Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
cobra-crosser
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 okt 2010 20:29

Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af cobra-crosser »

Jeg er ganske ny her på forum og har problemer med ny monteret Woody 6.5- 20 kw.
Vores beboelse er på 300 m2.
Jeg kan ikke få skorstenstemp.op på mere end 60 grader,skorsten er godt nok ikke særlig høj,
der er mont. trækstabilisator.
Den blev startet op med fabriksindstillinger og kors hvor den røg ( sort ),dette prob.har jeg fået
løst,nu er der ingen røg.Jeg har kørt autoafvejning 2 gange på 4 dage og hver gang viser den 1700 gram,
men jeg er nødt til at køre den op på 2150 gram ellers oser den helt vild.
Blæser er sat op i % flere gange,jeg har bestilt et eftersyn hos NBE,men der kan jo gå 14 dage inden de
kan komme.
Er der nogen herinde der kan hjælpe,jeg bor mellem Herning og Holstebro ( Hodsager )

Mvh.
Kurt.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af Ollii »

skub håndtag ind bag på kedel? Dette burde hæve røgt.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
michaelkn
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 maj 2010 10:04
Mit fyr: woody 16kw blackstar
Areal: 240
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5400
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 7,5-8 tons
Geografisk sted: Bogense
Kontakt:

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af michaelkn »

hej hvilke piller køre du med , og hvor lang tid har anlæget kørt nu

mvh Michael
cobra-crosser
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 okt 2010 20:29

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af cobra-crosser »

Hej,anlæget har kørt i 5 dage og jeg fyrer med Rosager 8 mm piller.Fine piller og ingen smuld,måske lidt løse i det.
Ollii,hvor sidder det håndtag du skriver,jeg kan ikke se det.
Kedlen er en opop Blackstar 20 kw.
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af Ollii »

Ja min er så en opop af de gamle.
Men efter hvad jeg kan se på nbe har du ikke håndtag men istedet to rense klapper i kedelen.
Prøv at afmontere den ene af dem og se om det ikke giver noget.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Generelt kan man ikke bruge røgtemperaturen til at justere efter. Med andre ord kan det være at 60 grader er helt perfekt på dit anlæg.

På mit anlæg vil for meget blæs vist medføre en lav røgtemperatur. Men det kan som skrevet ikke bruges til justering.

Efter sigende så laver et opstartsbesøg nogenlunde de justeringer, som kan læses f.eks. i http://www.mhes.dk/Indkoering_af_NBE_pi ... _v6_50.pdf
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af Dunas »

Har selv en blackstar med 16 kw brænder. Min røgtemperatur ligger på 60 grader, når jeg har renset kedlen. Efter ca. 14 dage stiger røgtemperaturen til ca. 85 grader, så er det tid til en ny rensning. Så din røgtemperatur er ok, blackstar kedlen er god til, at suge varmen til sig. Du skal være glad for, at du ikke har en røgtemperatur på 200 grader, det er spildvarme =høj forbrug af træpiller.
Jeg havde samme problem som dig, at min kørte heller ikke efter hensigten. Brugte også metoden at sætte pilleforbruget noget højere end afvejningen. Efter en snak med NBE, anbefalet de, at skrue ned for brænderstyken fra 16 kw til 10 kw. Efter dette har det passet med afvejninger af træpiller og fyret har kørt perfekt lige siden. Så mit gæt er, at du skal nok muligvis gå fra 20 kw til til ca. 14 kw mht. brænderstyken. Men du skal nok prøve dig frem. Synes også umiddelbart, at en 20 kw brænder er meget stort, selvom du har 300 kvm, men ved selvfølglig ikke hvordan huset er isoleret og hvor nyt det er.
En ting er sikker, når du for woody fyret til, at køre optimalt, bliver du rigtig glad for den icon_cheesygrin.gif.
Jeg er meget glad for min, og hvis jeg skulle vælge om den dag idag, ville jeg vælge samme anlæg icon_cheesygrin.gif .
cobra-crosser
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 okt 2010 20:29

Re: Hjælp,har fået nyt Woody mont.

Indlæg af cobra-crosser »

Jeg takker for de forskellige løsninger og afventer opstarts besøg af NBE.Det kører nogenlunde nu og vender tilbage når NBE har været her.
Mvh.
Kurt.

Besvar