Ja det var da rimelig tit den gik ud
Men ford har nok udviklet diesel motoren siden
Hyundai eller Ford?
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Hyundai eller Ford?
hej
de gamle c-max turboer har jeg skiftet nogle stykker af og ford har haft en del rustproblemer
hyundaien er såvit jeg ved uden tandrem som er at fortrække billiger idreft og med en gang pava så vil det være midt valg.
Hvad med en kia?
de gamle c-max turboer har jeg skiftet nogle stykker af og ford har haft en del rustproblemer
hyundaien er såvit jeg ved uden tandrem som er at fortrække billiger idreft og med en gang pava så vil det være midt valg.
Hvad med en kia?
mvh
svsommer
svsommer
Hyundai eller Ford?
hejsa,
"ødelægger" lige din tråd for at inspirerer dine overvejelser.
1. har du overvejet en KIA Ceed 1.6 CRDI ego?! stort set samme bil som Hyundai I30, bare med anden motor + div. interiør/front+hæk detaljer.
en kollega prøvekørte for 3 mdr siden en Ceed og en Fokus. han troede han skulle ha Fokusen, men efter en tur på motorvejen var den lukket pga kabinestøj, motorstøj og vindfølsomhed. han kører idag Ceed.
KIA har 7 år eller 150000 km garanti mod Hyundais 5 år og ubegrænset km... Ford, har de garanti?? spøg til side, kender ikke deres.
nu en personlig erfaring.. har prøvekørt en Ceed og svigerfars nye I30 CW, begge diesel, og Hyundai ud til højre.. den larmer fra motorrummet, og væsentligt mere end Ceeden.. så hvis Fokusen larmer mere (jf. min kollega) arhmen, så det helt tovligt.
jeg er objektiv for de ovennævnte mærker, da jeg selv kører VW & Skoda (sidste nævnte kan IKKE sammenlignes med en VW!!!!) men af hjertet ville vælge Ford (tysk..), men af "most value for the buck" ville kigge mod KIA / Hyundai ..
og nu den subjektive, man går ALDRIG fejl af en VW eller Toyota... det er samme prisklasse!
held og lykke med købet
"ødelægger" lige din tråd for at inspirerer dine overvejelser.
1. har du overvejet en KIA Ceed 1.6 CRDI ego?! stort set samme bil som Hyundai I30, bare med anden motor + div. interiør/front+hæk detaljer.
en kollega prøvekørte for 3 mdr siden en Ceed og en Fokus. han troede han skulle ha Fokusen, men efter en tur på motorvejen var den lukket pga kabinestøj, motorstøj og vindfølsomhed. han kører idag Ceed.
KIA har 7 år eller 150000 km garanti mod Hyundais 5 år og ubegrænset km... Ford, har de garanti?? spøg til side, kender ikke deres.
nu en personlig erfaring.. har prøvekørt en Ceed og svigerfars nye I30 CW, begge diesel, og Hyundai ud til højre.. den larmer fra motorrummet, og væsentligt mere end Ceeden.. så hvis Fokusen larmer mere (jf. min kollega) arhmen, så det helt tovligt.
jeg er objektiv for de ovennævnte mærker, da jeg selv kører VW & Skoda (sidste nævnte kan IKKE sammenlignes med en VW!!!!) men af hjertet ville vælge Ford (tysk..), men af "most value for the buck" ville kigge mod KIA / Hyundai ..
og nu den subjektive, man går ALDRIG fejl af en VW eller Toyota... det er samme prisklasse!
held og lykke med købet
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Hyundai eller Ford?
