ja jeg har chek på at at blæserne køre i 2 trin for jeg har boret 2 lys dioder i en af de blænd proper der er til ekstra kontaker og den efter køler også nå jeg stopperFlammen skrev:der kan godt opstå punktkogninger i topstykket, hvis der ikke er de forskrevne 0,8bar`s tryk. det vil frembringe luftlommer, som i værste fald kan være omkring en temp. føler.
vw T4 har ikke et "gammeldags" kølerdæksel på køleren. trykventilen sidder i dækslet på ekspansionsbeholderen. ekspansionsbeholderen er med cirkulasion.
det er nu efterhånden 10 år siden jeg arbejdede med vw T4, men kan huske at ventilatoren er en 2 el. 3trins. har du sikret dig at den køre i flere trin? fejl i styring af trinene på ventilatoren er set flere gange
jeg har fået blandet den blå køler væsker i det var efter at jeg skiftende thermostaten jeg vistede ikke at den kørte med den rødemekanikeren skrev:Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
da jeg fik skiftede vandpumpen hos mekanikeren kom den røde på i gen
jeg chek slangen i morgen for det virker som en lille punkt kogning .kender desvære ikke så meget til vw motor (savner min gl toyota piv!)mekanikeren skrev:Hvis det er den runde beholder til kølervæske, så kik lige om den o-ring der sidder i selve dækslet sidder korrekt. Det er en klassiker.
Ellers prøv at se, om der kommer vand ud af den lille slange til beholderen under drift. Jeg har set, at den lille afgang til slangen nede på topstykket er stoppet til. Den lille slange hjælper med at lufte systemet ud.
de bliver cheket i morgenErnst Drastrup skrev:Har du tjekket selve dækslet på køleren, hvis det er lidt utæt mister du trykket på kølevandet, og dermed sænker kogepunktet.
Det kan meget nemt ligge i en lille ting.
de er ret sikkert på den ikke er ,motoren er meget varmCRHansen skrev:Har du kontrolleret om det er advarselslampen der er defekt?
mange tak for de mange ind spark ,der er lidt at gå efter .