Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af svsommer » 19 dec 2012 17:08

karlsen skrev:
Fordi Pava er et utrolig dårlig produkt efter min mening. Det er ikke et voks produkt men er olie produkt. Så det holder utrolig meget på sand og andet der bliver slynget op under kørsel.
Pava har dog et voks produkt i deres program, men det er ikke et produkt de selv laver. Det køber de af Mercasol. Nogle sted hvor de bruger pava, mener de at bilen ikke skal vaskes ned med varmt vand, da der så kommer fugt ind i vanger osv. De bruger trykluft og blæser bilen "ren" Det svare vel til at lufte sit tøj i stedet for at vaske det!!

Hvor meget Livstids garanti tror du der er. Prøv at læse deres bestemmelser, de skal nok finde en måde at komme uden om at skulle hive penge op af lommen. Nogle at de garanti bestemmelser der er på marked står der med småt at det kun er selv rust arbejde den dækker. Hvis der skal males på bilen må kunden selv betalt.
Jeg syntes personligt at det er useriøs fra de firmaer der giver 20 - 30 års, ja livstids garanti. En bil der er blevet rustbeskyttet måske 4-6 gange har et tykt lag af produkt. At man nemt kan springe 2 -4 år over. Men så er man jo ude af garantien.

Et eks på en rust skade.
En kunde har fået sprøjtet deres bil 4 gange fra bilen var ny. Det vil sige at bilen nu er 8 år. Og nu er der rust i de bagers skærmkanter.
Så vil det firma der har lavet rust beskyttelsen nok sige at der ikke er komme produkt ned i skærmkanten fordi der er en sealing mellem de to plade dele. Så sådan et sted er ikke dækket.

Det er blot et eks på hvordan de kan finde på at komme uden om garantien. Men der vil helt sikker også være de steder der siger, det får du da lavet på rust garantien.
Det bedste man kan gøre at køre ud og snak med stedet man ønsker at få lavet sin bil. Og hør om hvordan de laver en rustbeskyttelse. Og så skal man ikke altid kun kigge på prisen.
jeg ved nu ikke om det er så dårligt som du siger
jeg har set op til flere opel astra der er sprøjtet med dinitrol som er behandlet jævnligt som har rusten panere skærm kanter og døre.
på det værksted jeg er har vi en del ford biler kørne som har fået pava og den ældste er en sierre fra 86 der har kørt 270,000km som der ikke er svejset i inu
men du har fuldstendig ret i de sprøjte med noget der ikke var godt for en 10år siden.
ja de fleste useriøs center prøver vel altid at slippe for en garanti sag
mvh
svsommer


Brugeravatar
karlsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17 jun 2007 18:51
Mit fyr: Passat C1
Areal: 162 m2 m. ca. 23grad
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5 - 6 Tons
Geografisk sted: Nordjylland / Sulsted

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af karlsen » 19 dec 2012 20:01

Det er heller ikke noget ved at det sted man skal have sprøjtet sin bil. Har et godt produkt, hvis ham der skal lave arbejde ikke kan finde ud af det. Så er det bedre med en dygtig mand og et dårlig produkt
-Den, der kommer først til Brugsen, får først handlet ind.
-At forsøge er det første skridt mod fejltagelse.

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af svsommer » 19 dec 2012 20:04

karlsen skrev:Det er heller ikke noget ved at det sted man skal have sprøjtet sin bil. Har et godt produkt, hvis ham der skal lave arbejde ikke kan finde ud af det. Så er det bedre med en dygtig mand og et dårlig produkt
jep :great:
mvh
svsommer

Snitteren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 26 jan 2011 17:02
Mit fyr: JA stoker
Areal: 146 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: 8 kg
Årligt forbrug: 3,5 ton
Geografisk sted: Lemvig

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Snitteren » 14 jan 2013 18:29

karslen har ret. Rigtig mange centre sløser med tørringen fordi det er en dyr del af behandlingen.
Mellem 1. maj og 1. september er den bedste tid.
Ang. Pava´s livstidsgaranti så står der at "Erstatningen kan ikke overstige den til enhver tid gældende vurdening som fremgår af DAFs brugtvognskatalog." Alle biler er ude af kataloget efter 6 år. Altså en 6 års garanti. FUP FUP.


Besvar