Brug låget

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Brug låget

Indlæg af rappe »

Frank_Rasmussen » 18 Jan 2011, 21:00 skrev:Jeg tror, at den afbryder må være på andre anlæg end Scotte/Woody.

På Scotte/Woody'ers magasiner er der nemlig typisk aldrig nogen afbryder på et eventuelt låg, og man vil ikke kunne nå sneglen via et standard magasin....så skal man da falde ned i magasinet :)
Der er jo nogen der er lang fingerede :lol: icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Brug låget

Indlæg af Ulrik »

Frank_Rasmussen » 18 Jan 2011, 21:00 skrev:Jeg tror, at den afbryder må være på andre anlæg end Scotte/Woody.

På Scotte/Woody'ers magasiner er der nemlig typisk aldrig nogen afbryder på et eventuelt låg, og man vil ikke kunne nå sneglen via et standard magasin....så skal man da falde ned i magasinet :)
Jeg kan heller ikke nå at få fingrene ned i Benekovens snegl. Ikke desto mindre er afbryderen et krav på denne stoker.

Hvis en skorstensfejer kræver låg på en woody, så burde kontakten også være et krav.
MvH Ulrik©
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Brug låget

Indlæg af rappe »

Ulrik » 18 Jan 2011, 21:19 skrev: Jeg kan heller ikke nå at få fingrene ned i Benekovens snegl. Ikke desto mindre er afbryderen et krav på denne stoker.

Hvis en skorstensfejer kræver låg på en woody, så burde kontakten også være et krav.
er det ikke på grund af brandfaren der skal låg på stoker da de kan brænde tilbage,den kan woodyen ikke,alså ikke tilbage i magasinet?
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Brug låget

Indlæg af thoken »

Hej!
Iflg. min fejer var det pga. faren for en støveksplosion, at han ville have at der skulle være et låg på træpille beholderen. Men det oplyste han mig om inden jeg satte anlægget op, da jeg kontakte ham for at høre hvilke krav der skulle opfyldes hvis jeg opsatte en pillebrænder i min garage.

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Brug låget

Indlæg af rappe »

thoken » 18 Jan 2011, 21:28 skrev:Hej!
Iflg. min fejer var det pga. faren for en støveksplosion, at han ville have at der skulle være et låg på træpille beholderen. Men det oplyste han mig om inden jeg satte anlægget op, da jeg kontakte ham for at høre hvilke krav der skulle opfyldes hvis jeg opsatte en pillebrænder i min garage.

mvh thoken
Fik du en nærmere forklaring på det,så vidt jeg ved skal man kaste støv direkte ind i åben ild får at det sker og skal være meget fint støv..

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Brug låget

Indlæg af thoken »

rappe » 18 Jan 2011, 21:35 skrev: Fik du en nærmere forklaring på det,så vidt jeg ved skal man kaste støv direkte ind i åben ild får at det sker og skal være meget fint støv..

Hej!
Nej, det fik jeg ikke. Men der skal mig bekendt bare en lille gnist til hvis der er rigtig meget støv i luften.
Var der ikke en træpille lager hal der eksploderede og en blev dræbt her for ikke så længe siden?

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Brug låget

Indlæg af rappe »

ja er heller ikke sikker,men tror nu ikke jeg kan få mine piller til at støve så meget.Men der findes åbenbart ingen faste regler på området eller der er lige så mange regler som der er skorstensfejere..

Besvar