Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody stoker styrring

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Heinem
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 01 okt 2009 23:48

Woody stoker styrring

Indlæg af Heinem » 03 jan 2010 22:05

Hej. jeg sidder og ser ved sanistaal har de en styrring til min woody, hvor meget følger med til sådan en styrring og hvor meget skal jeg bruge. til det?

der står 16kw, og min kedel er OPOP430 som er til 30-40KW??

WOODY 100TRINS STYRING 30 8391 990
MODUL. 16KW


TAK


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Woody stoker styrring

Indlæg af Frank_Rasmussen » 04 jan 2010 16:31

Hvilken brænder har du?

Heinem
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 01 okt 2009 23:48

Re: Woody stoker styrring

Indlæg af Heinem » 05 jan 2010 06:52

en hjemmelavet, som er rigtig god til korn, men den kan ikke være større i kedelen.
hvad er forskellen på alle de forskellige opdateringer man kan få til styrringen?

tak

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Woody stoker styrring

Indlæg af Frank_Rasmussen » 05 jan 2010 21:08

Der er vist desværre ikke en samlet oversigt over forskellene mellem chipversioner. Men du vil vel også kun interesseret i en version 6-styring?

Den er tidligere blevet beskrevet, som:
· Grafiske billeder af dit anlæg
· Sommer stop , i forhold til ude temperatur
· Silo indhold kan indtastes, som reduceres efter forbrug
· Mulighed for tilslutning af kompressor rens
· Mulighed for tilslutning af 3 vejs ventil til VVB
( så VVB kan køres med anden temperatur end anlægget )
· Mulighed for tilslutning af flow måler
· Mulighed for tilslutning af ude temperatur føler ( bruges til sommer stop )
· Mulighed for tilslutning af inde temperatur føler
· Mulighed for tilslutning af retur temperatur føler
( sammen med flow måler kan styringen regne aktuel Kwh forbrug ud )
· Mulighed for tilslutning af cirkulations pumpe ( så pumpen stopper under en given temperatur )
Siden er der kommet noget 'vejrkompensering' til. D.v.s. at urstyringen bliver påvirket at udtemperaturen med nogle procent (som man kan stille). Hvis f.eks. det er en varm forårsdag, så vil fyret automatisk køre mindre end på en kold dag.

Hvis man har en tre-vejs-ventil til varmvandsbeholderen kan man kører med forskelling urstyring (og evt. vejrkompensering) på radiatorkredsen og vvb-kredsen.

Når man køber den nye styring, så får man kun boksen med nogle ledninger og stik til brænderen, ekstern snegl, overkogningssikring, kedeltemp-måler (tror jeg nok). Alt andet er tilbehør.

Tilbehøret er til gengæld billigt: Temperaturfølere, røgmåler kan købes på ebay til under 100 kr./stk., kompressor renser kit til 450 kr. (hvis man har en kompressor i forvejen), en tre-vejs-ventil og en flowmåler til ca. 350 kr. osv.

Har du en NBE-styring nu? Så er der måske flere, som for tiden godt vil bytte den til en Scotte-styring for 1700 kr. inkl. mons.

Forskellen i styringen i version 6 mellem en Scotte og en Woody går mest på, at Woody'en har 3 (flotte, synes jeg) grafiske billeder over anlægges status. Også er der vist nogle mindre forskelle i menuerne (bl.a. omkring magasinet, har jeg lige læst).

Hvis du ikke har en NBE-styring nu, så er det vist lettest at købe et brænder-print til ca. 400 kr, så du har styr på forbindelserne til brænderen

For mig at se, så kræver en NBE-styring næsten, at man har en lysmåler i brænderen...og at den ikke smelter på det sted, man har sat den :)

Styringen er skabt med en kontrol af skakttemperaturen; men det kan man vist kortslutte sig ud af...

Heinem
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 01 okt 2009 23:48

Re: Woody stoker styrring

Indlæg af Heinem » 05 jan 2010 22:46

jeg er bare intr i en 100 eller flere trins styrring. som den selv føder ind alt efter hvor meget der skal bruges for at holde kedelen den samme tremp.

lige nu kører jeg med en Siemens Logo som jeg selv har programeret, men dog ikke modulerende styrring.
jeg fik at vide styrringen også skal være godkendt passer det?


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Woody stoker styrring

Indlæg af Frank_Rasmussen » 05 jan 2010 23:12

Det ved jeg ikke; men er det ikke kun de dele, som man udskifter, der skal være godkendt?

NBE styringer er godkendt efter alle kunstens regler, så vidt jeg ved...endda i flere lande...

Måske kan du få fat i en brugt styring, hvis du er ligeglad med meget af tilbehøret og nye påfund; men kun har brug for den rå 100-trins modulering.

Så er der nok også noget at spare i forhold til standard prisen på en ny version 6 (ca. 2500 kr. inkl. mons for en Scotte, og ca 4500 kr for en Woody).


Besvar