Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ingen strøm i 13 pol anhænger stik...

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Ingen strøm i 13 pol anhænger stik...

Indlæg af Zarge » 15 aug 2020 13:47

Snakkede lige men en kammi, han har lavet lidt ekstra baklys på superb'en, og koblet dem i trailer stikket, for ikke at rode i lednings nettet...
Men der kommer ikke støm til "baklys benet"
Når campingvognen er på virker alt som det skal...
Min tanke er så, bilen måler vel på en eller anden måde et der er et stik i, og aktiverer udgangen,. Ved mange biler koblet eks tågebaglys fra på bilen, når trailer er monteret...
Så denne aktivering må mangle, men hvad måler bilen på, er det en lus eller evt en modstand mellem to ben?


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ingen strøm i 13 pol anhænger stik...

Indlæg af BWJ » 15 aug 2020 17:34

Zarge skrev:
15 aug 2020 13:47
Snakkede lige men en kammi, han har lavet lidt ekstra baklys på superb'en, og koblet dem i trailer stikket, for ikke at rode i lednings nettet...
Men der kommer ikke støm til "baklys benet"
Når campingvognen er på virker alt som det skal...
Min tanke er så, bilen måler vel på en eller anden måde et der er et stik i, og aktiverer udgangen,. Ved mange biler koblet eks tågebaglys fra på bilen, når trailer er monteret...
Så denne aktivering må mangle, men hvad måler bilen på, er det en lus eller evt en modstand mellem to ben?
Til baklys er det + i ben 8 og stel i ben 3, jeg måtte også lave det om i stikket på min trailer, for CV virkede også som den skulle.
Tror det er meget alm. på trailere.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Ingen strøm i 13 pol anhænger stik...

Indlæg af Kosmic » 02 sep 2020 18:42

Zarge skrev:
15 aug 2020 13:47
Snakkede lige men en kammi, han har lavet lidt ekstra baklys på superb'en, og koblet dem i trailer stikket, for ikke at rode i lednings nettet...
Men der kommer ikke støm til "baklys benet"
Når campingvognen er på virker alt som det skal...
Min tanke er så, bilen måler vel på en eller anden måde et der er et stik i, og aktiverer udgangen,. Ved mange biler koblet eks tågebaglys fra på bilen, når trailer er monteret...
Så denne aktivering må mangle, men hvad måler bilen på, er det en lus eller evt en modstand mellem to ben?
Jeg monterede et Westfalia træk på min BMW denne sommer. Det er med et 13 - pin connector. Der sidder jo en lille boks, som sluttes til CAN-bussen og i øvrigt batteriet.
Jeg havde selv lidt bøvl med installationen, men undervejs fandt jeg ud af at min baksensor bliver disabled når stikket kan sense en tågebaglygte på traileren. Det ville jo være træls at høre på alarmen, når nu der kører en trailer en meter bagved under kørslen. :wink:
Mon ikke tåbebaglygtepæren er kodeordet her.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Ingen strøm i 13 pol anhænger stik...

Indlæg af Zarge » 02 sep 2020 18:52

Jo måske, det gir jeg videre👍


Besvar