Ikke lys i display

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Ole C
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2012 12:55
Mit fyr: Baxi Solo Innova
Areal: 190+45 m²
Brændsel: Løvtræ
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Årligt forbrug: 15 rm

Ikke lys i display

Indlæg af Ole C »

Hjælp

Mit Baxi Solo Inova LC20 har ikke lys i display, men der er strøm hen til styrboksen. Sikring er ok.
Når strømmen afbrydes og tilsluttes efter ½min kører motorer for lufttilførsel max. 2 sek. og så sker der ikke mere. Dette kan gentages én gang. Tredie gang sker der ikke mere.....

Havde lignende situation for 1 måned siden men 2 dage senere virkede det fint og har virket lige siden.

Nogle der kan hjælpe?

Ole C
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2012 12:55
Mit fyr: Baxi Solo Innova
Areal: 190+45 m²
Brændsel: Løvtræ
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Årligt forbrug: 15 rm

Ikke lys i display

Indlæg af Ole C »

I dag slukkede jeg for hovedafbryderen og tændte igen efter 2 min. Vupti, nu starter fyret og med et næsten fyldt (men slukket) magasin med brænde.

Det er ikke overhedningssikringen.

Hvad kan der være galt??
2-4-7
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 feb 2014 10:10

Ikke lys i display

Indlæg af 2-4-7 »

Min søn har et 10kw scotte, lyskilden i v6 styreboksen er "gået ud". Hvad slags pære sidder der?-det er lidt upraktiskt, men printpladen skal vel skrues af for at få den skiftet?
Jeg har haft et lignende fyr i et år, tilfredsstillende, men hvordan skal jeg få det til at gentænde efter at bålet p.g.a. lavt forbrug er slukket. Det er en v7.045 styring. Er der hjælp at få?, hilsen Rud
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Ikke lys i display

Indlæg af WoodyHugo »

2-4-7 skrev:Min søn har et 10kw scotte, lyskilden i v6 styreboksen er "gået ud". Hvad slags pære sidder der?-det er lidt upraktiskt, men printpladen skal vel skrues af for at få den skiftet?
Jeg har haft et lignende fyr i et år, tilfredsstillende, men hvordan skal jeg få det til at gentænde efter at bålet p.g.a. lavt forbrug er slukket. Det er en v7.045 styring. Er der hjælp at få?, hilsen Rud
Angående version 6 styringen og lys styrken : der sidder en lille blå firkantet klods ca 5x5 mm oppe i venstre hjørne på printkortet ....prøv med en lille fatnings skruetrækker at dreje på skruen ,stille og roligt , lyset det kan muligvis komme igen .

Kender ikke 7 er styringen men skal den ikke bare tændes igen, ved at trykke ned på pilen, hvis den går i fejl optænding er det måske tænderen der er stået af
2-4-7
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 feb 2014 10:10

Ikke lys i display

Indlæg af 2-4-7 »

tak, jeg prøver det foreslåede på v6 styringen , for at få lyset igen.--jeg har ikke noget problem med at genstarte mit fyr manuelt,men jeg var af den opfattelse at pillefyret genstartede af sig selv ved skiftende varmebehov. vh Rud

Besvar