Fords rustproblemer var noget Focus og Mondeo var plaget af frem til og med 2004. Derefter er det blevet mere normaliseret. Men næppe på højde med fx Volvo og Audi :-)
- thy
- Supporter
- 17
- Indlæg: 10378
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 269 gange
- Kontakt:
Hyundai eller Ford?
støj problem i en nyere focus? det har jeg ikke oplevet...
men der er såmænd kun et at gøre,og det er at køre en længere tur min 20km og gerne 20km bare på motorvej ved de 130 eller hva du normalt kører op til..
ps husk ikke radio mens du tester støjen...
det smarteste er at køre 1 gang i hver helst samme dag... og så prøve dem igen..så kan man bedre huske /samligne modeller
men der er såmænd kun et at gøre,og det er at køre en længere tur min 20km og gerne 20km bare på motorvej ved de 130 eller hva du normalt kører op til..
ps husk ikke radio mens du tester støjen...
det smarteste er at køre 1 gang i hver helst samme dag... og så prøve dem igen..så kan man bedre huske /samligne modeller
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Hyundai eller Ford?
eneste focus jeg har kørt i som støjede var en 2006 1,8 tdci. Den motor støjede rigtigt meget. men den motor er for længst skrottet.
-
- Stoker IX
- 12
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
- Mit fyr: Bosch
- Areal: 109
- Brændsel: naturgas
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
Hyundai eller Ford?
Hej
Har selv en hyundai i 30 1,6 blue drive mener bestemt hyundai har trimmet deres undervogn til samme højde som focus er selv gammel fordmand og er overrasket over den meget fine undervogn hyundai har tryllet frem. Kia´s undervogn er mere svampet og så er det jo om man vil have moren eller datteren. Kia´s garanti 7 år eller 150000 km og så er de ikke videre kulante hvis man vælger et frit værksted at servicere. Regn lidt på det med et kørselsbehov på 25000 km om året er der så gået 6 år. Hvor imod hyundai har 5 år fri km ingen spekulationer om hvor meget man skal køre pr. år.
Kender ikke dieseløkonomien i Ford men hyundai er opgivet 25,6 km/l og giver en ejerafgift på 1320kr om året at jeg så kun kører 24 km/l er ikke noget jeg ligger søvnløs over.
Har selv en hyundai i 30 1,6 blue drive mener bestemt hyundai har trimmet deres undervogn til samme højde som focus er selv gammel fordmand og er overrasket over den meget fine undervogn hyundai har tryllet frem. Kia´s undervogn er mere svampet og så er det jo om man vil have moren eller datteren. Kia´s garanti 7 år eller 150000 km og så er de ikke videre kulante hvis man vælger et frit værksted at servicere. Regn lidt på det med et kørselsbehov på 25000 km om året er der så gået 6 år. Hvor imod hyundai har 5 år fri km ingen spekulationer om hvor meget man skal køre pr. år.
Kender ikke dieseløkonomien i Ford men hyundai er opgivet 25,6 km/l og giver en ejerafgift på 1320kr om året at jeg så kun kører 24 km/l er ikke noget jeg ligger søvnløs over.
- MartinLau
- Stoker XII
- 12
- Indlæg: 785
- Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
- Mit fyr: Ekoheat 900
- Areal: 204
- Brændsel: Fågelfors 8mm
- Fremviser gerne i postnummer: 4840
- Dagligt forbrug: 10-15 kg
- Årligt forbrug: 5,5 tons
- Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 4 gange
Hyundai eller Ford?
Hej,
Jeg har både haft Ford og Hyundai. Ford'en var en Escort '92 og Hyundai er en Accent '01.
Jeg har hørt mange være glade for Focus'en og tror i det hele taget også at det er mere "kram" end Hyundai'en.
Dog er jeg rigtig glad for min Hyundai og den service jeg har fået hos dem, så jeg er sikker på, at jeg ville vælge I30'eren.
Jeg syntes det er en lækker bil. Og hvis det er den faceliftede med Bluedrive, så havde jeg klart valgt den.
Hyundai er desværre bare lidt kendt for at "pynte" lidt mere end andre bilmærker på brændstof-økonomien.
"Hvis du vil forrest i flokken, så skal der stå Hyundai på blokken!"
Jeg har både haft Ford og Hyundai. Ford'en var en Escort '92 og Hyundai er en Accent '01.
Jeg har hørt mange være glade for Focus'en og tror i det hele taget også at det er mere "kram" end Hyundai'en.
Dog er jeg rigtig glad for min Hyundai og den service jeg har fået hos dem, så jeg er sikker på, at jeg ville vælge I30'eren.
Jeg syntes det er en lækker bil. Og hvis det er den faceliftede med Bluedrive, så havde jeg klart valgt den.
