Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Isolering af Akkutank..

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Isolering af Akkutank..

Indlæg af hudle » 17 okt 2010 14:15

Hej..

JEg har lige kigget nærmere på min akkutank og kan konstatere, at den i siderne er isoleret med 200 mm og i toppen er isoleret med 200 mm... JEg ved ikke om det er årsag til at jeg ikke kan holde varme iden eller hvad det er..

Jeg bor jo i vestjylland og tanken står mod vest om det kan være lidt årsag nu hvor der altid er stiv kuling fra vest..

Har tænkt på at smide 100-200 mm mere på og smide damspærre omkring den på alle sider.. dog ikke siden mod mit hus. den står ca 1.5 meter fra huset....

nogen gode råd??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Isolering af Akkutank..

Indlæg af pelle » 17 okt 2010 19:28

Ja smid 200 mere på siderne og gerne 400 mm mere ovenpå. Det dampspærre er fint at vikle omkring. Mest for vindafkøling. Lyder jo til tanken står et sted der kan komme blæst.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Isolering af Akkutank..

Indlæg af hudle » 17 okt 2010 20:06

ja det kan komme masser af blæst.. hvad med bunden?? det er vel nok med de 200 mm der er i forvejen... varmen stiger jo opad.. så kan jeg jo have 400 på siderne og 600 på toppen.. mon det vil hjælpe?? og så vil jeg smide damosoærre omkring top og bund samt alle sider undtagen siden mod huset, da der vel skal kunne komme lidt luft til den.. eller hvordan?? måske damspærre på noget af den sidste side, så der bare er en halv m2 fri for dampspærre
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Isolering af Akkutank..

Indlæg af pelle » 18 okt 2010 10:31

Det er helt fint med 200 ved bund. Det er ikke der varmetabet er. Bare vikel hele tanken ind i det dampspærre. Der er ikke noget vand der kan fordampe inde ved tanken. Den skulle da gerne være vandtæt. Men, du må gerne prikle nogle huller øverst i dampspærre. Så det kan "ånde" lidt.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
kalasnikov
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17 feb 2010 01:14
Mit fyr: ScottePlus 6.85 på Opop 20 +fastbrændsel
Areal: 176
Brændsel: Træpiller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9520
Dagligt forbrug: For meget!
Årligt forbrug: Alt for meget!
Geografisk sted: Et sted i Himmerland

Re: Isolering af Akkutank..

Indlæg af kalasnikov » 23 okt 2010 21:43

Jeg har viklet en polykraft-dampspærre rundt om tanken, under isoleringen. Dette for at opnå en spejling af strålevarmen, ligesom i en termokande. Om det virker ved jeg ikke, men i teorien bør det vel give en forbedring;)
[url=http://scotte.merearbejdsmiljø.dk/scotte.html]/Kalasnikov[/url]


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: Isolering af Akkutank..

Indlæg af hudle » 02 nov 2010 19:50

Det er bare super og tak for råd... har nu købt 60 m2 isolering af 95 mm i tykkelsen så nu skal der laves indpakning.. det er jo også snart jul..

Forresten Pelle: Det der fikseri vi lavede med fyret... det kører bare så du tror det er løgn... varmede 1200 liter akkutank + vvb op.. vvb til 60 grader og akkutank til 76 på 5-6 timer... så det er ikke ringe.. ved ikke hvad der er sket, men har fundet ud af at justeringen skal være mellem 5 og 6 på termostaten.ca 3/4-1 under sdet den stod på før.,.... den har det med at slukke stadig men slet ikke i samme omfang som før..... TAK ENDNU ENGANG...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)


Besvar