asken "fedter"

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
snooser
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27 nov 2009 08:38

asken "fedter"

Indlæg af snooser »

Jeg er glad for mit pillefyr! 16 kW med bio-comfort brænder. Jeg har observeret, at midt i en periode begynder asken at klumpe på brænderristen. Ikke decideret koks men asken ligesom fedter i klumper. De lader sig nemt pulverisere, men ikke nok til, at blæseren kan "slå klumpen istykker". Det forsvinder igen, når en sækfuld er brændt af. Det er Barlinek piller jeg kører med. Optimale lagerforhold. Korrekt indstillet fyr. Ud af 4 ton sker det 10-12 gange. Problemet ligger i, at når nye piller har skubbet klumpen ned på risten over askeskuffen, lukker det af for yderligere nedfald og der sker hurtigere en ophobning i kedlens bund.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: asken "fedter"

Indlæg af Lau »

Hvis du ikke fyrer med pind, så fjern risten (den over askeskuffen) - det gør også din rengøring lidt nemmere. :great:
snooser
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27 nov 2009 08:38

Re: asken "fedter"

Indlæg af snooser »

tak for anvisning. Nu ligger det sådan at "risten" er en del af fyret. Med vandgennemgang
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: asken "fedter"

Indlæg af Lau »

snooser skrev:tak for anvisning. Nu ligger det sådan at "risten" er en del af fyret. Med vandgennemgang
icon_cheesygrin.gif Ja, så bliver det jo lidt besværligt! Hvad er det for en kedel?
snooser
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27 nov 2009 08:38

Re: asken "fedter"

Indlæg af snooser »

Roca kedel. leveret sammen med brænder. Men det er underligt at jeg næsten kan krydse af, hvilken sæk det er galt med når det er kval. 1 piller. Det skal siges, at fyret brænder pillerne helt til aske, altså ingen aske med pilelstruktur - halvforbrændte.

Besvar