Jensen8700 skrev:
Hvordan er krumtapkædehjulet monteret?
En motor kan sagtens starte og køre selv om knastakslerne står en smule forkert i timingen.
Knasterne kan sagtens stå korrekt ift hinanden, men forkert ift krumtappen.
Du bruger ordet "opmærkning" om timing af kæden - hvordan foreskriver Ford at man indstiller knaster ift krumtap? Der skal jo ofte bruges dorne eller andet specialværktøj....
Du har skiftet knastakslerne - hvordan kender du forskel på ind- og udstødningsakslen?
hvad mener du med krumtapkædehjul?
motoren er med tandrem der trækker indsugnings knasten hvorså indsugning knasten trækker udstødningknasten med en kæde de to tandhjul glider på knasterne da de ikke har notgang.
min erfaring siger mig ja en benzin kan godt starte ved forkert timing men vil ikke gå ordenlig
en diesel ja starte men gå dårligt i tomgang den her går godt i tomgang.
brug af ordenlig opmærkning?
Ja efter som jeg skifter et sted mellem 65-80 tandrem prår så har jeg en hvis erfaring idet.
hvordan jeg ser forskel på ind og udstødning?
hvad mener du med det?