 7. år er en snestorm og kold vinter, den skippede vi så denne gang da det vist var sæson 2011-2012 hvor vi havde det hele der, eller nogen sov 1 år længere :twisted:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Lintz » 02 okt 2020 11:14

Nu når du har fået sådan en fin ny bil - Ja. og Pendec for den sags skyld også - Er det så sket med at køre rundt med slukkede baglygter ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 02 okt 2020 12:29

Lintz skrev:
02 okt 2020 11:14
Nu når du har fået sådan en fin ny bil - Ja. og Pendec for den sags skyld også - Er det så sket med at køre rundt med slukkede baglygter ?
Nej, jeg spurgte forhandler og det er ikke noget krav de skal være tændt, så han forstod ikke dem som ønskede at få dem tændt som standard ved kørelys.

De tænder når aften ankommer, så ændres lygterne også til nærlys , fra LED lys på min.
Man ser det ofte idag, af nyere biler har disse kæder af lys i forlygten om dagen, som man vel betegner som kørelys i dagstimerne.

Der er intet lovkrav om baglygter skal tænde i dagstimerne men alligevel flere som spørger og får forhandler til at aktivere dem.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af MichaelK » 02 okt 2020 19:27

Ja, på mine biler skal baglygterne være tændt, når bilen er startet. Jeg gider
ikke det andet pjat, med at skulle huske at tænde dem. Det er bare nemmere
at de er tændt så snart motoren er startet!

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 02 okt 2020 20:18

MichaelK skrev:
02 okt 2020 19:27
Ja, på mine biler skal baglygterne være tændt, når bilen er startet. Jeg gider
ikke det andet pjat, med at skulle huske at tænde dem. Det er bare nemmere
at de er tændt så snart motoren er startet!
Så er det jo godt man ikke skal huske at tænde dem i nyere biler, så kan du se frem til det problem helt forsvinder :)

btw,
noget andet positivt omkring lygter , er når jeg slår automatisk tænd/sluk fra og tænder manuelt og ja, får baglygter tændt, så vil denne indstilling ikke gøre bilen står og hylder eller beeper, når jeg forlader bilen, som man/jeg var vandt til i mine gamle Ford. Nu slukker den når man trykker OFF, og næste gang står den så i AUTO tænd igen, det er sgu smart nok. Har da prøvet at glemme det og det stod tændt i nogen tid før jeg så det.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Jens » 02 okt 2020 21:20

Problemet i nye biler er blot at de ikke altid får baglygterne tændt i gråvejr.
Og nogle får stillet på følsomheden når de kigger i menuerne i bilen, og så tænder de alt for sent, hvis overhovedet i tåge, regnvejr m.m.
Komplet idioti at de ikke altid er tæt, der kan jo knap spares en bøjet fem-øre ved at de er slukkede.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 02 okt 2020 21:43

Jens skrev:
02 okt 2020 21:20
Problemet i nye biler er blot at de ikke altid får baglygterne tændt i gråvejr.
Og nogle får stillet på følsomheden når de kigger i menuerne i bilen, og så tænder de alt for sent, hvis overhovedet i tåge, regnvejr m.m.
Komplet idioti at de ikke altid er tæt, der kan jo knap spares en bøjet fem-øre ved at de er slukkede.
Vi skal vist først blive enige om at det ikke er lovkrav, igen. Så kan vi bagefter tale om individuelle valg, som føreren som glemmer eller kører med forkert lys afhængig af vejrforhold.
Synes problemet er større når folk glemmer at tænde for tågelygterne og det er stadig mange, og hører man trafik radio, så ved man det stadig er et problem for mange, så husker man tågelygter, husker man også at få baglygterne tændt.
Jeg ved egentlig ikke om baglygter auto tændes når tågelygten gør i nye biler.

Jeg har ikke lagt mærke til nogen indstilling for tænd/sluk følsomhed i min Ford, måske har andre det, her tænder/slukker de afhængig af dagslys eller mørkt lokale, som parkeringskælder, så tænder de også. Eller jeg kan selv styre det, sådan var den tidligere model også med undtagelse af den var mekanisk og huskede man ikke at slukke lys, så var det skam tændt indtil man gjorde det, når man havde valgt manuel nærlys.


Besvar