Woody brænder på tasso kedel

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Hans
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 210
Tilmeldt: 11 feb 2010 22:06
Mit fyr: JA stoker på Tasso US3
Areal: 140+70 (+300L vvb)
Brændsel: savsmuld, træpillesmuld
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Tvindelstrup v. Ringsted
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Woody brænder på tasso kedel

Indlæg af Hans »

holberg19 skrev: ...Det lyder godt nok effektivt forudsætningerne taget i betragtning.
Jeg fyrer også i en gammel Tasso kedel. Ifølge min skorstensfejer er lige præsis den Tasso model (US3) elendig til brændefyring men egentlig ok til olie. M.h.t. stoker på den kedel ved han ikke noget, men det gør Teknologisk jo (virkningsgrad ca. 91%). Min pointe er bare, at blot fordi nicohaps kedel måske ikke fungerer optimalt med olie, er det ikke givet, at den ikke vil fungere tilfredsstillende med en pillebrænder.
Iøvrigt er det jo forskellige overvejelser, der må ligge til grund for en beslutning om investering i en ny varmekilde for huslejere og husejere.

Nå, snak snak new20 Nu skal jeg ned i kælderen og skovle savsmuld i apparatet, der fodrer den gamle Tasso 8)
Mvh.
Hans

WD40
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Bio-Comfort på gammel kedel.
Areal: 200m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5 Ton
Geografisk sted: Als

Re: Woody brænder på tasso kedel

Indlæg af WD40 »

Hej Hans, jeg har prøvet om jeg kunne finde noget omkring virkningsgrad på en Tasso kedel du skriver at TI har vurderet din kedel til 91% har du et link ???
Jeg gad da godt vide hvor effektiv min kedel er, "Tasso Type A2" står der på skiltet har lige kigget. (sikkert ikke mere end 60%, mit gæt).
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Woody brænder på tasso kedel

Indlæg af Ulrik »

MvH Ulrik©
famdue
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

Re: Woody brænder på tasso kedel

Indlæg af famdue »

Hej dig med Tasso kedel

Har selv en Tasso 20 ms. Fin og god kedel... Til olie og gas. men ikke til piller.

Har efter 4 måneder allerede bestilt en Blackstar hos Søren i dag. han har den på tilbud i øjeblikket.

Du bliver langhåret af den besværgelige rengøring. Og selvom jeg har fået en rimelig virkningsgrad på damen, med 5 røgvendere, og skamol fætter osv, tror jeg at en ny velegnet pillekedel, er betalt tilbage efter 2-3 år. Pladejerns kedler er langt at foretrække til piller. Støbejern er godt til atomkraft, olie og gas. Men ikke til piller.

OG du bliver hurtigt træt af den besværgelige rengøring. Jeg blev det efter 1 måned. Og kun fordi det er vinter, splittede jeg ikke det hele ad, og installerede en Blackstar. Søren får iøvrigt også Scotte retur til ombygning til 10 KW. For det er mere end rigeligt.

husk at din besparelse kan financiere mange kjoler på den lange bane. held og lykke med pillelivet.

Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!

Besvar