Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ferroli GN8

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Ole B
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 aug 2011 15:21

Ferroli GN8

Indlæg af Ole B » 01 sep 2011 20:08

Jeg påtænker at etablere brændefyr i udhus og har en 1000l akutank.
Jeg er nu blevet tilbudt en 2 år gl Ferroli GN 8 der efter skiltet har en effekt på 27Kw , den står på et anlæg med 1500l akutank, men den kan ikke banke anlægget højere end 50gr om vinteren og smeden kan ikke få det til at virke bedre, så kedlen er nærmest opgivet.
Huset er 200m2 med førstesal og ikke særlig godt isoleret.
Mit hus er på 100m2 og ret godt isoleret, vi bruger pt 1500l olie + 6rm brænde.
Jeg bemærkede at kedlen ved besigt vat noget tilsodet med glanssod i toppen, han viste mig en blæsepistol ala hårtørrer med en påbygget tud der kunne sættes over primærluftindtag for at få lidt mere gang i det, så det er da muligt at der blot skulle en røgsuger på. Det var det der fik et anlæg med en alcon6 kekel som samme smed har lavet til at fungere.
Er der nogen der har erfaring med en kedel som denne og ved lidt om virkningsgrad


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Ferroli GN8

Indlæg af Landlyst » 02 sep 2011 20:41

der efter skiltet har en effekt på 27Kw , den står på et anlæg med 1500l akutank, men den kan ikke banke anlægget højere end 50gr om vinteren
:shock: :shock:

Det ka da ikke passe, så er der enten noget HELT galt med fyret (så skal den ikke koste mere end jernprisen... ) Eller også har smeden ikke forstand på varmeanlæg??

Besvar