fryseren skrev: ↑08 jan 2022 09:17
Vi kigger også på elbil.
Lade mæssigt bliver det nok med en "Juice Booster"
Ud over CCE16 stikket til Juice Boosteren.
Så skal vi også have et CEE16 forlænger kabel på 20 meter samt en 400V kraftstik til CEE16 adaptor.
Så kan Boosteren sættes til at lade med 8A (ca 8KW) på de gamle 400V stik både hjemme, og når vi er hos andre hvor vi kan få adgang til strøm.
Sikkerhedsstyrelsens anbefalinger går vist mest ud på at stoppe hr og fru fjols med for mange tommelfingre i at lege med strøm selv.
Måske Clever og Co. har lavet lidt lobbyisme for at få deres løsninger til at fremstå som det eneste rigtige.
Så skal du da vist tage kage med til kaffen, hvis du bliver invitereret aftensmad. Og så lige når el prisen er 7 kr/KWh vil du gerne have 30 af dem.....
I teslaen kan man sætte bilen til at starte opladningen f.eks kl 24.00, når strømmen er billig. Men det tror jeg ikke er tilfælde i alle biler ?
Nogen af fordelene ved en ladeboks er at man kan justere ladetidspunker, og ladestyrker (Jeg har kun 32 Amp hovedsikring, så hvis jeg får behov for at lade mens komfur, kaffemaskine, vaskemaskine, og tørretumbler køre, kan man reducere ladestyrken (Det kan jeg nu også i bilen))(
Samt at man kan få el refusion,
Der findes apps der kan styre ladeboksen så den lader elbilen når strømmen er billigst (F.eks barry)
Firmaer som b.la Homcharge har også gode tilbud på installation af ladebokse;
https://homecharge.dk/opladning/#VoresL%C3%B8sning