Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil til under 100K

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Bonde32
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16 dec 2011 12:30
Mit fyr: Baxi solo Innova 30 STD
Areal: 136+overetage ca 60
Brændsel: Blandet løv og græntræ
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: ca 25 rummeter
Geografisk sted: Hobro

Ny bil til under 100K

Indlæg af Bonde32 » 24 jan 2012 16:44

[quote="Krydolph » 20 Jan 2012, 08:17"]En ny bil vil altid falde i pris! Bare det at køre over kantstenen ved forhandleren trækker jo næsten 20% af prisen! Men jeg køber ikke min bil for at sælge den igen hverken et år eller 2 efter, de folk der skal have ny bil hver andet år har bare ALT for mange penge, for de har ca ligeså meget ud af det som hvis de hvertår satte 70-100.000 af til at tørre røv i! Men man prioterer jo så forskelligt!
Jeg er kun mig selv, hverken kvinde eller unger, selvom begge dele da kan komme med tiden.
Jeg har godt 25km hver vej til arbejde.
Selvf. ku man se på noget brugt også, men det er altid et gamble med sådan noget, jeg har tidligere kun haft brugte biler.

Ja der er for og imod, at købe brugt, ny bil stor verditab, brugt bil mange ubekende, ang tidligere ejerrs kørsel og hvordan er bilen og hvor når kommer de store regninger. Har familie der har byttet derer Seat altea købte den for 6 år siden til 360.000 byttepris ved forhandler ved køb at anden bil ny 110.000, lidt heftig værditab, men de havde brugt 38K på rep det seneste år på deres 2 biler, så tid til udskiftning


Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 24 jan 2012 19:24

Nu er det mig der startede tråden, så kan godt lige komme med mine comments på elbil!
Hvad angår batteri, på de der betterplace stationer kan du jo skifte batteripakken på ca 3 min hvis du har et abb. Jeg forestiller mig man bare kan oprette et abb på 1 måned når batterierne er ved at være trælse, og så tage til en af deres stationer og "tanke" så får man jo nogle nye batterier i! (ellere nyere anyway) og på den måde koster batteriskift ca. 1500kr.
Hvad angår at take El på mit arbejde, så vil du se det faktisk ikke er helt det jeg vil! Billund, Vejle og vist et par komuner mere har flere steder rundt om i deres byer sat standere op hvor man frit kan tanke sin El-bil - sådan for at gøre det mere attraktiv for folk at få en, overfor mit arbejde ligger svømmehallen hvor de har sådan en på deres P-plads, det er den jeg forventer at bruge! (Selvom jeg da selvf. ville foreslå min arbejds plads at få sådan nogle, de har meget travlt med at ville være mere grønne for tiden :)

Jeg ved ikke helt med Elbil, for der er jo rækkevidden, det er ikke noget problem til hverdag, og jeg forestiller mig at når man en gang imellem skal lidt længere kan man låne/bytte enten med de gamle, eller nogle venner, burde ku lade sig gøre! Men der hvor jeg synes El er helt optimalt er til folks 2. bil. Den man bruger til at køre på arbejde hver dag, hente unger osv - kan sagtens være EL, og når vi skal længere ture, lufte campingvognen eller traileren, så har vi den alm. bil! Jeg har bare altid været forelsket i tanken om noget alternativt frem for benzin/diesel! Da jeg fik min første bil kunne mna tanke fyringsolie ved DK tanken, det var inden der kom farve i, det var selvf. bare for at spare penge, men jeg har da også set meget på rapsolie, jeg synes bare det virker til at være meget svært rigtig at få fat på, ellers var min nuværende bil perfekt til at bygge om til det! Så kunne jeg både spare penge og være co2 neutral!
Men igen, måske skulle man se på det igen, diesel er ved at være så dyrt, så selv hvis man skulle købe rapsolien i 1liter flasker i brugsen er det billigere!

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Ny bil til under 100K

Indlæg af Emborg41 » 24 jan 2012 19:45

Hej

Enig langt hen ad vejen :great:

Det med batterierne, så er der lige den hage, at betterplace vil have ca. 10000 i indmeldelsesgebyr 8) så det med at bytte lige før batteriskift dur nok ikke. På den anden side, så påstår de også at batterierne kan holde 2000 opladninger eller 8 - 10 år.

Peter

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Ny bil til under 100K

Indlæg af Erik2 » 24 jan 2012 20:34

Emborg41 » 24 Jan 2012, 19:45 skrev:Hej

Enig langt hen ad vejen :great:

Det med batterierne, så er der lige den hage, at betterplace vil have ca. 10000 i indmeldelsesgebyr 8) så det med at bytte lige før batteriskift dur nok ikke. På den anden side, så påstår de også at batterierne kan holde 2000 opladninger eller 8 - 10 år.

Peter
Sikkert. Hvordan er det lige at akku elværktøj og laptops har det med deres batterier efter et år eller to?

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Ny bil til under 100K

Indlæg af Emborg41 » 24 jan 2012 20:55

Hej

Jeg er enig Erik2, men jeg kender ikke batteriteknologien der bruges i elbiler. Jeg ved bare at der forskes meget i det.

Nu kom oplysningen fra betterplace.com hjemmesiden. Om man tror på det eller ej er ikke op til mig :P


Peter


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Ny bil til under 100K

Indlæg af Smut 25 » 25 jan 2012 08:13

Krydolph » 19 Jan 2012, 22:22 skrev:Hejsa!

Jeg har en pt. en gammel Mercedes 190D fra 1986. Og på mange måder er den en rigtig fin bil der starter når den skal og kører udemærket, desuden er den så langsom at man skal ind i en by for at der er fare for fartbøder, så alt er fint der! Den er også lige synet i efteråret så den kan såmen køre lidt endnu, og de sidste par syn har ikke kostet mere end et par kilo at gøre den klar til, og den får undervognsbehandling regelmæssigt, så rust er der praktisk talt ikke noget af!
Alligevel er der flere og flere småting der ikke virker, og det er ved at gribe om sig så meget at jeg overvejer at skrotte den! Der er en masse lamper der ikke lyser, og oliemåler og motor temp virker højest en gang om måneden. men det kan jeg leve med, så går centrallåsen amok hvis man bruger dørene i højre side, det er noget vacum der er helt dumt! det kan jeg nogenlunde leve med, selvom jeg et par gange har stået med en bil i tomgang og alle døre låst :roll:
Men nu er det efterhånden sjælden ventilatoren goder at køre, og vindues viskerne kan også finde på at strejke! og det er sku ikke så smart at køre hjem når det rigtig regner og vinduesviskerne så står af, heldigvis sker det kun når det er vådt i vejret... nåja... det er så også de skal bruges jo.

Anyway, en gammel møgkasse jeg ikke har ku nænnet at skille mig af med, fordi den så nemt og billigt gik gennem syn hver gang.

Jeg er bare begyndt at overveje om ikke jeg hellere skulle se på en ny "micro" bil. JEg er lige flyttet (eller skal til det) så får længere på arbejde, og så langt kører den gamle heller ik på literen. desuden er det også slut med at låne de gamles bil når ens egen er på værksted, det er ihvertfald ikke så nemt mere.

Jeg har set lidt på en Chervolet Spark hvor de kører kampange så jeg kan få 30K for den gamle (jeg ved godt det bare er en anden måde at give rabat, men det er umiddelbart en fin bil til under 100K man får)

Men har i noget at sige om den, godt eller skidt? Og hvad med alternativerne? der er jo efterhånden en del biler til under 100K, og jeg overvejer om ikke det er en bedre investering frem for at blive ved med at kaste penge i den anden! Det skal siges jeg er en stor mand, både i omfang, men også forholdsvis høj, og har både lange ben og er høj når jeg sidder ned, så en lille sardin dåse kun for små mennesker duer ikke!
Hej Jeg vil ikke kommenter på hvad du skal havde af bil men jeg vil gerne give dig et bud på din
Mercedes i stedet for skrot....

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Flemming DJ » 25 jan 2012 09:50

Emborg41 » 24 Jan 2012, 20:55 skrev:Hej

Jeg er enig Erik2, men jeg kender ikke batteriteknologien der bruges i elbiler. Jeg ved bare at der forskes meget i det.

Nu kom oplysningen fra betterplace.com hjemmesiden. Om man tror på det eller ej er ikke op til mig :P


Peter
Jeg MENER, man bruger Li-ion batterier i ny elbiler i dag.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


Besvar