Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fantastisk initiativ mod elbiler

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
calle

Fantastisk initiativ mod elbiler

Indlæg af calle » 25 jan 2013 19:11

Godt nok befinder vi os på et grønt website, MEN derfor kan man jo godt have en indre svinehund. Det her er et af de fineste initiativer mod el-bilerne - for i min verden er el-biler noget, der hører hjemme i Palles Tivoli !

http://mand.dk.msn.com/biler/l%C3%A6gge ... -hybridbil

Venlig hilsen


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Fantastisk initiativ mod elbiler

Indlæg af Flemming DJ » 27 jan 2013 21:33

Hmm... en V8 rækkeviddeforlænger? Nok lidt overkill, meeeen de har sq nok også smidt elmotoren på skrotdyngen. Fedt projekt, altså for svinehunden - og hvilken drengerøv savler ikke over en rigtig racer? Personligt synes jeg dog, Fiskers tegnearbejde på Aston Martin DB9 sad LIGE i skabet. Federe design end Karmaen.

Nu du siger grønt... skal dit fyr så ikke bestille noget for føden? Citat: "Mit fyr: Scotte 16 kw - 30 % effekt" ??? :wink:
Det vil vel få en noget bedre virkningsgrad, hvis det får lov at køre højere op? Sagde manden, hvis fyr er begrænset til 50-60% max. icon_cheesygrin.gif
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Jensen8700
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

Fantastisk initiativ mod elbiler

Indlæg af Jensen8700 » 28 jan 2013 21:27

calle skrev:i min verden er el-biler noget, der hører hjemme i Palles Tivoli !
For 10 år siden begyndte jeg at komme til DHB og dengang grinede man af dieselbilerne. Men dieselmotorer har adskillige principielle fordele frem for benzinere, og hvordan er verden i dag?
Hvem (hvad) vinder Le Mans i dag....

Ligeledes med Elbiler - allerede i dag er adskillige overbevist om, at det kun er et spm om 10-15 år, inden ellerterne vinder ovar alle de andre til DHB.


Tivoli siger du - tja, det er åbenbart der morskaben foregår ;)

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Fantastisk initiativ mod elbiler

Indlæg af snubbi » 28 jan 2013 22:00

hej
jeg tænker hvad hvis den køre galt og der er metal der går ned og kortslutter batteriet , der er en anselig energi mængede i sådan et batteri.


Det er helt sikkert vejen frem med elbil til mindre ture . vi har snakke meget om det at måske købe en ,men jeg syne de er for dyre endnu.
til vors forbrug skulle den kunne køre min.50 km tur/ retur har prøvet renault én
Kørte en tur fra kalundborg i regnvejr til holbæk og retur (90km).batteriet var næsten flad den kunne køre iflg elektroniken 10 -15km til bage ,vi brugt visker og lidt varme til forruden for at holde den dugt fri .


Besvar