Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2013 09:40

Var lige inde for at tjekke vejret på DMI´s hjemmeside og øverst poppede der en reklame op som jeg først troede var en joke - Reklame for DACIA - Troede squ at det mærke var død og begravet.

Her er deres side: http://www.dacia.dk/

Nogle der ved noget om hvordan Dacia er i dag ???

Ikke fordi jeg kunne drømme om at investerer i mærket men er blevet lidt nysgerrig.

Som I kan se har de én model på programmet i 3 forskellige udstyrsversioner - Men okay - man skal vel starte et sted :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af triumph » 27 apr 2013 09:53

Det er Renault der laver det på deres gamle platforme (= minimum udviklingsomkostninger) men med nye Renault motore.
130.000 for en bil i den størrelse er fo ca. ½ pris af hvad andre tager. Ulempen er middelmådighed sikkerhed, og ikke de mest dynamiske køreegenskaber.
I tyskland hvor de har været solgt i årevis, ligger Dacia som 2 på listen over de biler som folk er mest tilfredse med

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2013 09:59

triumph skrev:Det er Renault der laver det på deres gamle platforme (= minimum udviklingsomkostninger) men med nye Renault motore.
130.000 for en bil i den størrelse er fo ca. ½ pris af hvad andre tager. Ulempen er middelmådighed sikkerhed, og ikke de mest dynamiske køreegenskaber.
I tyskland hvor de har været solgt i årevis, ligger Dacia som 2 på listen over de biler som folk er mest tilfredse med
Altså en ny bil der har nogle generationer på bagen, For at holde omkostningerne nede er udstyr og sikkerhed det som man kunne forvente for måske 5 år siden ???
Til gengæld for man vel også en teknik som er gennemprøvet og uden børnesygdomme.

Måske derfor at den ligger som nr. 2 i Tyskland - som du skriver.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af triumph » 27 apr 2013 14:06

Dacia siger selv at de tilbyder en bil til det segment der plejer at købe en 3 år gammel bil. Og det er det man skal sammenligne med.

Jeg sad og sammelignede med f.eks en mazda 5, og jeg skulle helt tilbage til årgang 2008/ + 100.000 km. For at finde en brugt mazda 5 til samme pris som en ny Dacia. (Hvis jeg skulle købe en dacia, skulle det være en diesel, og med det udstyr jeg skulle have i, så løb den op i 170.000)

Årsagen til mit kiggeri er at jeg har en Kia Ceed (som jeg har været godt tilfreds med, bortset fra at jeg mangler plads) Det er den mellemklassebil der er billigst at eje iflg ny undersøgelse. (hvor Dacia ikke er med i)
Alligevel regner jeg med at mine 35.000 km/år vil give et årligt værditab på tab på ca. 30.000 kr. = et ca tab på 120.000 kr efter 4 år/140.000 km.
På en Dacia er der 3 års/100.000 km garentie. => at alt det den holder mere end 6 år er "gratis"

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2013 16:18

triumph skrev:Dacia siger selv at de tilbyder en bil til det segment der plejer at købe en 3 år gammel bil. Og det er det man skal sammenligne med.

Jeg sad og sammelignede med f.eks en mazda 5, og jeg skulle helt tilbage til årgang 2008/ + 100.000 km. For at finde en brugt mazda 5 til samme pris som en ny Dacia. (Hvis jeg skulle købe en dacia, skulle det være en diesel, og med det udstyr jeg skulle have i, så løb den op i 170.000)

Årsagen til mit kiggeri er at jeg har en Kia Ceed (som jeg har været godt tilfreds med, bortset fra at jeg mangler plads) Det er den mellemklassebil der er billigst at eje iflg ny undersøgelse. (hvor Dacia ikke er med i)
Alligevel regner jeg med at mine 35.000 km/år vil give et årligt værditab på tab på ca. 30.000 kr. = et ca tab på 120.000 kr efter 4 år/140.000 km.
På en Dacia er der 3 års/100.000 km garentie. => at alt det den holder mere end 6 år er "gratis"
Vil det sige at du godt kunne finde på at springe på en Dacia ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af triumph » 27 apr 2013 19:48

det ved jeg ikke, jeg har ikke engang set den i virklighedden.
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bila ... rumaenien/

http://www.youtube.com/watch?v=Rotkah9LpqM

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af triumph » 27 apr 2013 20:54

Last edited by 1 on triumph; edited 27 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af Lintz » 27 apr 2013 21:05

Tja - Hvis man husker på at det er en bil som er over 100.000 billiger end konkurenterne så er den måske ikke så ringe. Men det vil tiden jo vise.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af Lintz » 21 jul 2014 21:44

Det er nu godt et år siden at jeg oprettede denne tråd og må sige at DACIA faktisk er et mærke som man ser oftere og oftere.
Det må åbenbart have bidt sig fast her i landet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Har et gammelt mærke fået en renæssance ?

Indlæg af BWJ » 21 jul 2014 22:05

Lintz skrev:Var lige inde for at tjekke vejret på DMI´s hjemmeside og øverst poppede der en reklame op som jeg først troede var en joke - Reklame for DACIA - Troede squ at det mærke var død og begravet.

Her er deres side: http://www.dacia.dk/

Nogle der ved noget om hvordan Dacia er i dag ???

Ikke fordi jeg kunne drømme om at investerer i mærket men er blevet lidt nysgerrig.

Som I kan se har de én model på programmet i 3 forskellige udstyrsversioner - Men okay - man skal vel starte et sted :D

Vi har sydpå set mange Duster, og ikke helt ringe efter FDM´s vurdering http://www.fdm.dk/motor-biltest/dacia-d ... ery=duster
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar