Jens skrev: ↑18 maj 2018 22:51
Arh, det går vel ikke med et 12v batteri, når det er designet til 9v ?
Man kan vel ikke være sikker på, at det i længden kan tåle den højere spænding ?? - eller er en forøgelse af spændingen på 33% uden betydning ?
Lidt træls, hvis det brænder køretøjets motor af :-(
På foto står der at det er et 12 volts batteri.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tja...Den bette har en lille atv med et 6v 1,2ah batteri... Det blev skiftet med to parallel koblede 6v 4,et eller andet ah fra Biltema http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/El/Ba ... 000018765/ samtidig smed jeg et relæ på så strømmen ikke skal igennem fod kontakten, køleribber og en blæser på motoren, samt en kraftigere lader... Nu skal jeg love for der er kommet meget mere sej træk, særlig på plænen, hvor den nu sætter begge baghjul rundt når hun starter... (har koblet dem sammen da den med oprindelige træk på kun ét hjul var håbløs på græs...)
Ja det er lort at det er plasthjul. Har selv tænkt på at montere nogle hjul fra en sækkevogn eller lignende. De plastic hjul larmer ad h til på gårdspladsen. Men ok, knægten råber og skaber sig jo altid alligevel. Men hjulene ka jeg da fixe...
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob
Når I sætter et større batteri på, vil jeg klart anbefale at sætte en mostand i serie med batteriet. Et større batteri kan levere en større startstrøm og det kan gearkassen på hjulene ikke holde til. Har selv smadret 2 gearkasser på den konto. Med en modstand i serie, begrænser den startstømmen, så gearkassen ikke bliver rykket i stykker.