Sikkerhedsventil VVB drypper meget.

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
coffeecan
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 25
Tilmeldt: 22 okt 2014 17:27

Sikkerhedsventil VVB drypper meget.

Indlæg af coffeecan »

Hej folkens

Har en Metro 110 L varmvandsbeholder til centralvarme på loftet, og under den i bryggerset sidder der en Duco 10 bars sikkerhedsventil og den drypper meget, 2-3 liter på en dag nogle gange.. Synes jeg måske er vel rigeligt..

Mit varmvandsforbrug er ikke særligt stort, et varmt bad og en opvask og lidt dvs - det vel det, det kan blive til på en normal dag.

Så mit spørgsmål er.. Kan det være rigtigt den skal dryppe så meget?

Anlægget består er et Atmos DC18S uden akkumulering (Er ved at få bestilt smed osv til at få sat nogle akkumulering op)
Fyrer med tør ahorn og ask, fyret ligger vel på 80-85 grader i max temperatur (Forsøger ihvertfald at undgå det bliver meget højere end det)

- Anders

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Sikkerhedsventil VVB drypper meget.

Indlæg af thy »

coffeecan skrev:Hej folkens

Har en Metro 110 L varmvandsbeholder til centralvarme på loftet, og under den i bryggerset sidder der en Duco 10 bars sikkerhedsventil og den drypper meget, 2-3 liter på en dag nogle gange.. Synes jeg måske er vel rigeligt..

Mit varmvandsforbrug er ikke særligt stort, et varmt bad og en opvask og lidt dvs - det vel det, det kan blive til på en normal dag.

Så mit spørgsmål er.. Kan det være rigtigt den skal dryppe så meget?

Anlægget består er et Atmos DC18S uden akkumulering (Er ved at få bestilt smed osv til at få sat nogle akkumulering op)
Fyrer med tør ahorn og ask, fyret ligger vel på 80-85 grader i max temperatur (Forsøger ihvertfald at undgå det bliver meget højere end det)

- Anders
Kort og godt nej...

Der skal nok en ny på... husk at slukke brugsvand på hovedhane inden skift..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Besvar