Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indkøring af Boink?

Spørgsmål vedr. Boink samt det tilbehør der laves til Boink pillefyret
Besvar
jkl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 sep 2008 19:55
Mit fyr: 16 kW Boink + OPOP
Areal: 130
Brændsel: 6mm Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 9430
Geografisk sted: Nordjylland

Indkøring af Boink?

Indlæg af jkl » 02 sep 2008 20:34

Hej

Jeg har anskaffet mig PillefyrPro til min Boink 16kW + OPOP og fået justeret P og I leddene ind så fyret ikke bare tænder/slukker. Jeg synes dog ikke rigtigt at jeg har helt styr på om det kører helt optimalt. Ydermere har jeg fået at vide at det er en god idé at neddrosle det så det f.eks. kun kører på f.eks. 5 kW. Nu har jeg rodet lidt med indstillingerne i PillefyrPro men synes ikke rigtigt at jeg kan få noget til at ryge i højlast, er der nogen der evt. har en opskrift?

vh

jkl


Brugeravatar
mbech
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 05 jan 2007 19:39
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Geografisk sted: Hjørring

Re: Indkøring af Boink?

Indlæg af mbech » 02 sep 2008 21:28

Det kan godt være, at du skal bruge en stor værdi ved højlast, for at få skorstenen til at sende sort røg op. På mit anlæg skal jeg op på over 40, og det er langt mere, end hvad der står i vejeskemaet.

/Martin

jkl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 sep 2008 19:55
Mit fyr: 16 kW Boink + OPOP
Areal: 130
Brændsel: 6mm Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 9430
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Indkøring af Boink?

Indlæg af jkl » 04 sep 2008 21:23

Nu tror jeg det begynder at dæmre lidt for mig. Min skorsten står inde midt i huset og går hele vejen nede fra kælderen og op til kip. Nu har jeg gaffa-tapet 90% af blæseråbningen til. Og med Lavlast (Blæs) på 5 og Højlast (Blæs) på 15 kunne jeg sagtens lave røg, både i lavlast og højlast. Så problemet var selvfølgelig bare at der var meget træk i skorstenen. Ved at justere højlast blæs op til ca. 50 er røgen ikke synlig mere.


Besvar