WOW.... Første fornuftige tiltag.......

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

WOW.... Første fornuftige tiltag.......

Indlæg af TaagMan »

Ja, det er jo en ide alle springer på øjeblikkeligt... vaskeægte populisme ;)

Anywho, folk på sommerdæk ender ikke i en ulykke med særlig høj hastighed... folk på vinterdæk er væsentlig mere farlige.

De få stykker jeg kender som kun kører på sommerdæk ved godt det er glat når det er glat, og kører efter de forhold.... for de er sgu ikke i tvivl, for de skøjter rundt over det hele. Jeg kan ikke sige det samme om folk på vinterdæk.

Hvis man endelig skal pådutte folk noget, så var det mere fornuftigt at pådutte helårsdæk... så folk kører på det hele året, i stedet for at køre hele året på sommerdæk.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

WOW.... Første fornuftige tiltag.......

Indlæg af Landlyst »

Nu er forslaget jo lagt op til at NÅR DET ER GLAT; HVIDT ELLER SJAP, så skal man have vinterdæk på.... SÅ lader man bilen stå i dette føre så ka man jo sagtens beholde sommerdækkene på....

Men for min skyld så kunne man sagtens sige fra 1. November til 1. April f.eks...

Har lige nu 3 biler og der er vinterdæk på dem alle... Og det har jeg også på lastbilen... Simpelhen fordi jeg 1. ikke vil smadre mig selv, familien eller andre.... 2. dæk udgiften er jo ikke højere i bilens levetid.... 3. gider altså ikke holde og ikke ka komme vidre fordi at der ligger ½ cm sne....
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

WOW.... Første fornuftige tiltag.......

Indlæg af Lintz »

Nu er det jo altså sådan at politiet kan udstede bøder og folk kan gøres ansvarlig for en ulykke hvis det kan påvises at det skyldes fejl på bilen (hvilken at sommerdæk ved glat føre er) Det er der såen set ikke noget nyt i.

Nu skulle det så evt være et lovkrav - Jamen ok da - Så håndhæv det også - Politiet står jo på næsten alle gadehjørner og holder razzia - Især om vinteren. (Dyb ironi)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar