Atmos fejlinstallation?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Thor Nolde
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 nov 2016 17:04

Atmos fejlinstallation?

Indlæg af Thor Nolde »

Hej,

Jeg tror min installation er forkert på to punkter.

For det første bliver min vandvarmer opvarmet af fremløbet til akkumuleringstanken, men retur fra vandvarmeren kører ind på radiator delen.

Andet punkt er, at der er to ekspansionsbeholdere på systemet. En meget stor lidt over akkumuleringstanken og en mindre lidt over den øverste radiator (på førstesalen). Det er meget svært, for ikke at sige umuligt at få varme i radiatorene ovenpå. Det kunne godt lade sig gøre med det gamle salamanderfyr uden akkumuleringstank og den store ekspansionbeholder.

Jeg har lavet en skitse. Håber det giver mening. Mvh. Thor
Vedhæftede filer
Atmos.pdf
(564.07 KiB) Downloadet 149 gange

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Atmos fejlinstallation?

Indlæg af John Skov Jensen »

Thor Nolde skrev:Hej,

Jeg tror min installation er forkert på to punkter.

For det første bliver min vandvarmer opvarmet af fremløbet til akkumuleringstanken, men retur fra vandvarmeren kører ind på radiator delen.

Andet punkt er, at der er to ekspansionsbeholdere på systemet. En meget stor lidt over akkumuleringstanken og en mindre lidt over den øverste radiator (på førstesalen). Det er meget svært, for ikke at sige umuligt at få varme i radiatorene ovenpå. Det kunne godt lade sig gøre med det gamle salamanderfyr uden akkumuleringstank og den store ekspansionbeholder.

Jeg har lavet en skitse. Håber det giver mening. Mvh. Thor
Ja nogen Jørgen Clevin er du ikke icon_cheesygrin.gif
Men når jeg læser det du skriver og ikke kikker på din tegning, så har du ret i at din vvb er forkert forbundet. Den bør sidde mellem fremløb og retur, men på den anden side af din akku. Som den sidder nu vil den kunne medføre at kedlen ikke kan komme af med varmen da kedelfremløb bare cirkulerer gennem vvb, og ikke nødvendigvis gennem akku. Om på den anden side af akku og så en avtb eller lign til at styre flowet gennem den.
Det du skriver og tegner ang radiatorer og ekspansion, forstår jeg ikke, der må du lige komme med en bedre tegning og tilhørende forklaring.
Besvar