Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Bigfoot » 27 apr 2021 09:13

hybrid.jpg
Synes lige jeg ville give mit bidrag til snakken om behjulede akkuboremaskiner :p
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec » 27 apr 2021 09:59

Her er en fin anmeldelse af IONIQ5 (med 1% koreansk)
Læg særligt mærke til opladnings stationen(15:43 inde) :) Tror ikke knapperne og skærmen kan blive større. icon_cheesygrin.gif

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph » 27 apr 2021 21:09


pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec » 28 apr 2021 07:12

Kia EV6 585hk, jeg er overbevist, lad mig købe!!!. 8)

https://www.biler.nu/elektrisk-kia-med- ... 99-900-kr/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz » 08 maj 2021 05:51

Hvis man gerne vil gå i små sko :-)

Har jo selv en Smart men ikke om jeg kunne finde p at give 140 k for en bil med en rækkevidde på (op til) 90 km.

https://www.starmark.dk/biler/smart/for ... XjxLnWXUwg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz » 09 maj 2021 15:42

Var lige inde i fredags og skulle tanke firma dyt på en rimelig populær tankstation som ligger tæt på motorvej.
Plejer normalt at foretrække de ubemandede da det er hurtig ind og hurtigt ud igen.

Her så jeg så det som gør at el-bilen ikke bliver populær ved mig lige foreløbig.

Tror nok der er 8 eller måske endda 10 tanke til fossil brændstof samt 2 high speed tanke til lastbiler men kun 2 til el.
Begge var optaget og der holdte 2 i venteposition.
Her springer kæden af for mig hvis jeg skal vente en halv time for derefter måske at lade i måske en halv time for at komme vider.

Er bilen fyldt med en kone og to unger samtidig kan det godt være at tankningen er billig men det opvejes hvis så rigeligt når de er forsvundet ind på restauranten og bagefter på tanken.

Tror at el-bilen er et fornuftigt alternativ til den fossile men infrastruktur halter bagefter.
På sådan en tankstation der ligger tæt på motorvej burde der være 10 eller måske flere ladestandere så chancen for at komme til med det samme er rimelig stor.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz » 09 maj 2021 15:47

pendec skrev:
27 apr 2021 09:59
Her er en fin anmeldelse af IONIQ5 (med 1% koreansk)
Læg særligt mærke til opladnings stationen(15:43 inde) :) Tror ikke knapperne og skærmen kan blive større. icon_cheesygrin.gif
Det kræver næsten man står så langt fra skærmen for at overskue den at man ikke kan nå hen og trykke på skærmen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec » 09 maj 2021 16:13

Lintz skrev:
09 maj 2021 15:42
Tror at el-bilen er et fornuftigt alternativ til den fossile men infrastruktur halter bagefter.
Tror der er 3 steder imod farø broen hvor man kan lyntanke el, det er ikke noget jeg vil gå efter, så hellere 400km på tanken.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph » 10 maj 2021 19:06


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Bigfoot » 11 maj 2021 08:51

Lintz skrev:
09 maj 2021 15:42
Var lige inde i fredags og skulle tanke firma dyt på en rimelig populær tankstation som ligger tæt på motorvej.
Plejer normalt at foretrække de ubemandede da det er hurtig ind og hurtigt ud igen.

Her så jeg så det som gør at el-bilen ikke bliver populær ved mig lige foreløbig.

Tror nok der er 8 eller måske endda 10 tanke til fossil brændstof samt 2 high speed tanke til lastbiler men kun 2 til el.
Begge var optaget og der holdte 2 i venteposition.
Her springer kæden af for mig hvis jeg skal vente en halv time for derefter måske at lade i måske en halv time for at komme vider.

Er bilen fyldt med en kone og to unger samtidig kan det godt være at tankningen er billig men det opvejes hvis så rigeligt når de er forsvundet ind på restauranten og bagefter på tanken.

Tror at el-bilen er et fornuftigt alternativ til den fossile men infrastruktur halter bagefter.
På sådan en tankstation der ligger tæt på motorvej burde der være 10 eller måske flere ladestandere så chancen for at komme til med det samme er rimelig stor.
igen...... endnu en nål i hatten på påstanden om at landet slet ikke er klar til den såkaldte elbil generation. Og jeg tvivler stærkt på at vi nogensinde bliver det.
Jeg så en test hvor man sammenlignede to SUV biler på en tur til Italien mener jeg.
Prisen på turen derned, hvor den ene kørte på diesel, den anden på el.
Af en eller anden meget spøjs journalistisk grund, vælger man at iberegne ALT lige pånær tiden.... for det tager 10 minutter at tanke min bil... på en Italiens tur vil det være en enkelt gang på turen.
Men det ville kræve 5-6 opladninger af 30-60 minutters varighed alt efter om der er kø ved standeren. Men det regner man ikke med? :shock: :? icon_frown.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar