svanggaard skrev: ↑26 jan 2022 19:00
Ladeboksen begynder først at gi' spænding når bilen "kvitterer" for kHz-signalet ved at påtrykke en ohm'sk modstand mellem GND og et af signal-benene i stikket. Så i princippet kan man lave sit eget "ladekabel" med et par stik og en modstand til 50øre.
Signalet kan laves med en mikroprocessor samt lidt små-elektronik for under en 50'er. På den måde kan man i princippet lave sin egen ladeboks med en signalgenerator og et relæ.
Jeg har set ladebokse med strømsensor/strømsløjfe.. det fungerer lidt som elektrikkerens tang-amperemeter. Så det er helt sikkert nemt at ændre kHz-signalet løbende ift. husets totalforbrug. Men jeg er ikke sikker på at elbilerne kan finde ud af det.
Hvis det bare er og forbinde signalben med et modstande, så er det jo ikke noget problem.
Jeg er 90% sikker på at det ikke er ladeboksen der skruer ned for ladeeffekten, efterhånden som bilen bliver opladet.
Min bil kan lade med 200 KW (fra 5 til 15%) på en DC lader,
Ligegyldigt hvor bilen er på ladekurven så kan batteriet modtage mere end de 11 KW jeg kan levere på en AC ladeboks.
Men ikke bilens AC/DC omformeren kan ikke levere mere end 11 kw (for min bil). Det er bilens omformeren der er begrænsningen.
Jeg tror ikke der er nogen elbiler der kan modtage mere end 22 kw fra en AC lader,
Så jeg tror ikke laderen skruer ned under opladning. da bilens batteri altid kan modtage det bilens AC/DC omformer kan levere
Jeg tror kun det er ladeboksen der "Siger" til bilen hvor meget den må trække fra nettet.
Ikke bilen der siger til til ladeboksen hvad den må levere