Hyundai er desværre bare lidt kendt for at "pynte" lidt mere end andre bilmærker på brændstof-økonomien.
"Hvis du vil forrest i flokken, så skal der stå Hyundai på blokken!"
Venlig hilsen
Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5481
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 405 gange
- Blevet takket: 423 gange
Hyundai eller Ford?
Jeg kan ikke forstå at du ikke venter til den nye i30 kommer, du kan være sikker på et ordenligt prissmæk når du skal sælge igen, hvis du køber hyndai nu. Den nye er øvrit rigtig flot.
Har selv haft ford, både som firmabil og privat. Nu har jeg en kia ceed, der jo stort set er det samme som en i30.
Geenerelt set syntes jeg at forden køre bedre end en ceed, men den går MEGET mere i stykker, end ceeden.(har haft en cmax, en fokus, samt en møgkasse af en sierra)
Der er ikke noget galt med hyundais garenti. (hvis service bliver overholdt) Hyundai er et af de bilmærker der har højest kunde tilfredshed.
Det får man ikke hvis det er skrammel.
Vedr. min ceed, så fungere bil fint, der er god plads, og en rigtig god dieselmotor (benzinmodellen er noget pauver, og støjnede)
Jeg er mindre tilfreds med styrtøjet, hvor jeg syntes at man ofte skal korigere, dæk støj, samt at jeg har problemer med at bagdæk rejser sig. Ceed har lidt problemer med lakken er lidt tynd, så der nemt kommer stenslag. den har dog 5 års lakgarenti.
Vedr. støj. så larmer de faceliftede ceedér / i30 meget mindre end de gamle modeller, der er dog stadig noget dækstøj (specielt når bag dækkende har rejst sig )
Har selv haft ford, både som firmabil og privat. Nu har jeg en kia ceed, der jo stort set er det samme som en i30.
Geenerelt set syntes jeg at forden køre bedre end en ceed, men den går MEGET mere i stykker, end ceeden.(har haft en cmax, en fokus, samt en møgkasse af en sierra)
Der er ikke noget galt med hyundais garenti. (hvis service bliver overholdt) Hyundai er et af de bilmærker der har højest kunde tilfredshed.
Det får man ikke hvis det er skrammel.
Vedr. min ceed, så fungere bil fint, der er god plads, og en rigtig god dieselmotor (benzinmodellen er noget pauver, og støjnede)
Jeg er mindre tilfreds med styrtøjet, hvor jeg syntes at man ofte skal korigere, dæk støj, samt at jeg har problemer med at bagdæk rejser sig. Ceed har lidt problemer med lakken er lidt tynd, så der nemt kommer stenslag. den har dog 5 års lakgarenti.
Vedr. støj. så larmer de faceliftede ceedér / i30 meget mindre end de gamle modeller, der er dog stadig noget dækstøj (specielt når bag dækkende har rejst sig )
-
- Stoker IX
- 12
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
- Mit fyr: Bosch
- Areal: 109
- Brændsel: naturgas
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
Hyundai eller Ford?
Hej
hov hov har også haft en gammel møgkasse af en sierra den havde gået 600.000 km da jeg solgte den og kørte stadig. okay rusten blev lidt svær at holde fra dørene. Det burde sådan en gammel spand jo ikke når man tænker på at den var fra 88, lidt plusser skal den have baghjultræk skide sjov når det var glat hvis man husker at styre kontra, 75hk er ikke meget men den blev aldrig træt af at trække. Hvem husker ikke 2,0 dohc en perle af en motor for slet ikke at tale om cosworth.
hov hov har også haft en gammel møgkasse af en sierra den havde gået 600.000 km da jeg solgte den og kørte stadig. okay rusten blev lidt svær at holde fra dørene. Det burde sådan en gammel spand jo ikke når man tænker på at den var fra 88, lidt plusser skal den have baghjultræk skide sjov når det var glat hvis man husker at styre kontra, 75hk er ikke meget men den blev aldrig træt af at trække. Hvem husker ikke 2,0 dohc en perle af en motor for slet ikke at tale om cosworth.