BWJ skrev: ↑05 mar 2023 08:18
Mht. til dit PS. der må jeg henvise til din Avatartekst
"Accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved."
Det citat er faktisk noget som jeg prøver at efterleve men med hensyn til om det bliver en el-bil næste gang ved jeg slet ikke noget om.
En el-bil er for mig knap så skræmmende et valg nu som det var for 3 - 4 år siden.
Der var jeg overhovedet ikke klar til det.
Der er stadig mange ting som i min optik taler imod el-bilen.
Har lidt svært ved at accepterer at på langture skal man planlægge pauser efter hvor man kan tanke - Ikke hvor det nødvendigvis er pænt og flot.
Til gengæld kører vi ikke mange lange ture så det overlever vi så nok.
Det samme med rækkevidden - Vi alle vil jo gerne have en kæmpe rækkevidde men sætte man sig ned og tænker lidt over det så er 95 % af vores ture ikke over 60 - 70 km om dagen - Såååå.
Kan godt lide campinglivet og vi har en campingvogn stående som vi ikke har brugt siden coronaens start.
At vi så skiftede bil under Covid-19 så vi ikke må trække den mere gjorde det ikke bedre.
Den skal skydes af på et tidspunkt og skal vi i gang med campinglivet bliver det under alle omstændigheder en mindre - Bare man har et godt og stor fortelt er det fint.
En anden ting er selve bilens batteri - Hele den branche er i en rivende udvikling og der sker næsten noget nyt hver dag og ens frygt kan jo være at hvad der er det mest moderne og optimale i dag inden for batteri-teknologi er måske totalt forældet om et par år og ingen vil have sådan en bil fordi de batterier der er kommet frem er så meget bedre.
Accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.